Pin It

מיני דונאטס עגולות ואפויות בציפוי סוכר קינמון

חנוכה אוטוטו כאן והגיע הזמן להתכונן… מצאתי בבלוג Sweet C's Designs מתכון מגניב ל-donut holes שמכינים במכשיר המולטי-קייק, והחלטתי לנסות אותו. מה זה donut holes, אתם שואלים? דונאטס הן הרי בצורת טבעת. Donut Holes – "חורי סופגניות" – הן הכדורים שמכינים מהעיגול שחסר באמצע הטבעת של הדונאטס! תכל'ס, כשהצגתי ליאיר את המאכל, אמרתי לו שאלו סופגניות קטנות ואפויות בלי כלום. יאיר לא אוהב מילוי בתוך הסופגניה שלו.
עשיתי כל מיני שינויים במתכון (החלפתי חמאה בשמן, תמצית לימון בקליפת תפוז מגוררת), והכנתי את הבלילה ביחד עם יאיר. החלטתי לנסות לאפות את הבלילה לא רק במולטי קייק אלא גם בצורה יותר קונבנציונלית – בתנור, בתבנית מיני מאפינס. אחר כך נזכרתי שיש לי תבנית קייק פופס שקניתי פעם באמזון והחלטתי לנסות להשתמש גם בה (יש תבניות דומות גם באלי אקספרס, למשל פה או פה).
מהמתכון הזה יצאו לי: 24 יחידות מהמולטי קייק + 15 יחידות מיני מאפינס + 20 יחידות קייק פופס.
בתמונה למטה אתם יכולים לראות את ההבדלים במראה (לתשומת לב, הדונאטס מהמולטי קייק שחומות רק בצד אחד). מבחינת הטעם – הן טעימות בכל צורה 🙂 ההכנה במולטי קייק כמובן יותר מהירה.

הילדים ממש השתגעו על הדונאטס האלו. בלי ששמתי לב, יאיר נשנש 10 חתיכות, ואחר כך אייל הצטרף אליו ושניהם סיימו כמעט חצי מהכמות. יש להן ריח נפלא, ואייל הצהיר: "זה טעים רצח".

מסוכר הקינמון מתקבלת כמות גדולה, אז אפשר פשוט לשמור את מה שנשאר בצנצנת. אני השתמשתי בו אחר כך להכנת חלה מטוגנת.

המצרכים:
1/2 כוס שמן
1 כוס סוכר
2 ביצים
1 כף תמצית וניל אמיתית
1/2 כוס חלב
קליפה מגוררת מתפוז אחד
1/2 1 כוסות קמח רגיל
1 כפית אבקת סודה לשתייה

לסוכר קינמון:
1/2 כוס סוכר
1/4 כוס קינמון

אופן ההכנה:
מכינים את סוכר הקינמון: מערבבים בקערה עמוקה סוכר וקינמון לתערובת אחידה.
אם אופים בתנור (ולא במכשיר מולטי-קייק): מחממים את התנור לחום של 180 מעלות, ומשמנים תבניות מיני מאפינס או תבניות קייק פופס או גם וגם.
טורפים בקערה את השמן והסוכר לעיסה אחידה. מוסיפים ביצים, תמצית וניל, חלב וקליפת תפוז מגוררת, וטורפים היטב לעיסה אחידה. מוסיפים את הקמח והסודה לשתייה ומערבבים בכף עץ עד שהקמח נספג והעיסה אחידה. אין לערבב יתר על המידה.
מומלץ להעביר את הבלילה לשקית זילוף או בקבוק זילוף או דיספנסר של בלילה, אבל לא חובה.
אם מכינים במכשיר מולטי-קייק (עם הפלטות של הקייק-פופס): משמנים את הפלטות בתרסיס שמן. מזלפים או יוצקים את הבלילה לשקעים ואופים לפי הוראות היצרן. כשהדונאטס מוכנים ועוד בהיותם חמים, מחלצים מהפלטה, מעבירים לקערת סוכר הקינמון ומגלגלים בסוכר-קינמון מכל הצדדים.
אם מכינים בתנור: מזלפים או יוצקים את הבלילה לתבניות. אופים בתנור כ-20 דקות עד שהדונאטס משחימות וקפיציות למגע. מוציאים מהתנור, מחלצים את הדונאטס מהתבניות עוד כשהן חמות, מעבירים לקערת הסוכר קינמון ומגלגלים בסוכר-קינמון מכל הצדדים.

מיני דונאטס עגולות בציפוי סוכר קינמון

sugar-cinnamon-donut-holes1

 

«   |   »



תגובות

  • יהיל 6 בדצמבר 2015 , 12:57

    הי רחלי, נראה קטן חמוד ונהדר! תגידי, אם בכל זאת משתמשים בחמאה, בכמה חמאה מדובר והאם חמאה נוזלית מהמיקרו?
    תודה!

  • רחלי - פשוט מבשלת 7 בדצמבר 2015 , 00:41

    היי,
    113 גרם (חצי כוס) חמאה רכה.

לכתוב תגובה לפוסט