Pin It

מרק דלורית ועדשים שחורות

מי מכין מרק כשבחוץ שרב?? מודה באשמה. אני חולה כבר מספר ימים עם סינוסיטיס, וממש ממש התחשק לי מרק. כאילו שזה לא מספיק מבאס להיות חולה, אז בחוץ גם חם נורא, וברחוב מול ביתי עושים עבודות עפר וניקוז, כך שבמקום להתכרבל על הספה עם טישו ושמיכת פוך לצלילי הגשם שיורד, אני מזיעה את נשמתי מול תוכניות טלוויזיה הזויות כמו "Amazing Wedding Cakes 2" בערוץ החיים הטובים (לא יעזור, אני מתה על התוכנית הזו!), לצלילי צפצופי דחפור מעצבנים.

אז ממש ממש בא לי מרק, למרות שארטיק הוא מאכל יותר הגיוני במזג האוויר הזה (לא לדאוג, גם ארטיקים אני אוכלת לי…).

בהתחלה חשבתי להכין מרק תירס, אבל לא הייתי בטוחה שאוהב את זה, אז החלטתי לקחת את המתכון האהוב עליי למרק קישואים ועדשים כתומות, להחליף קישואים בדלורית, עדשים כתומות בעדשים שחורות, לשנות קצת את התיבול, ולנסות את מזלי. יצא מרק ממש ממש מעולה, אמנם עם צבע מעט לא מושך, אבל סמיך, נזידי וטוב, כמו שמרק צריך להיות.

המצרכים:
1 כף שמן
1 בצל בינוני, קצוץ
500 גרם דלורית, קלופה, מגולענת, וחתוכה לקוביות
2 כוסות עדשים שחורות, שטופות
1/2 3 כוסות מים (השתמשתי במינרליים. אפשר להשתמש גם בציר, אם יש לכם)
1/2 כפית אגוז מוסקט
מלח, פלפל שחור
מים רותחים לדילול המרק (השתמשתי ב-2 כוסות)

אופן ההכנה:
מחממים את השמן בסיר, ומטגנים את הבצל עד להזהבה. מוסיפים את הדלורית והעדשים ומערבבים. מוסיפים מים ומתבלים באגוז מוסקט, מלח ופלפל. מבשלים עד שהעדשים רכות. טוחנים את המרק בבלנדר מוט ידני (אני טחנתי למרקם גס, כך שחלק מהעדשים נשארו שלמות). מדללים במים רותחים לסמיכות הרצויה. מתקנים תיבול.

«   |   »



תגובות

  • ניסיתי וטעמתי 21 באוקטובר 2010 , 09:17

    יצא מאוד מאוד סמיך, אפילו דייסתי. אולי גם העדשים היו צמאות בגלל החום. אני הוספתי לפחות עוד 2 כוסות מים רותחים כדי שייצא מרק ולא דייסה, וכמובן שזה דורש תוספת תיבלון

  • יוחאי לפת 22 באוקטובר 2010 , 16:19

    אני חושב שחלב קוקוס וכוסברה טריה יכולים להשתלב מצוין במרק הזה, אולי אנסה להכין בקרוב

לכתוב תגובה לפוסט