Pin It

אירוע בלוגרים בחסות פסטה "ברילה"

פסטה "ברילה", על אריזותיה הכחולות והלוגו האדום שלה, היא בעיניי אחד המותגים שמייצגים את המושג "איכות". אני חובבת לא רק של הפסטה שלהם, אלא גם של רטבי הפסטה המעולים (נפוליטנה אהוב עליי במיוחד).
ב-1875 פתח פיאטרו ברילה חנות קטנה לממכר לחם ופסטה תוצרת בית. מהחנות הקטנה צמח קונצרן ענק שהוא יצרן הפסטה הגדול בעולם, ומייצר גם (ולמעשה בעיקר) מוצרי מאפה ולחמים. החברה מייצרת כ-120 צורות שונות של פסטה, כאשר לארץ מגיעים כ-40 סוגים. החברה יוצאת בממוצע עם 30-40 מוצרים חדשים בשנה. כמובן כל המוצרים הם ללא חומרים משמרים, צבעי מאכל או מייצבים, והפסטה עשויה מ-100% חיטת דורום איכותית.  

שמחתי מאוד להיות מוזמנת לאירוע בלוגרים בחסות פסטה "ברילה". האירוע התקיים במתחם "מבשלים חוויה" בראשון לציון ואורגן למופת על ידי גיא מילר, מנהל מותג "ברילה". המטרה של האירוע היתה להדגים לנו אילו דברים שונים ומעניינים ניתן להכין מפסטה.
את הסדנה הנחה השף יניב פרטוש תמיר המקסים, שהוא הבעלים של "מבשלים חוויה". יניב שמר על אנרגיות גבוהות לאורך כל הדרך, הסביר, הצחיק, רקד, בחש, הקפיץ, מזג, והיה פשוט משעשע ומלא חן. היה פשוט תענוג לצפות בו וללמוד ממנו!  

  

בזמן ההתכנסות נשנשנו פוקצ'ה, שהיתה שמנונית קצת בשבילי, יחד עם מוצרי זיתים של "בני דרום" – שמהם אציין מאוד לטובה את צימוקי הזיתים שהיו פשוט נהדרים (ואני בכלל לא אוהבת זיתים).
יניב פתח את הערב וסיפר לנו על "מבשלים חוויה" (חברה שעורכת סדנאות בישול עסקיות ופרטיות, מופעי שף, "שף פרטי עד הבית" וכן מלווה חברות מזון ומהווה "שף הבית" של כמה חברות מזון ומותגים – ביניהם כאמור "ברילה"), ולאחר מכן כל בלוגר הציג את עצמו והיכן הוא כותב.
גיא ערך לנו מצגת על "ברילה", ובה סיפר על החברה מאז ועד היום (משם לקחתי את המידע שעימו פתחתי את הפוסט) וכן על האתגרים שבשיווק מותג הפסטה בארץ. אחרי המצגת יניב התחיל את מופע הבישול שלו (באמת שאין מילה טובה יותר להגדיר זאת 🙂 )  

  

המנה הראשונה היתה דג פורלית צלוי במחבת פסים עם מעט קארי ירוק, שהוגש לאחר מכן עם פסטה פנה מחיטה מלאה ברוטב שמנת סויה 5% של "אלפרו" עם בצל סגול ופלפלים משלושה צבעים. הדג היה פשוט מעולה, וגם את הפסטה אהבתי מאוד, למרות שבדרך כלל אני לא אוהבת רטבים על בסיס שמנת (וכן, אמנם זו שמנת סויה צמחית, אבל היה לה טעם ומרקם של שמנת לכל דבר). זו בהחלט מנה שאני מתכננת להכין בבית – אולי אפילו בשבת הקרובה.  

פלפלים ובצל סגול בווק

תיבול של פילה הפורלית

צולים את הפורלית - קודם כל עם העור כלפי מעלה

ועכשיו עם העור כלפי מטה. תראו איזה יופי של צריבה.

הפילטים הצלויים

הדג מונח על הפסטה

דג פורלית על פסטה מחיטה מלאה ברוטב שמנת צמחית ופלפלים

  

דג פורלית על פסטה מחיטה מלאה ברוטב שמנת צמחית ופלפלים

המנה השניה היתה נתחי פרגית בחלב קוקוס, מנגו וקארי ירוק. מנה מעולה. אני לא משתגעת על פרגיות ובדרך כלל לא אוהבת חלב קוקוס, אבל את המנה הזו אהבתי מאוד מאוד ואני מתכוונת להכינה גם בבית. הפרגיות הוגשו עם פתיתי פסטה בצורת כוכבים (Stelline).  

יניב מכין פתיתים

צליית הפרגית

צד שני. איזה יופי של צריבה.

"שחייה" קלה ברוטב חלב קוקוס ומנגו

ועכשיו מתבשלים ברוטב

מוסיפים פרוסות מנגו

המנה מוכנה

נתחי פרגיות בחלב קוקוס, מנגו וקארי ירוק, מוגש על פתיתי פסטה

נתחי פרגיות בחלב קוקוס, מנגו וקארי ירוק, מוגש על פתיתי פסטה

 מנה נוספת היתה סלט חסה פשוט גאוני, שבוודאות יעלה על שולחני בראש השנה. הבסיס הוא חסה, כדורי מלון ופרוסות תפוחים. יניב טיגן אטריות ביצים דקיקות בשמן עמוק, ייבש אותן על נייר סופג, ולאחר מכן שבר אותן לרסיסים ופיזר מעל הסלט. התוצאה קראנצ'ית ומיוחדת.  

סלט חסה, כדורי מלון ופרוסות תפוחים

סלט חסה, כדורי מלון ופרוסות תפוחים - ביחד עם רוטב ויניגרט

טיגון "קנים" של אטריות דקיקות

האטריות משחימות

ייבוש על נייר סופג

אפשר גם לטגן ורמיצ'לי

ייבוש על נייר סופג

הסלט מוכן

 יניב הכין גם מנה שהיא מעין הכלאה בין סושי ללזניה: אצה, מעליה אורז, מעליו דף לזניה מבושל ועליו פס של רוטב בולונז יבש (ללא נוזלים). את כל זה הוא גלגל לרול וחתך למאקי. אכלנו את הסושי עם רוטב פסטה של "ברילה". אני אוהבת מאוד לזניה ומשוגעת על סושי, והשילוב ביניהם היה אמנם טעים, אבל עדיין לא השתגעתי על המנה הזו ואני מעדיפה לזניה בנפרד וסושי בנפרד (ובכלל מבחינתי סושי ללא דג זה לא שווה).  

סושי לזניה - שלב האורז

סושי לזניה - שכבת עלה לזניה מבושל

   

סושי לזניה - שכבת רוטב בולונז ללא נוזלים

מגלגלים לרול

רול סושי לזניה

חיתוך הרול

סושי לזניה עם רוטב פסטה ברילה

 מנות נוספות שאכלנו הן נודלס עם חמאת בוטנים וירקות – מנה מעולה שאהבתי מאוד, למרות שאני בדרך כלל לא אוהבת נודלס בטעמי חמאת בוטנים (בכלל נראה שהערב הזה שבר לי כמה מיתוסים לגבי מה שאני אוהבת ומה שלא), וכן סלט עגבניות וזוקיני שהיה ממש נחמד.  

נודלס עם חמאת בוטנים וירקות

סלט זוקיני, עגבניות וצימוקי זיתים

 לקינוח קיבלנו קיגל מתוק (זה מזכיר לי שהבטחתי לבעלי שאכין לו), ומנה נוספת מאוד מאוד מיוחדת – פודינג פתיתי פסטה, שבושל עם משקה מקיאטו של "אלפרו". זו מעין גרסא של "רייס פודינג" (פודינג אורז), אבל בטעמי קפה ומפתיתים. כשקיבלתי את המנה הסתכלתי עליה מאוד בחשד – אני לא אוהבת רייס פודינג וגם טעמי קפה לא חביבים עליי (אני לא שותה קפה בכלל), אבל המנה הזו היתה ממש אבל ממש ממש טעימה. יהיה מעניין לנסות להכין אותו ולשמוע תגובות מהסובבים. דרך אגב, משקה המקיאטו של "אלפרו" באמת טעים (בעלי טעם אותו בעבר ודיווח).  

קיגל מתוק

פודינג פתיתי פסטה ומקיאטו

קיבלנו במתנה כמה מוצרים: טליאטלה "פליה א פינו" (טליאטלה צהוב רגיל וטליאטלה ירוק – תרד), רוטב קארי ירוק (של חב' "אוריינטל"), רוטב פסטה "פציולה", פסטה בוקטיני מס' 9 ושמנת צמחית 5% של "אלפרו" (שבה השתמשתי כבר בעבר בבישול).  

לאחרונה כמעט ולא בישלתי בגלל החום הנורא והשבועות האחרונים שהיו מאוד מתישים, והוציאו לי את כל החשק, אבל בעקבות הסדנה אני מרגישה שהחשק חזר גם חזר, ובקרוב אני מקווה לפנק את המשפחה ולהתפנק בעצמי עם כמה מנות פסטה נהדרות 🙂

«   |   »



תגובות

  • ליאת גריסרו 4 באוגוסט 2010 , 23:21

    ההיתי שמחה גם להשתתף
    יש לי אתר בתפוז
    האם יש אפשרות לצרף אותי לימים כאלו

  • רחלי - פשוט מבשלת 5 באוגוסט 2010 , 00:03

    אני לא אחראית ולא מארגנת את האירועים האלו. הם מזמינים את מי שהם מחליטים להזמין.

  • מיכל 5 באוגוסט 2010 , 05:43

    הכל נראה מדהים!
    מתכונים בבקשה.

  • אולגה 5 באוגוסט 2010 , 07:35

    רחלי, תמונות מדהימות!
    הערב כולו היה מהנה ביותר, נחמד לראות את הפרצופים מאחורי השמות 🙂

  • גיא 5 באוגוסט 2010 , 09:07

    ליאת , אשמח לראות את האתר שלך בתפוז ? וכמובן לצרף אותך לכל אירוע נוסף מאין זה
    גיא (ברילה)

  • מרינה גולדשטיין 7 באוגוסט 2010 , 22:44

    אח מהממת אחת….הכי כיף היה לשבת לצידך….
    ללא ספק היה ערב משגע!

  • רחלי - פשוט מבשלת 8 באוגוסט 2010 , 01:58

    מהממת את בעצמך!

  • gils33 9 באוגוסט 2010 , 00:56

    נראה שהיה לכם סוף הדרך של סדנא….

לכתוב תגובה לפוסט