- פשוט מבשלת - http://mevashelet.com -

עוגת הדגל הבריטי (Union Jack Cake) לכבוד ה-Diamnod Jubilee של המלכה אליזבת'

אין צורך לחזור ולציין את חיבתי העמוקה והשורשית לכל דבר בריטי. בסוף השבוע הזה חוגגת המלכה את ה-Diamond Jubilee שלה – 60 שנות מלוכה. מאז שפספסתי את ההזדמנות לערוך מסיבה לכבוד חתונתם של וויל וקייט (והסתפקתי בהכנת עוגה [1] לכבודם), פנטזתי רבות על עריכת מסיבה בריטית. כשהעליתי את הרעיון בפני בעלי, הוא אמר משהו כמו – "למה שלא תעשי משהו עם החברות שלך?". כמו שאומרים – Challenge Excepted!! מיהרתי לפתוח event בפייסבוק ולזמן כמעט כל אישה שאני מחוברת אליה שם (שאת חלקן אני מכירה רק וירטואלית, יש לציין…). כ-20 בנות מקסימות באו לחגוג איתי. כל אחת הביאה משהו, ואני דאגתי לעוגת ה-Union jack, לאירוח, לעיצוב האירוע, ולפעילות האמנותית (חידון נושא פרסים על המלכה אליזבת'). היה ממש ממש משובח ומלכותי 🙂 אני מאוד גאה בעצמי, לא רק על ההפקה, אלא גם שבמהלך חיי הצלחתי לאסוף לי collection של חברות, שכל אחת מהן היא יהלום בפני עצמה, וששווה הרבה הרבה יותר מה-crown jewels!!
פוסט מפורט יותר עם כל הרעיונות, ההוראות והתמונות יעלה בקרוב בבלוג האישי שלי, עפיפונים [2]. עד אז, אחלוק אתכם כמה תמונות והסברים לגבי עוגת ה-union jack. אתם גם מוזמנים לבקר בלוח ההשראה שלי למסיבה – British [3] – בחשבון ה-Pinterest שלי [4].

הבסיס של עוגת ה-union jack הוא עוגת גבינה עם תחתית ביסקוויטים [5], שזו גם עוגה שאני מאוד אוהבת וגם הזדמנות להשתמש בגבינה שנשארה משבועות 🙂 הציפוי שלה הוא לבן, וזה מתאים מאוד לרקע של הדגל.
סידרתי תותים חתוכים  בתור הפסים האדומים של הדגל.
לגבי הרקע הכחול – התלבטתי.  באתרים חו"לים משתמשים בדרך כלל באוכמניות, אבל אוכמניות טריות הן מאוד יקרות כאן, וחששתי שמאוכמניות קפואות ייזל הצבע ויקלקל את מראה העוגה. בסוף יצרתי את הרקע עם סוכריות כחולות לקישוט עוגות.

בנוסף לכך, הכנתי עוגיות קינמון ומייפל [6] בצורת כתרים, כמתנה לבנות. העוגיות מקושטות עם icing מוכן של ווילטון.

מתכונים נוספים שמתאימים למסיבה בריטית
עוגת ספוג ויקטוריה [1]
סקונס [7]
עוגת גזר בציפוי גבינת שמנת [8]
פיש אנד צ'יפס [9]

צילום: מירב הובר


צילום: מירב הובר

צילום: מירב הובר

God Save The Queen!!