Pin It

תבשיל אורז מלא, עדשים שחורות ושרימפס בחלב קוקוס, אפונה, עגבניות וכורכום

שרימפס זה המאכל שאייל הכי אוהב בעולם, כך הוא מצהיר. קניתי שקית של שרימפס קפואים ב"טיב טעם", והבטחתי לו שאכין לו מהם תבשיל כלשהו. רציתי להכין תבשיל עשיר, משביע ומנחם, שאוכל גם לקחת לעבודה לארוחת צהריים. בהתחלה חשבתי להכין פאייה, אבל בסוף פשוט אילתרתי וערבבתי כל מיני דברים שאני אוהבת – כמו חלב קוקוס, כוסברה, עגבניות, עדשים שחורות, כורכום ואפונה. התקבל תבשיל בהשראה קאריבית משהו, ממלא ומנחם, ופשוט נהדר. אייל אכל מנה ענקית, והצהיר שזה האורז הכי טעים בעולם.
אפשר כמובן לוותר על השרימפס, ולהוסיף לאורז קוביות חזה עוף שצליתם בנפרד, או פשוט לוותר על התוספת הבשרית ולאכול כמנה צמחונית.

המצרכים:
2 כפות שמן קנולה
1 בצל סגול גדול, קצוץ
2 שיני שום, כתושות
6 כפיות כוסברה קצוצה (השתמשתי בקוביות קפואות)
4 עגבניות, חתוכות לקוביות
1/2 1 כוסות אורז מלא
1 פחית (400 מ"ל) חלב קוקוס
1 כוס מים רותחים
2/3 כוס עדשים שחורות
1/2 1 כפיות כורכום
1 כוס גרגירי אפונה, מוקפאים
800 גרם – 1 ק"ג שרימפס קפואים, מופשרים
מלח, פלפל שחור

אופן ההכנה:
מחממים את השמן במחבת גדולה או סיר גדול שטוח. מוסיפים את הבצל והשום ומטגנים עד להזהבה. מוסיפים כוסברה ועגבניות ומטגנים במשך 1-2 דקות, עד שהעגבניות מתחילות להתרכך.
מוסיפים את האורז, ומטגנים תוך כדי ערבוב כדקה. מוסיפים חלב קוקוס ומים רותחים, ומביאים לרתיחה. מוסיפים עדשים שחורות, כורכום, מלח ופלפל, מנמיכים מעט את האש, מכסים את הסיר, ומבשלים עד שהנוזלים נספגים בחלקם.
מוסיפים אפונה ושרימפס, מערבבים וממשיכים לבשל עד שכל הנוזלים נספגים (התבשיל עדיין ייראה דביק, כמו ריזוטו, בגלל חלב הקוקוס). מכבים את האש, ומשאירים את הסיר מכוסה במשך 10 דקות נוספות.

 

 

«   |   »



תגובות

  • מרג'ורי מורנינגסטאר 6 באפריל 2012 , 17:42

    מזכיר לי תבשיל קודם שלך, של אורז, עדשים, שרימפס ופטריות. הכנתי אותו ומה-זה נהניתי. נראה לי שהשדרוגים האלה יהפכו אותו למשובח אפילו יותר.

  • מיכל 6 באוגוסט 2016 , 13:37

    נראה לי שאוריד את העדשים השחורות. להוריד נוזלים?
    וגם באיזה אורז מלא את משתמשת?

  • רחלי - פשוט מבשלת 12 באוגוסט 2016 , 18:31

    היי, לא חושבת שצריך להוריד נוזלים. אין לי העדפה למותג ספציפי, משתמשת באורז של "חצי חינם" או של סוגת, מה שיש בסופר.

לכתוב תגובה לפוסט