Pin It

עוגיות סנדוויץ' במילוי ריבה

בשבוע שעבר ליאיר היה חום. הוא ניסה לשכנע אותנו שהוא בכל זאת יכול ללכת לגן, אבל בעזרתה של הגננת הצלחנו לשכנע אותו שהוא צריך להישאר איתי בבית. ליאיר לא הייתה שום כוונה לפספס את ההזדמנות הזו, והוא דרש ממני להכין אתו עוגיות. דפדפנו ביחד בספרי בישול שונים שיש לי, ובספר The Australian Women's Weekly – Macaroons & Biscuits יאיר התלהב מעוגיות סנדוויץ' בצורת לב שראה, ודרש שנכין אותן. את המתכון לבצק לקחתי דווקא מספר חמוד להפליא בשם Fairy Cooking והכפלתי אותו, כדי שיצאו מספיק עוגיות.
הכנתי עם יאיר את הבצק (קלי קלות), והכנסנו אותו למקרר כדי שינוח. אחר כך התחלתי להכין שניצלים לארוחת הצהריים, ויאיר דרש לעמוד לידי ושאסביר לו איך מכינים, למה וכמה.
להמשך ההכנה כבר לא הגענו באותו יום אלא רק למחרת, אחרי הגן. אני רידדתי את הבצק וקרצתי עוגיות, ויאיר עמד לידי ודיבר בלי הפסקה על כך שניקח את העוגיות לגן והוא יחלק אותן לילדים, איך הוא יחלק אותן לילדים, ומה יקרה אם אחד הילדים יפיל את העוגייה שלו. בשלב המילוי של הריבה כבר שלחתי אותו לשחק עם אייל כדי שיהיה לי קצת שקט…

יצאו לנו כ-40 עוגיות טעימות מאוד, עם לוק וינטאג'י וכריסטמסי מקסים. יאיר חילק את רובן לילדים ולגננות בגן והיה מבסוט. במה שנשאר כיבדנו חברים של הילדים שבאו להתארח.

המצרכים:
150 גרם חמאה, רכה מאוד
6 כפות סוכר חום בהיר
6 כפות סירופ מייפל
2 ביצים
350 גרם (1/2 2 כוסות) קמח

למילוי: ריבה חלקה מאיזה סוג שאתם אוהבים (השתמשתי בריבת תותים)
לקישוט: אבקת סוכר

אופן ההכנה:
שמים את הסוכר והחמאה בקערה ומערבבים היטב בכף עץ עד לקבלת תערובת קרמית ואחידה. מוסיפים סירופ מייפל ומערבבים. מוסיפים את הביצים ומערבבים.
מוסיפים את הקמח, מערבבים ולשים לקבלת בצק. משטחים את הבצק לדיסקית, עוטפים בניילון נצמד ומאחסנים במקרר לחצי שעה. אפשר גם להכין את הבצק יום מראש.

מחממים תנור לחום של 180 מעלות, ומרפדים את תבניות התנור בנייר אפיה.
מרדדים את הבצק על משטח מקומח, וקורצים עוגיות עם חותכן. בחצי מהעוגיות שקרצנו,  קורצים "חור" עם חותכן קטן  יותר מאותה צורה (ואם אין לכם, תמיד אפשר לקרוץ חור בצורת עיגול). אנחנו השתמשנו בחותכים בצורת לב ובצורת פרח.
את שאריות הבצק מאגדים לכדור, מרדדים וקורצים שוב עוגיות, כך עד לסיום כל הבצק.
מסדרים את העוגיות בתבנית ואופים במשך 10-12 דקות, עד שהעוגיות יציבות אבל עדיין מעט רכות, ומזהיבות בשוליים. מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן בתבנית לכמה דקות. לאחר מכן מעבירים לצינון על רשת.

לאחר שהעוגיות התקררו לחלוטין, מכינים את הסנדוויץ': לוקחים עוגייה, מורחים עליה מעט ריבה, מניחים עליה עוגייה עם חור ולוחצים מעט. עושים כך עם כל העוגיות.
בוזקים אבקת סוכר על העוגיות לקישוט.

«   |   »



תגובות

  • איריס 3 בדצמבר 2012 , 11:59

    במקום סירופ מייפל, אפשר סילאן?

  • מורן 3 בדצמבר 2012 , 12:27

    נשמע טעים, האם אפשר להכין באותו יום או שמומלץ שהבצק יחכה יום? ובנוסף, איזה קמח? רגיל או תופח?

    תודה

  • חן 3 בדצמבר 2012 , 12:41

    נראה שווב במעוחד.

    יש לך המלצה על פירמה של ריבה?

  • אוסנת 3 בדצמבר 2012 , 13:31

    קודם כל אתן לך מחמאות על בלוג מתכונים נהדר(חוץ מהקטעים בהם את רושמת על שומרי משקל כי הכיוון הזה ממש מנוגד לדעותי…. יכולה לקרוא באתר שלי) ואני ממש מתלהבת מאופיים.
    כעת שאלה: הייתי רוצה להכין עוגיות אלו אבל שלא יהיו מאוד פריכות, אלא יותר לעיסות, מה לשנות במתכון? האם צריך יותר קמח? ביצים?
    אשמח לתשובתך

  • רחלי - פשוט מבשלת 3 בדצמבר 2012 , 14:34

    תודה לכולכם על התגובות 🙂
    איריס, אני מניחה שאפשר, אבל קחי בחשבון שהעוגיות יצאו לך יותר כהות בצבע
    מורן, את יכולה להכין באותו יום, אבל הבצק צריך לנוח חצי שעה במקרר. קמח רגיל.
    חן, במקרה הזה השתמשתי בקונפיטורה של בית יצחק שקניתי בסופר, אבל אפשר להשתמש בכל ריבה שאת אוהבת, גם ביתית. אני בדרך כלל מחבבת את סן דלפור.
    אוסנת, אני לא בטוחה שהבנתי את השאלה שלך. העוגיות לא קשות ופריכות. את יכולה לנסות להגדיל את כמות החמאה במתכון.

  • דניאל 3 בדצמבר 2012 , 15:19

    היי רחלי, מה שלומך? הכנתי את העוגיות לילדודס ויצא מדהים עוגיות מעולות, אין מילים כמה הן טעימות והתחסלו במהירות שיא! תודה, דניאל

  • רחלי - פשוט מבשלת 3 בדצמבר 2012 , 16:08

    דניאל, את מדהימה אותי כל פעם מחדש! מתי הספקת? פרסמתי רק הבוקר…. 🙂 שמחה לשמוע שיצא טוב 🙂

לכתוב תגובה לפוסט