Pin It

סלט חסה, אבוקדו ואשכולית אדומה

 אחרי כל הקלוריות של הפוסטים האחרונים, הגיע הזמן למתכון מעט שפוי יותר 🙂 הכנתי את הסלט הזה לארוחת ליל הסדר. הקומבינציה של אבוקדו ואשכולית אדומה נראתה לי מעניינת, צבעונית ומרעננת. שידכתי לה את הרוטב הקלאסי שלי, והתקבל סלט ממש ממש טעים, ואף ייצוגי 🙂

המצרכים:
1 חבילה עלי חסה שטופים
1 אבוקדו גדול
1 אשכולית אדומה גדולה
מעט מיץ לימון, לטפטוף על האבוקדו

לרוטב
2 כפות שמן זית
2 כפות רוטב סויה
2 כפות מיץ לימון
2 כפות דבש

אופן ההכנה:
קורעים את עלי החסה לפיסות ושמים בקערת הגשה. חוצים ומגלענים את האבוקדו, ומסירים את קליפתו. חותכים את האבוקדו לקוביות ומטפטפים עליו מעט מיץ לימון, כדי למנוע השחרה. מוסיפים לחסה.
מפלטים את האשכולית: חותכים את הבסיס והתחתית של האכולית, ומעמידים אותה על משטח עבודה. חותכים את הקליפה בסכין חדה, מלמעלה למטה, כולל החלק הלבן. מפרידים לפלחים, ללא הקליפה הלבנה השקופה שעוטפת אותם (באשכולית אדומה הקליפה נפרדת בקלות). מפרקים כל פלח ל-3-4 חלקים, ומוסיפים לקערה. מערבבים.
מערבבים את כל חומרי הרוטב בצנצנת עם מכסה. סוגרים ומנערים היטב לקבלת מסה אחידה. לפני ההגשה, יוצקים את הרוטב על הסלט ומערבבים.

«   |   »



תגובות

  • יהיל 26 באפריל 2011 , 21:27

    נשמע טוב. אני אוהבת שילובים של פירות בסלטים. אני רק קצת מתבאסת לפלט אשכוליות. הכל מתכווצ'ץ' לי ונשאר לי בעיקר מיץ על הידיים.

    ובלי קשר:
    תגידי, רחלי, יש לך במקרה רוטב דל שומן לסלט (למשל בלי שמן זית)שהוא גם טעים ומומלץ? אני מנסה לרדת קצת במשקל ולוותר על שמן הזית בסלט לטובת משהו פחות משמין אבל עדיין טעים – ולא מצאתי רוטב שאני אוהבת…
    תודה!

  • שרית-ב 26 באפריל 2011 , 22:27

    מכינה כבר שנים רבות , אחד הסלטים האהובים עלי .

    פומלה , אשכולית אדומה , אבוקדו ובצל ירוק .

    קורט מלח והרבה מיץ לימון .

    מעטר כל שולחן במראה שובה לב יחד עם חגיגה של טעמים בפה !

    טעיםםםםםםםםםםם

  • רחלי - פשוט מבשלת 27 באפריל 2011 , 14:23

    תודה על התגובות 🙂
    יהיל, האמת שיש בבלוג: http://mevashelet.com/72/diet-salad-dressing/
    אבל האמת היא שאני הרגלתי את עצמי לאכול סלט עם לימון ומלח בלבד, מקסימום כפית שמן – שזה לא הרבה שומן (1 נק' של שומרי משקל).

  • יהיל 27 באפריל 2011 , 21:26

    תודה רחלוש, אנסה את הרוטב הדיאטטי שפירסמת.

לכתוב תגובה לפוסט