Pin It

ספרינג-רולים חמים במילוי כרוב וגזר (טבעוני וללא גלוטן)

אגרול זה דבר טעים. לא אכלתי אגרולים כבר שנים. הם מטוגנים. ומשמינים. והבצק מכיל גלוטן. באסה.
גם ספרינג רולז (spring rolls) אני ממש אוהבת. דפי אורז מגולגלים וממולאים בירקות טריים או חלוטים, אבוקדו, אטריות אורז וכו', שאחר כך טובלים אותם ברוטב אסייתי טעים. יאמי! קליל ומרענן.
אז הכנתי ספרינג רולז, אבל עם מילוי דומה למילוי של אגרול, וצרבתי במחבת כדי שיהיה קצת פריך וחם, וקיבלתי נשנוש ממש טעים, משביע ובכלל לא משמין (בדף אורז יש בערך 27 קלוריות).
להפתעתי הרבה, גם בעלי וגם אייל ממש ממש אהבו את הספרינג רולז האלו, ובמשך כמה ימים אייל ביקש לארוחת ערב "את הדבר הסגול הזה המגולגל". כך גרמתי לילד לאכול ירקות והוא אפילו לא שם לב 😉
אייל גם אמר לי "אמא, את צריכה לפרסם את המתכון בבלוג שלך, כי זה ממש טעים". אז הנה אני מפרסמת 🙂
הספרינג רולז האלו היו כזה להיט בביתנו, שהבטחתי לבעלי ולאייל שאכין אותם שוב בקרוב. בפעם הבאה אולי אנסה לגוון במילוי ולהוסיף נבטים או רצועות פלפלים.

יצאו לי בערך 25 יחידות. כמות היחידות תלויה בכמות המילוי שאתם שמים בכל דף אורז.

המצרכים:
דפי אורז עגולים (השתמשתי בדפים בקוטר 22 ס"מ)
מים פושרים להשריית דפי האורז

למילוי:
1 שקית (400 גרם) גזר קצוץ
1 שקית (400 גרם) כרוב לבן קצוץ
1 שקית (400 גרם) כרוב סגול קצוץ
1/4 כוס מים
4 כפות רוטב סויה (ללא גלוטן)
2 כפות רוטב טריאקי (ללא גלוטן)
2 כפות רוטב צ'ילי מתוק (ללא גלוטן)
תרסיס שמן

אופן ההכנה:
מערבבים בקערית רוטב סויה, טריאקי ורוטב צ'ילי מתוק.
מרססים מחבת גדולה בתרסיס שמן. מוסיפים את שני סוגי הכרוב ואת הגזר ומערבבים. יוצקים מעל את המים והרוטב ומערבבים היטב. מבשלים, תוך כדי ערבוב מידי פעם, עד שהירקות מתרככים והנוזלים נספגים.
להכנת הרולים, משרים דף אורז במים עד שהוא מתחיל להתרכך (עניין של כמה שניות) ופורשים על צלחת. מניחים כמות מהמילוי לרוחב בתחילת דף האורז. מקפלים את שני צידי הדף על המילוי. מקפלים את החלק התחתון של הדף (החלק שקרוב אלינו) על המילוי, ומגלגלים לרול הדוק. עושים כך עם דפי אורז נוספים עד לגמר המילוי.
מחממים מחבת מרוססת בתרסיס שמן. צורבים במחבת את הרולים מכל הצדדים. רצוי לרסס את המחבת ואת הרולים בתרסיס שמן מידי פעם, כדי שלא ידבקו.

ספרינג רולז חמים במילוי כרוב וגזר

ספרינג רולז חמים במילוי כרוב וגזר

 

 

«   |   »



תגובות

  • יהיל 21 בספטמבר 2015 , 12:22

    הי רחלי! מזמן לא הגבתי.. ראשית, רציתי לומר שאני מחבבת את הניוזלטר השבועי! הוא יעיל ונוח. שנית – אני מתה על ספרינג רולס. המתכון בהחלט ינוסה. רציתי לספר לך שגם אני בתהליך ירידה במשקל (שומרי משקל) וזה מתגמל אך קשה מאוד מאוד. ירדתי 5 ק"ג ואז נכנסתי להריון – ככה שאני כבר לא יורדת אבל בהחלט משתדלת לא לעלות יותר מדיי.. מבחינתי זה חתיכת אתגר. נראה איך יסתיים..
    ולגבי סידור הבית – ממש אשמח אם תספרי מתישהו איך אתם "תוקפים" את זה. גם אצלנו יש הצטברות מאסיבית של חפצים וחוסר מקום. אני כל הזמן אומרת שאין מספיק מקומות אחסון אבל בעצם יש פשוט יותר מדיי דברים!
    חוצמזה – שנה טובה וחגים שמחים!

  • חנדי 21 בספטמבר 2015 , 12:26

    אפשר לאדות בכלי אידוי מבמבוק, להניח אחרי שמרססים אותו בשמן. את הירקות אני מקפיצה בווק, הם נשארים פריכים יותר.
    שנה טובה, אנחנו נהנים מהמתכונים שלך מאד

  • רחלי - פשוט מבשלת 21 בספטמבר 2015 , 16:11

    יהיל, שיהיה בשעה טובה!!! אני ירדתי במהלך ההריון של איתמר קילו וחצי, ואז אחרי הלידה הייתי מינוס 7 קילו. כך שאם לא תעלי במשקל במהלך ההריון, זה כמו לרדת במשקל…
    לגבי סידור הבית – אני בהחלט מתכוונת לכתוב על זה פוסט או שלושה אחרי שאסיים לעבד את החוויה הזו. אני ובעלי עשינו ממש מהפך בנושא.

  • רחלי - פשוט מבשלת 21 בספטמבר 2015 , 16:12

    היי חנדי, תודה על הרעיון 🙂 אני דווקא רציתי ללכת לכיוון ההפוך – מילוי רך ומעטפת פריכה.

לכתוב תגובה לפוסט