Pin It

תבשיל אורז מלא עם בשר טלה טחון, צימוקים ופיסטוקים

 לפני כחודשיים הוזמנתי לאירוע בלוגרים של המותג "אדום אדום", שיצא בסדרה חדשה של בשר טלה (עד כה התמקד רק בבשר בקר). באירוע הכין השף אבי שטייניץ שתי מנות עם בשר טלה, אכלנו ארוחה שהתבססה עליהן, ואחר כך עברנו סדנת צילום וסטיילינג עם דניה ודנה ממתכוניישן.
למרות התיאור המפתה, היום הזה היה אחד הימים הגרועים ביותר שהיו לי בתקופה האחרונה, ואף ייללתי על קורותיי בבלוג האישי שלי. למרות זאת, בהחלט התלהבתי מהרעיון שאוכל להשיג בסופרמרקט בקלות בשר טלה במחירים נוחים. טלה תמיד התקשר אצלי לאירועים חגיגיים וחגים (חוץ מזה, אנחנו האשכנזים לא ממש מבשלים עם בשר טלה), והייתי שמחה לשלבו בצורה יותר תדירה בבישולים הביתיים שלי.
התלהבתי מאוד מתבשיל של אורז עם בשר טלה טחון שאכלנו באירוע, בגלל ההכנה הפשוטה וכמובן בגלל הטעם. לא היו לי את כל המצרכים, אז החלפתי את החמוציות בצימוקים בהירים ואת הצנוברים בפיסטוקים. יצא תבשיל ממש מעולה, שאני ובעלי פשוט "טרפנו" (בעלי הסתכל עליי בהערצה ואמר לי שיצא לי ממש תבשיל ערבי כזה) וגם הילדים אהבו.
התמונות צולמו במסגרת הטיול של שבת – הפעם בשמורת חורש עדולם וח'ירבת מדרס.

אפשר להכין את האורז מראש.

המצרכים:
4 כפות שמן זית
1 כוס אורז מלא
2 כוסות מים
1 ק"ג בשר טלה טחון
1 בצל סגול (או רגיל), קצוץ
1/3 כפית פלפל שחור
1/2 כפית מלח
1 שן שום, כתושה
חופן פיסטוקים או צנוברים או שבבי שקדים
חופן צימוקים בהירים או חמוציות
חופן עלי פטרוזיליה קצוצים

אופן ההכנה:
מכינים את האורז: מחממים כף שמן בסיר, מוסיפים את האורז ומטגנים תוך כדי ערבוב כדקה, כך שכל גרגירי האורז מצופים בשמן. מוסיפים את המים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש, מכסים את הסיר, ומבשלים עד שהמים נספגים באורז. משאירים את הסיר מכוסה ל-10 דקות נוספות.
מערבבים בקערה את הטלה הטחון יחד עם הבצל הקצוץ, שום ותבלינים. מחממים את שאר השמן במחבת גדולה. מוסיפים את תערובת הטלה ומטגנים, תוך כדי ערבוב, עד שהבשר הטחון משחים. מפוררים את הבשר במזלג תוך כדי הטיגון.
אם האורז קר – מוסיפים אותו למחבת הבשר ומחממים אותו.
קולים את הפיסטוקים במחבת יבשה ללא שומן.
מעבירים את הבשר ואת האורז לקערה. מוסיפים פיסטוקים, צימוקים ופטרוזיליה ומערבבים היטב.

 

«   |   »



לכתוב תגובה לפוסט