Pin It

תבשיל פאייה פתיתים עם עוף וירקות

בשבוע שעבר הוזמנתי לסדנת בישול פתיתים של "סוגת" לבלוגרים וילדיהם. נעניתי בשמחה משתי סיבות: הסיבה הראשונה היא שאייל חגג יום הולדת בשבוע שעבר (כפי שבוודאי כבר הבנתם משלל הפוסטים בנושא), וזו הייתה הזדמנות לבילוי מיוחד שלי אתו. הסיבה השנייה היא שאני לא ממש מכינה פתיתים בבית, אלא אם כן מדובר בפתיתים ברוטב עגבניות, אותם בכל מקרה הילדים בדרך כלל לא ששים לאכול (כי זה ברוטב אדום וזה. הם נגד רוטב אדום בשלב זה של חייהם), כך ששמחתי על ההזדמנות ללמוד מתכונים חדשים.
הפתיתים החדשים של "סוגת" באים במגוון צורות מגניבות:  אותיות ה-ABC, חיות, טבעות, מספרים, צורות גאומטריות, וזאת בנוסף לצורות ה"קוסקוס" וה"אורז" המוכרות. את הסדנה המעשית הנחה תום פרנץ מ-"מאסטר שף" שפיתח עבור "סוגת" את המתכונים, שגם מופיעים על האריזה עם תמונתו. אחרי שקצצנו, ערבבנו ובישלנו, ישבו כולם לאכול את המנות. אייל פשוט התעלף על כולן, כולל דברים שבחיים לא חשבתי שיאכל, כמו סלט פתיתים ואנטיפסטי ברוטב פסטו, וסינייה פתיתים עם בשר טחון, טחינה ועגבניות (אני לא טעמתי כלום כי איני אוכלת גלוטן).
אחרי שקיבלתי כמה וכמה הבטחות מהילד שאם אכין בבית את המנות מהסדנה הוא גם יאכל אותן, בישלתי בשבת פאייה פתיתים עם שוקי עוף וירקות. בחרתי בפתיתים בצורת מספרים, בניסיון לפתות את יאיר, חובב המספרים אך סרבן האוכל, לטעום מהמנה גם כן. עשיתי כמה שינויים במתכון של תום פרנץ לפי מה שהיה לי בבית (ויתרתי על הקבנוס, השתמשתי בפפריקה מעושנת, החלפתי זעפרן בכורכום וקארי, והחלפתי אפונה באדממה).
ההכנה לא מסובכת וזו מנה ענקית ומשפחתית בגודלה. בעלי והילדים מאוד מאוד אהבו אותה, והיא גם צבעונית כזו. הילדים דנו ביניהם איזה מספר יותר טעים – האם 8 או 6 או 2? וכשיאיר הכניס לפה מזלג מלא פתיתים, התפעלנו מהמספר הגדול והארוך שבלע. חמוד ביותר.
אני מאמינה, דרך אגב, שהמנה הזו תהיה טעימה גם בלי העוף.

מה עוד עושים עם פתיתים?
פתיתים ברוטב עגבניות
פתיתים בציר עגל, סילאן ועשבי תיבול
פתיתים מסולסלים עם אפונה, קישואים ועשבי תיבול
סלט פתיתים, אפונה, חמוציות מיובשות וגבינת פטה
כדורי בשר ופתיתים ברוטב אדום
תבשיל פתיתים ובשר טחון

המצרכים:
1/4 כוס שמן זית
8 שוקי עוף
1 בצל גדול, קצוץ
2 שיני שום, כתושות
2 גמבות, בצבעים שונים, חתוכות לקוביות
1 גזר, קלוף וחתוך לקוביות קטנות
1 כף פפריקה מעושנת (או מתוקה)
2 כוסות פתיתים
1 כוס פולי סויה (אדממה) קפואים או אפונה קפואה
3 כוסות מים רותחים
1/2 כפית כורכום
1/2 כפית קארי
מלח

אופן ההכנה:
מחממים את השמן בסיר גדול ורחב, ומטגנים את שוקי העוף מכל הצדדים, עד שהם מבושלים ומזהיבים. מוציאים מהסיר (לא מכבים את האש), שמים בקערה ושומרים מכוסה.
מטגנים את הבצל עד להזהבה. מוסיפים את השום ומטגנים עוד כמה דקות. מוסיפים את קוביות הירקות ומטגנים במשך כ-5 דקות עד שהם מתרככים. מתבלים בפפריקה ומערבבים. מוסיפים את הפתיתים, מערבבים ומטגנים כ-3 דקות.
מוסיפים את העוף ואת פולי הסויה או האפונה. יוצקים מים רותחים ומתבלים בכורכום ובמלח. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומכסים את הסיר. מבשלים כ-10 דקות, עד שכל המים נספגים בפתיתים.
מכבים את האש ומשאירים את הסיר מכוסה ל-5 דקות נוספות.

«   |   »



לכתוב תגובה לפוסט