Pin It

לונדון – חנות ספרי הבישול Books for Cooks

ארורים יהיו הבריטים. מי זה סוגר חנות ספרי בישול בשעה 18:00 בערב?? חסרי לב.
סתם, סתם, זו אשמתנו בדיוק באותה מידה שזו אשמתם של הבריטים, שבסך הכל רוצים ללכת לביתם מוקדם, כנראה, ואינם צריכים לקחת בחשבון את קיומה של המשפחה הישראלית שהתעכבה באיזור הדינוזאורים של ה-Natural History Museum. את הביקור בחנות ספרי הבישול Books for Cooks לא רציתי בשום אופן לפספס, למרות שלא היינו בטוחים כי נצליח להגיע בזמן לפני הסגירה. החנות ממוקמת בנוטינג היל, ברחוב Blenheim Cresent מס' 4. נאמר לנו שתחנת הרכבת התחתית Notting Hill Gate קרובה לשם, אבל זה לא נכון, אלא אם כן אתם מחשיבים הליכה מהירה-חצי ריצה של 15-20 דקות כ"קרוב". עצתי: הגיעו בבוקר (החנות נפתחת ב-10:00), וקחו אוטובוס מהתחנה לשם. שימו לב כי החנות סגורה בשלושת השבועות האחרונים של אוגוסט, ב-10 ימי הכריסטמס, ובימי ראשון ושני. בנוסף לכך, לפי מפת החנות יש עוד תחנת רכבת תחתית – Ladbroke Grove – שאולי היא קרובה יותר.

הצלחנו להגיע לחנות דקה לפני הסגירה. בעלי שם רגל בדלת והסביר כי אשתו, להלן אני, היא בלוגרית בישול, שהגענו מישראל במיוחד ושאנחנו חייבים לבקר בחנות. בעל החנות הסכים לתת לי כמה דקות להסתובב שם, במהלכן ניסיתי להסדיר את נשימתי (בעל החנות החביב הציע מים), ולספוג את כל מה שהיה לחנות להציע. החנות, כשמה, מוקדשת אך ורק לספרי בישול, מכל הסוגים והמינים, חדשים וישנים. לא היה לי זמן לבדוק מדף מדף, אבל בביקור הבא בוודאי אעשה את זה. ממה שהצלחתי לשים לב, החנות מחולקת לפי נושאים (מטבח הודי, יווני, אפיה וכו'), ומכילה גם מטבחון – Test Kitchen – שבו מתארחים שפים וכן מנסים מתכונים מתוך הספרים השונים בחנות.
מכיוון שלא ידעתי לבחור תוך דקות ספורות איזה ספר בישול אני רוצה (התשובה הבלתי מעשית היתה, כמובן, את כולם!), בחרתי לרכוש את אוסף ספרי הבישול של החנות (חמישה במספר), שמהווים אוסף של המתכונים הטובים ביותר בעיני בעל החנות, העובדים והלקוחות. מדובר במתכונים שנוסו ב-Test Kitchen וזכו להצלחה גדולה בקרב כל הטועמים.

על השולחן ניתן לראות את הספר החדש של דונה היי – Seasons, ואת הספר החדש של נ'ייגלה לואסון – Kitchen. חשבתי לקנות את זה של נייג'לה, אבל הוא יקר (ועבה מאוד). 

המחשבה הראשונה היתה פשוט לקחת עותק מכל אחד, ולברוח.

וזהו ה-Test Kitchen:

לסיכום, לחלוטין לא מיציתי את הביקור. עוד סיבה לחזור ללונדון 😉 או לחילופין לעבור להתגורר בחנות, אם לא אצליח לממש את תוכניתי להתגורר ב-Borough Market (סתם) 😛

«   |   »



תגובות

  • נטע 27 בספטמבר 2010 , 16:48

    לפחות הספקת להכנס ולקנות משהו. אני גרתי בטורונטו במשך שנה ולא ביקרתי בחנות כזאת the cooking store למרות שמאוד רציתי.

    אז תודה על הפוסט, אני חושבת לנסוע עם הילדים ללונדון (בשנה הבאה…)ואגיע לחנות הזאת.
    אני עוקבת אחר הבלוג בפייסבוק (אם אפשר להגיד את זה. מהאנשים שעשו "לייק".) אשמח לעוד פוסטים על איך היה שם – במיוחד על אוכל וילדים – תודה 🙂 נטע

  • רוני 27 בספטמבר 2010 , 17:01

    זו נראית חנות מדליקה. נראה לי שזה מקום שאפשר לבלות בו כמה שעות טובות ועדיין להתבלבל מהמבחר ולא לדעת מה לקנות 🙂

  • דודי 27 בספטמבר 2010 , 22:59

    מה זה שמתי רגל בדלת! העובדת כבר שמה את המנעול על הדלת ובאה לנעול. אני התנפלתי על הדלת וביקשתי לפתוח כי יש עוד 5 דקות ובאמת השעה הייתה 17:57 (טוב, 3 דקות)

  • queenbee1 28 בספטמבר 2010 , 12:02

    וואו איזו חנות אפילו שלוש דקות אני מוכנה להיות שם איזה כיף לך

  • רחלי - פשוט מבשלת 28 בספטמבר 2010 , 15:31

    דודי, גיבור שלי, כל הפוסט הזה בזכותך 🙂
    תודה לכולם על התגובות, אין ספק שזו חנות מהממת שצריך להקדיש לה לפחות חצי יום.

  • דני 2 באוקטובר 2010 , 11:40

    הייתי בחנות דומה בטורונטו רק יותר קטנה ויצאתי משם עם שלל רב.
    השאלה העיקרית, מי אמור לסחוב את הספרים הביתה? הם כל כך כבדים וגורמים למזוודה לעבור את גבול המשקל המותר.
    אני ממליץ בחום על הספרים של המגזין של מרת'ה everydayfood. עד כה יצאו 2 ספרים והם מוצלחים במיוחד.

  • רחלי - פשוט מבשלת 3 באוקטובר 2010 , 01:38

    נושא המשקל הוא באמת בעייתי, נתקלתי בזה בביקור בלונדון לפני 8 שנים, כשקנינו המון ספרים…
    למרת'ה יש אכן ספרים מעולים, יש לי את cookies ו-cupcakes שלה.

  • יפית 4 באוקטובר 2010 , 09:04

    וואי הרסת אותי עם התמונות כמה ספרי אפייה ובישול נראה לי שאם הייתי נכנסת לשם זה היה לוקח כמה ימים טובים להוציא אותי משם:-))
    איך עמדת בזה ????
    תענוגגג

לכתוב תגובה לפוסט