Pin It

קאפקייקס לוח שחמט Chess Birthday Cupcakes

 

לאייל מלאו אתמול  8 שנים, וביום שישי חגגו לו בכיתה. ילד יום ההולדת היה צריך להביא חפץ כלשהו ולספר עליו, וכן כיבוד – עוגה או עוגיות או כדורי שוקולד וכו'. אייל לקח לכיתה תמונה גדולה של החתול שלו, חמודי, וסיפר עליו ועל איך אימצנו אותו.
מכיוון שאייל אוהב שחמט וגם הולך לחוג שחמט, תכננתי להכין לו לחגיגה בכיתה עוגה בצורת לוח שחמט, מצופה בקרם לבן, כך שגם העוגה עצמה תהיה בדוגמת שחמט (כלומר ריבועים חומים-לבנים).
תכנונים לחוד ומציאות לחוד. המורה ביקשה שהעוגה תהיה חתוכה מראש ומחולקת למנז'טים, דבר שגם היה הורס את אלמנט ההפתעה עם הטקסטורה של העוגה (ריבועים חומים-לבנים) וגם הורס את המראה של לוח השחמט.
אז מה עושים? מכיוון  שדובר על מנז'טים, חשבתי להכין קאפקייקס במקום, אבל הרי לא אקשט כל קאפקייק כמו לוח שחמט! מילא הזמן (שאין לי) שזה ייקח, אבל אין לי את יכולות הסבלנות, הקשב והריכוז שדרושות לדבר כזה…
חברה הציעה לי פשוט להדפיס מהאינטרנט דמויות של כלי שחמט, ולנעוץ אותן בקאפקייקס, אבל רציתי משהו קצת יותר מיוחד. החלטתי לצייר את כלי השחמט בטוש אכיל על בצק סוכר ולהניח על הקאפקייקס. אני רוצה לציין, שממש אין לי יכולות ציור יוצאות דופן.  פשוט הדפסתי מהאינטרנט אייקונים של כלי שחמט, הסתכלתי עליהם וציירתי לפי זה. בקיצור, אם אני יכולה, גם אתם יכולים.
יצא שיגעון!! אייל חשב שיצא ממש מגניב, וגם אני מאוד התלהבתי 😉

השתמשתי בבצק סוכר לבן של "סוגת" שקיבלתי לצורך התנסות. העבודה איתו הייתה מאוד נוחה. יש הוראות טובות ושימושיות על האריזה, והבצק עצמו מחולק ל-4 שקיות אטומות כך שאם משתמשים רק בחלק מהכמות, השאר עדיין נשמר. בחבילה יש 400 גרם שהספיקו לי ל-32 עיגולים, ונשאר לי עוד עודף.
בצק הסוכר של "סוגת" בטוח לשימוש לצליאקים ולרגישים לאגוזים, אבל הוא לא טבעוני.

כך מכינים:

1. הכנתי 32 קאפקייקס, חלקן מהמתכון לעוגת שוקולד עסיסית, חלקן מהמתכון לעוגת שוקולד לא חלבית ללא קמח (כי בכיתה של אייל יש ילדים צליאקים)

2. הכנתי קרם קצפת וניל. מרחתי מעט קרם על כל קאפקייק (הקרם משמש להדבקה של בצק הסוכר).

3. רידדתי בצק סוכר לבן וקרצתי 32 עיגולים.

4. ציירתי על כל עיגול כלי שחמט בטוש אכיל. עבור לוח שחמט יש צורך ב-4 צריחים (שני לבנים ושני שחורים), 4 פרשים (שני לבנים ושני שחורים), 4 רצים (שני לבנים ושני שחורים), שני מלכים (שחור ולבן), שתי מלכות (שחורה ולבנה), ו-16 חיילים (8 שחורים ו-8 לבנים).

5. הנחתי עיגול על כל קאפקייק. סידרתי את הקאפקייקס לפי סידור הכלים של לוח השחמט.

 

 

«   |   »



תגובות

  • חגית 24 בפברואר 2014 , 18:10

    מקסים. איזו השקעה. מזל טוב.

  • רחלי - פשוט מבשלת 26 בפברואר 2014 , 09:59

    תודה חגית 🙂

לכתוב תגובה לפוסט