Pin It

קאפקייקס תפוחים ושוקולד צ'יפס ללא גלוטן

מאז שגיליתי שאני רגישה לגלוטן, וגם מאז שהמודעות לאלרגיות שונות עלתה מאוד ובבית הספר ובגנים של הילדים לומדים ילדים צליאקים, נפתח לפניי עולם האפייה ללא גלוטן. עד כה די הגבלתי את עצמי לאפייה של עוגות שהן מראש ללא קמח, כי המתכונים לאפיית עוגות ללא גלוטן עם שילובי הקמחים השונים (אורז/סויה/טפיוקה/תפוחי אדמה/שיבולת שועל וכו') וקסנטן גאם די הרתיעו אותי ונראו לי מסובכים.
לאחרונה קיבלתי להתנסות מוצר של חברת "אשבל", שפותח ע"י השפית-קונדיטורית עינת מזור, ומיועד לצליאקים ורגישים לגלוטן – תערובת מוכנה לעוגה בטעם ווניל של המותג "כרגיל". פשוט להוסיף כמה חומרים, לערבב ולאפות. זה ללא ספק יותר הסגנון שלי 🙂
התערובת עצמה מכילה כבר סוכר וקסנטן גאם, וכן שילוב של קמח אורז, עמילן טפיוקה ועמילנים שונים אחרים. התערובת אינה חלבית ואינה מכילה אגוזים (עלולה להכיל שאריות סויה).
התערובת מיועדת להכנה של עוגת ווניל בקוטר של 24 ס"מ. אני החלטתי להכין קאפקייקס (יותר פרקטי), והוספתי קוביות תפוח קטנות (שהתמוססו לתוך העיסה וממש מעשירים את הטעם) ושוקולד צ'יפס (בשביל הכיף). התאמתי את זמן האפייה בהתאם.

הקאפקייקס יצאו רכים, אווריריים וממש ממש טעימים, וכל אנשי הבית (שאינם רגישים לגלוטן) אהבו אותם, וגם אני. אהבתי אותם קצת יותר מידי, כי אכלתי המון מהם ואני בכלל אמורה להיות בדיאטה….
בקיצור – ממש מוצלח. ההכנה קלה ומהירה. מחיר מומלץ לצרכן של האריזה – 19.90 ש"ח.

ל"אשבל" יש עוד תערובות מוכנות וגם קמחים ללא גלוטן שטרם יצא לי לנסות.

המצרכים:
1 חבילה תערובת לעוגה בטעם וניל "כרגיל" של "אשבל"
4 ביצים
1/2 כוס שמן (השתמשתי בקנולה)
1/3 כוס חלב רגיל או חלב סויה
1 תפוח קטן, חתוך לקוביות קטנות
1/4 כוס שוקולד צ'יפס

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 165 מעלות ומשמנים תבנית של 12 שקעים ועוד תבנית של 6 שקעים.
טורפים היטב בקערה את הביצים עם השמן והחלב. מוסיפים את התערובת לעוגה "כרגיל" ומערבבים היטב. מוסיפים קוביות תפוחים ושוקולד צ'יפס ומערבבים כך שיתפזרו בעיסה.
מחלקים את העיסה בין השקעים. אופים כ-25 דקות עד שהקאפקייקס משחימות, יציבות וקפיציות למגע. מוציאים מהתנור ומצננים.

קאפקייקס תפוחים ושוקולד צ'יפס ללא גלוטן

 

קאפקייקס תפוחים ושוקולד צ'יפס ללא גלוטן

 

תערוב לעוגה בטעם ווניל "כרגיל"

«   |   »



לכתוב תגובה לפוסט