Pin It

פשטידת גבינות ואנטיפסטי חצילים ופלפלים

 האגודה הישראלית לכפרי ילדים SOS מסייעת לילדים בסיכון, יתומים או שמשפחותיהם אינן יכולות לטפל בהם. הטיפול נעשה באמצעות הפעלתם של כפרי ילדים, בתי נעורים ומסגרות תומכות ומחנכות נוספות. בישראל פועלים כיום שני כפרי ילדים. הראשון "נרדים" ממוקם בערד, והשני "מגדים" במגדל העמק. לאורך השנים סייע הארגון לאלפי ילדים ונוער אשר הופנו אליו על-ידי רשויות הרווחה, או ע"פ צו בית משפט, לאחר שהוגדרו כ"ילדים בסיכון". ילדים מופנים לכפר בגילאי 6-11 וגדלים ומתחנכים בו עד למועד גיוסם לצה"ל תוך העצמתם בדרכם להשתלבות מלאה בחברה ולעתיד בטוח יותר.
לרגל חג שבועות פצח דף הפייסבוק של העמותה בפרויקט. אימהות הבית של הפנימיות סיפקו מתכונים חלביים מנצחים שלהן. המתכונים הועברו לבלוגרים, אשר ניסו אותם במטבחם הפרטי וכתבו על כך. המטרה: לעורר את המודעות לעמותה.
גם אני התנדבתי להשתתף בפרויקט הזה, ובחרתי במתכון לפשטידת גבינות של אסתר פנספורקר, אם הבית בפנימיית "נרדים" בערד. הכנתי את הפשטידה לערב החג, אחרי שביצעתי כמה שינויים במתכון (גם בגלל שפספסתי חלק מההוראות וגם בשביל להתאים למצרכים שהיו לי בבית… ואת הירקות העדפתי לאפות בתנור במקום לטגן). לפשטידה לוק מרשים ביותר והיא כמובן מאוד טעימה.

בדף הפייסבוק של העמותה יעלו במהלך היום קישורים לפוסטים של שאר הבלוגרים. אתם מוזמנים להצביע בדף למתכון שהכי אהבתם. אם הבית שתקבל את מירב ההצבעות תזכה בערכת מוצרים מבית "טרה".

אתר הבית של עמותת כפרי ילדים SOS
הבלוג של העמותה

המצרכים:
500 גרם בצק עלים, מרודד
750 גרם גבינה לבנה
600 גרם גבינת שמנת
150 גרם גבינה צפתית
250 גרם גבינת ריקוטה
2 ביצים
1 צרור עירית, קצוצה (אפשר להחליף בבזיליקום)
1 גמבה
1 חציל קטן
שמן זית
גבינת פרמזן מגוררת
מלח, פלפל שחור

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 200 מעלות. מרפדים תבנית תנור בנייר אפיה. מטפטפים על הנייר מעט שמן זית ומורחים בעזרת מברשת או נייר. פורסים את הגמבה לטבעות ומנקים מגרעינים וגידים. מסדרים בתבנית. פורסים את החציל לפרוסות ומסדרים בתבנית. מושחים את הירקות בשמן זית. אופים בתנור במשך 10-15 דק', עד שהירקות מתרככים. משאירים את התנור דולק.
משמנים תבנית מלבנית גדולה ומרפדים את התחתית והדפנות בבצק עלים.
מערבבים בקערה את הגבינות, הביצים והעירית. מתבלים במלח ופלפל שחור. יוצקים לתבנית. מסדרים מעל את פרוסות החציל וטבעות הגמבה, ומשקיעים מעט לתוך העיסה. מפזרים מעל גבינת פרמזן מגוררת.
אופים במשך 30-45 דקות, עד שהפשטידה מזהיבה ומתייצבת.

«   |   »



תגובות

  • עינת 9 ביוני 2011 , 10:22

    היי רחלי
    האם אפשר להשתמש בדפי פילו במקום בצק עלים? להמנע ממרגרינה…

    תודה

  • רחלי - פשוט מבשלת 9 ביוני 2011 , 11:08

    היי עינת,
    אני מאמינה שכן. צריך כמובן כמה שכבות של עלי פילו ולשמן בין השכבות.

  • מיכל 5 בספטמבר 2011 , 09:33

    היי רחלי יצא ממש מעולה תודה!!!!

  • רחלי - פשוט מבשלת 5 בספטמבר 2011 , 21:13

    יופי, שמחה לשמוע 🙂

לכתוב תגובה לפוסט