Pin It

עוגת יום הולדת צמחים נגד זומבים

ליום הולדתו ה-8 אייל ביקש שאכין לו (בין השאר) עוגת "צמחים נגד זומבים". "צמחים נגד זומבים" (plants vs. zombies) זה משחק מחשב שאייל ויאיר מאוד מאוד אוהבים.

בניסיון להבין איך אני אמורה להכין עוגה כזו, עשיתי חיפוש בפינטרסט ונתקלתי בעיקר בעוגות סופר-מורכבות מבצק סוכר עם דמויות תלת ממדיות מבצק סוכר, והבנתי שאין מצב שאני מצליחה להכין דבר כזה או בכלל מוצאת את הזמן להקדיש לזה, גם אם ארצה (בכל זאת – הייתי צריכה להכין 4 עוגות יום הולדת!).

מצד שני, ראיתי גם עוגות עם דף מודפס אכיל של מסך המשחק, או עוגה בצורה של אחת מהדמויות המרכזיות במשחק, וזה נראה לי קצת פשוט מידי.

אז החלטתי על דרך האמצע 🙂 קודם כל היה לי ברור שאני מכינה עוגה דו ממדית (כמו עוגת האנגרי בירדז משנה שעברה) ולא תלת ממדית. הכנתי גרסה מופשטת של מסך המשחק (משטח דשא עם ריבועים בצבעים שונים. ויתרתי על הבית ועל מכסחות הדשא). הכנתי זומבי אחד, 3 חמניות (מהצמחים המרכזיים במשחק) וצמח אפונה אחד (גם מהצמחים המרכזיים במשחק). הכל מורכב מחלקים מאוד פשוטים – ריבועים או כדורים או אליפסות או גלילים. הוספתי גם כיתוב "plants vs zombies" כדי שהעוגה תראה מקושטת יותר.

אני מאוד גאה בתוצאה. הילדים היו בהלם ומאוד התלהבו מהעוגה, ויאיר ביקש שליום הולדתו (שחל ביוני) אכין גם לו עוגה כזו בדיוק. זה רק מוכיח שעם קצת מעוף ויצירתיות, הכל אפשרי 🙂

 

כך מכינים את העוגה:

1. אופים עוגה בתבנית ריבועית 23 ס"מ. הכנתי עוגת שוקולד לא חלבית וללא גלוטן.

2. מכינים קרם חום לציפוי. הכנתי קרם קצפת פודינג שוקולד (כמו קרם קצפת וניל אבל עם אינסטנט פודינג שוקולד במקום אינסטנט פודינג וניל). ואפשר להכין גם קרם קצפת שוקולד.

3. מחלצים את העוגה מהתבנית ומצפים אותה.

4. חותכים ריבועים מבצק סוכר ירוק כהה ומבצק סוכר ירוק בהיר, ומסדרים על העוגה לסירוגין, ליצירת צורה סופית של משטח ריבועי.

5. להכנת החמניות:

להכנת הפנים, קורצים עיגול ממרציפן לבן או בצק סוכר לבן וצובעים בטוש אכיל חום (לחילופין אפשר לקרוץ מבצק סוכר חום). מציירים פרצוף מחייך בטוש שחור.
להכנת עלי הכותרת, קורצים ממרציפן צהוב או בצק סוכר צהוב צורת פרח עם חותכן פרח.
יוצרים גבעול ועלים מגלילים של מרציפן ירוק או בצק סוכר ירוק.
מחברים הכל ומניחים על העוגה.

6. להכנת צמח האפונה – משתמשים במרציפן ירוק או בצק סוכר ירוק:

יוצרים אליפסה שטוחה. מציירים 2 עיניים בטוש אכיל שחור. יוצרים כדור קטן, משטחים ומחברים לאליפסה. מציירים בקצהו פה עם טוש אכיל שחור. יוצרים גבעול ועלים מגלילים ומחברים. מניחים על העוגה. יוצרים אפונים ומסדרים כאילו הם עפו מהפה.

7. להכנת הזומבי:

מרדדים בצק סוכר כחול או מרציפן כחול וחותכים בסכין צורת חולצה. מקשקשים עליה עם טוש אכיל אדום.
יוצרים מכנסיים משני גלילי מרציפן אדום או בצק סוכר אדום משוטחים מעט.
לשים ביחד מרציפן אדום, מרציפן כחול ומרציפן לבן (או בצק סוכר באותם צבעים) לקבלת מרציפן תכלת-סגלגל ליצירת אברי הגוף.
יוצרים כפות רגליים מאליפסות משוטחות וכפות ידיים מכדורים משוטחים. מציירים ציפורניים בטוש אדום אכיל.
מרדדים את המרציפן וחותכים צורת פנים. מציירים עיניים ושיניים עם טוש שחור אכיל.
יוצרים צוואר מכדור מרציפן משוטח.
מחברים את כל החלקים ומניחים על העוגה.

8. מכינים את הכיתוב מגלילים של בצק סוכר או מרציפן. אפשר גם לרדד בצק סוכר או מרציפן ולכתוב עליו את הכיתוב. מסדרים על העוגה.

 

«   |   »



תגובות

לכתוב תגובה לפוסט