Pin It

אוזני המן קונפטי, עם סוכריות צבעוניות ושבבי שוקולד

פורים כבר עבר-חלף לו, אבל אני עדיין רוצה לתעד את אוזני ההמן המגניבות שהכנתי בחג. אני זוממת להכין עוגיות "קונפטי", עם סוכריות צבעוניות בתוך הבצק, כבר הרבה זמן. החלטתי לנסות להכין זאת בגרסה של אוזני המן, ולהוסיף גם שבבי שוקולד, שקיבלתי במשלוח מנות מחבר לעבודה. הבצק יצא צבעוני ומגניב. מילאתי את חלקן בממרח שוקולד "השחר", ואת חלקן ב-Lemon curd (שקניתי ב"טיב טעם"). אהבתי מאוד את הגרסא השניה – ניגוד מצוין בין חמצמצות המלית לבין מתיקות הבצק.
אוזני ההמן נארזו בקופסא יפה וניתנו כמשלוח מנות לזוג חברים חדשים שלנו, שהזמינו אותנו לארוחת צהריים בשבת שאחרי פורים. נרשמה התלהבות מאוזני ההמן המגניבות והצבעוניות, מה גם שהן ממש טעימות 🙂

המצרכים:
1/2 2 כוסות קמח
150 גרם חמאה, רכה
1/2 כוס סוכר
1 ביצה
1/3 כוס מיץ תפוזים
1/2 כוס סוכריות צבעוניות לקישוט עוגות
70 גרם שוקולד (מריר או חלב), קצוץ לשבבים דקים (אני השתמשתי במוצר כזה של מיימונ'ס, שקיבלתי במשלוח מנות לחג)

למלית: ממרח שוקולד "השחר"או נוטלה או lemon curd או מה שבא לכם

אפשרות: סוכריות צבעוניות לקישוט עוגות, לקישוט

אופן ההכנה:
שמים את כל חומרי הבצק במעבד מזון, ומעבדים עד שנוצר בצק. מוציאים, משטחים ל"פיתה", עוטפים בניילון נצמד ומקררים במקרר לשעה.
מחממים תנור לחום של 180 מעלות, ומרפדים תבנית תנור בנייר אפיה. מרדדים את הבצק על משטח מקומח (אם הבצק קשה מידי, משהים בטמפרטורת החדר עד שיתרכך קצת).
קורצים עיגולים בכוס. שמים במרכז כל עיגול מעט מלית (כחצי כפית), ומקפלים את הפינות ליצירת אוזן המן. מאחדים את שאריות הבצק, מרדדים שוב, קורצים עיגולים, וכך הלאה – עד שהבצק נגמר.
מסדרים את אוזני ההמן בתבנית. בוזקים מעל מעט סוכריות לקישוט עוגות, אם רוצים. אופים כ-20 דקות, עד שאוזני ההמן מזהיבות קלות. מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן לחלוטין.

«   |   »



תגובות

  • דקלה 19 במרץ 2012 , 08:54

    מגניב!

  • עלמה 19 במרץ 2012 , 16:50

    מגניב ביותר!

לכתוב תגובה לפוסט