Pin It

קינואה בהדרים וקליפות תפוז מסוכרות

 באודישנים של "מאסטר שף", אמר אייל שני לאחד המתמודדים שהוא צריך לבשל כשעירו (במקרה זה באר שבע) מעוכה לתוך האוכל שלו. אם אקח את העיקרון הזה ואיישמו על עצמי, הרי שמדובר בבישול עם שפע פירות הדר, מהעצים שבחצר של ההורים שלי.
שפע פירות הדר זה אנדרסטייטמנט. הילדים וגם בעלי היו מאוד מאוד חרוצים וקטפו המון המון תפוזים למיץ, גם אשכוליות יש, והשאלה היא מה עושים איתם (חוץ מלאכול) – הרי חבל!
בשבת חשבתי לשדך בין אורז לפירות הדר ולראות מה יצא. גיליתי שהאורז המלא נגמר, אז בסוף השתמשתי בקינואה. הוספתי לקינואה 3 רבדים של "הדריות": קליפה מגוררת מתפוז ומאשכולית, מיץ מתפוז ומאשכולית, קליפות הדרים מסוכרות ותפוז סיני מסוכר. התקבל תבשיל מיוחד ומקורי שאני ובעלי מאוד אהבנו. אייל, דרך אגב, לא כל כך אהב. כנראה שהטעם ההדרי המריר מעט מתאים יותר למבוגרים מאשר לילדים.

המצרכים:
1 כף שמן זית
1 כוס קינואה
1 כוס מים רותחים
קליפה מגוררת מתפוז אחד
קליפה מגוררת מאשכולית אחת
מיץ מתפוז אחד
מיץ מאשכולית אחת
3/4 כוס תערובת של קליפות תפוז מסוכרות קצוצות ותפוז סיני מסוכר קצוץ
1 כף דבש
מלח

אופן ההכנה:
מחממים שמן בסיר, מוסיפים את הקינואה ומטגנים תוך כדי ערבוב כדקה, כך שכל גרגירי הקינואה מצופים בשמן. מוסיפים את המים הרותחים, מיצי ההדרים והקליפות המגוררות. מביאים לרתיחה. מתבלים במלח, מנמיכים את האש, מכסים את הסיר ומבשלים עד שכל הנוזלים נספגים בקינואה. מוסיפים את קליפות התפוז המסוכרות הקצוצות והדבש ומערבבים.

 

«   |   »



תגובות

  • דודי 1 בפברואר 2011 , 00:20

    יצא מאד טעים. הטעימה הראשונה קצת מפתיעה אבל כשהפה מתרגל לטעמים המיוחדים, הקינואה כובשת אותו בהצלחה רבה… תודה מאמי! 🙂

לכתוב תגובה לפוסט