Pin It

עוגיות שורטברד עם חמוציות מיובשות

אייל ביקש שנכין עוגיות בצורת לב. פתחתי את הספר Cookies של מרת'ה סטיוארט ומצאתי את המתכון הזה, שנראה קל ופשוט. הכנו ביחד, העברתי לתנור, ציננתי, קרצתי לבבות, ומה הסתבר? שמדובר בעוגיות הכי טעימות בעולם. לא, אני לא מגזימה. הן פשוט מעולות (וגם יפות).
מה זה שורטברד? עוגיות שורטברד (shortbread) הן עוגיות פריכות ומתפוררות, הנקראות כך בגלל תכולת השומן הגבוהה שבהן. השומן נקשר לחלבון שבקמח ומקצר את סיבי הגלוטן – ומכאן short.
יש סוגים רבים של עוגיות שורטברד, ובהחלט אנסה מתכונים נוספים בעתיד.

יצאו לי 15 עוגיות.

המצרכים:
2 כוסות קמח
3/4 כוס אבקת סוכר
1/2 כפית מלח
1 כפית תמצית וניל
225 גרם חמאה רכה, חתוכה לקוביות
1/2 כוס חמוציות מיובשות קצוצות דק

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 160 מעלות, ומשמנים תבנית מלבנית חד פעמית קטנה או תבנית ריבועית ברוחב 20 ס"מ.
מערבבים בקערה קמח, אבקת סוכר ומלח. מוסיפים תמצית וניל וחמאה, ומערבבים היטב בכף עץ במשך כמה דקות, עד שהחמאה נטמעת בשאר החומרים ומתקבלת תערובת פירוירת חולית (לחילופין ניתן לערבב במיקסר במהירות נמוכה). מוסיפים את החמוציות הקצוצות ומערבבים.
מעבירים את התערובת לתבנית ומשטחים. אופים כ-30 דקות, עד שהבצק יציב ומזהיב קלות (אפיתי 32 דקות). מוציאים מהתנור ומצננים על רשת. מוציאים מהתבנית ומעבירים למשטח עבודה (עם תבנית חד פעמית זה מאוד נוח – פשוט קורעים אותה מסביב). קורצים צורת לב (או כל צורה אחרת) באמצעות חותכן.

 

 

«   |   »



תגובות

  • תמרה 18 באוגוסט 2010 , 10:18

    העוגיות נראות ממש טוב ובטח טעימות,
    א ב ל
    מדובר בכמות לא נורמלית של חמאה, זה ממש לא בריא, במיוחד לילדים קטנים.
    נראה לי שווה להרגיל את הילדים למאפים בריאים יותר (על בסיס שמן) כי הבריאות שלהם חשובה יותר.

  • רחלי - פשוט מבשלת 18 באוגוסט 2010 , 14:53

    היי תמרה, לדעתי מותר להתפנק לפעמים, ולא יקרה כלום אם אוכלים עוגיה אחת כזו פעם ב-. התברכתי בילד שמסתפק בעוגיה אחת ולא רודף אחרי מתוקים, כך שהעוגיות האלו היו בשבילו יותר "פרויקט עם אמא".

  • לולה 14 בינואר 2011 , 20:52

    למה חמאה פחות בריאה משמן לילדים קטנים?? בגלל הכולסטרול? זה נכון לגבי מבוגרים, בייחוד עם מחלות רקע וגורמי סיכון, אבל למה ילדים??

  • רחלי - פשוט מבשלת 15 בינואר 2011 , 09:55

    שומן חשוב לילדים קטנים, אבל חמאה נחשבת לשומן פחות בריא משמן באופן כללי, בלי קשר לגיל. תלוי כמובן גם איזה שמן, כי לא כל השמנים בריאים.

לכתוב תגובה לפוסט