Pin It

אורז מלא עם עדשים שחורות, פטריות ובייבי שרימפס

אולי זו סוזן קולינס אשמה, ואולי אני סתם מחפשת תירוצים. אני כל כך עייפה לאחרונה, ונדמה שכל מה שאני עושה (מלבד לנקר על הספה מול הטלוויזיה) זה לקרוא את הטרילוגיה "משחקי הרעב" (The Hunger Games), של אותה סוזן קולינס. את הספר הראשון סיימתי תוך כמה שעות בנסיעה באוטובוס במסגרת טיול של העבודה, לספר השני הקדשתי את סוף השבוע שעבר (שכלל גם מסיבת יום הולדת לילדה מהגן של יאיר, הכנת עוגיות עם הילדים, וביקור משפחתי…), ועכשיו אני בעיצומו של השלישי, "חוטפת" כמה דפים פה ושם, בין מטלות החיים. מזל שהילדים פחות או יותר מעסיקים את עצמם אחר הצהריים (אייל ממציא מלחמות לאבירים שלו, ויאיר משחק ברכבת או בכלי מטבח משחק, ובשאר הזמן הם כמובן גם קצת רבים), כך שיוצא לי כל יום לקרוא.
בגלל כל העייפות הזו והשקיעה בקריאה, אני לא מוצאת כוח "לגרד" את עצמי מהספה ולבשל לעצמי אוכל לקחת לעבודה לצהריים. מזל שבסוף השבוע מגיעה שבת ואז אין כל כך ברירה – צריך להכין ארוחת צהריים. לקחתי מה שהיה במזווה ובמקרר ואילתרתי תבשיל שווה ביותר, מזין, משביע וטעים טעים טעים. לקחנו אותו איתנו לחניון האגם ביערות הכרמל, ואכלנו בכיף בין העצים והפרחים (וריח של מנגלים, ומוזיקה בווליום בלתי נסבל מהמכוניות של מאכלסי השולחנות הסמוכים… אתם כבר בטבע, למה לזהם?). אייל ממש ממש התלהב מהתבשיל הזה. חבל שלא נשארו שאריות שאוכל לקחת לעבודה…
הוספתי לתבשיל בייבי שרימפס שהיו במקפיא בשביל מנת החלבון (וכי אייל מאוד אוהב שרימפס). אפשר כמובן לוותר עליהם.

המצרכים:
2 כפות שמן
1 כוס אורז מלא
2/3 כוס עדשים שחורות
2 כוסות מים רותחים
מלח
1 בצל, קצוץ
2 שיני שום, כתושות
1 סלסלת פטריות, חתוכות לקוביות
3 כפות רוטב סויה
1 צרור רוקט (אפשר להחליף בתרד או לוותר)
1 חבילה (300 גרם) בייבי שרימפס קפואים, מופשרים  (ואפשר גם בלי)

אופן ההכנה:
מחממים כף אחת של שמן בסיר. מוסיפים אורז ועדשים ומטגנים כדקה. מוסיפים את המים ומביאים לרתיחה. מתבלים במלח, מכסים את הסיר ומבשלים עד שהמים נספגים באורז ובעדשים (כ-20 דק'). משאירים את הסיר מכוסה 10 דקות נוספות.
בינתיים, מחממים כף שמן במחבת. מוסיפים בצל ושום ומטגנים עד להזזהבה. מוסיפים פטריות ומטגנים עד שהן משחימות. מסירים מצרור הרוקט את הגבעולים, וחותכים את קבוצת העלים שנשארה לשניים. מוסיפים למחבת. מוסיפים רוטב סויה ובייבי שרימפס ומערבבים. מבשלים, תוך כדי ערבוב מידי פעם, עד שהנוזלים מתאדים.
כשהאורז מוכן, מוסיפים אליו את תבשיל הפטריות והשרימפס ומערבבים היטב.

 

«   |   »



תגובות

  • עמרי 25 בינואר 2012 , 22:31

    המנה נראית מדהימה!
    עכשיו רק צריך לבדוק את זה בבית 🙂

  • רחלי - פשוט מבשלת 26 בינואר 2012 , 10:40

    תודה 🙂 זו מנה שווה ביותר

  • חגית 25 באוגוסט 2012 , 18:15

    יצאה מנה מעולה !!!

לכתוב תגובה לפוסט