Pin It

רקוט קרומפלי: מאפה הונגרי של תפוחי אדמה, ביצים קשות ושמנת חמוצה

לפני שש שנים, הייתי באירוע ההשקה של ספר הבישול ההונגרי "גולאש לגולש" של עופר ורדי. זה היה כ-3 חודשים לאחר הלידה של יאיר ואחת היציאות "הרשמיות" הראשונות שלי. התלבשתי יפה בשמלה סגולה, התאפרתי ואפילו העזתי לקחת שלוק מכוסית שמפניה. בתמונות אני נראית מטופחת אך עייפה מאוד, ואוחזת בתינוק המום, רזה ובעל לוק שבדי משהו (חיוור ובלונדיני).
באירוע קניתי את ספר הבישול, ומאז הוא מקשט את אחד המדפים במטבחי. הספר מקסים, מלא תמונות משפחתיות וסיפורים משפחתיים מרגשים, אך מעולם לא הרהבתי עוז לנסות ממנו איזשהו מתכון.
לפני כמה חודשים, במסגרת הסדר שאני עושה בבית, חילקתי כמעט את כל ספרי הבישול שלי – היו לי יותר מ100 – לחברים ומכרים. שמרתי כמה ספרים לעצמי, וזה היה אחד מהם. עברתי על המתכונים שבו, ונזכרתי שכבר שנים (שש שנים, ליתר דיוק, כמו שכתבתי בתחילת הפוסט…) אני רוצה לנסות את המתכון ל-"רוקט קרומפלי", מעין מאפה שכבות של תפוחי אדמה, ביצים קשות ושמנת חמוצה. מוטב מאוחר וכו' – ובסוכות, כחלק ממתקפת הבישולים והאירוחים, יצא לי לנסות אותו. עשיתי שינוי במתכון – והוספתי עוד גביע של שמנת חמוצה, כי היה נראה לי שהכמות לא מספיקה. גם זמן האפייה התארך מאוד (60-70 דקות במקום 15 דקות). אולי לא הכנתי בדיוק לפי כוונת המשורר או שהרוקט קרומפלי שלי אינו סטנדרטי או הונגרי במיוחד, אבל בתכל'ס – יצא מאפה ממש ממש טעים, שהאורחים שלנו, וגם אני ובעלי, ממש אהבו. הוא גדול, מרשים וייצוגי וממש מתאים לאירוח. גם ההכנה לא מסובכת.

המצרכים:
1 ק"ג תפוחי אדמה
6 ביצים קשות, קלופות
4 גביעי שמנת חמוצה
מלח, לפי הטעם

אופן ההכנה:
מבשלים את תפוחי האדמה בקליפתם עד שהם רכים למחצה. מצננים ומקלפים. פורסים לפרוסות בעובי של כ-1 ס"מ.
פורסים את הביצים הקשות לפרוסות בעובי של כ-1 ס"מ.
מחממים תנור לחום של 180 מעלות ומשמנים תבנית מלבנית בינונית.
מסדרים מחצית מפרוסות תפוחי האדמה בתבנית. מסדרים מעליהן את פרוסות הביצים הקשות. ממליחים מעט. מורחים מעל מחצית מכמות השמנת החמוצה.
מסדרים מעל השמנת החמוצה את שאר פרוסות תפוחי האדמה, ומכסים בשארית השמנת החמוצה.
אופים במשך כ-60 דקות עד שהמאפה מזהיב.

רקוט קרומפלי: מאפה הונגרי של תפוחי אדמה, ביצים קשות ושמנת חמוצה

«   |   »



תגובות

  • דורית 11 באוקטובר 2015 , 23:10

    למה הכוונה תבנית בינונית. מה מידות התבנית?

לכתוב תגובה לפוסט