סלט חסה, ארטישוקים וגבינת גורגונזולה

עוד מתכון שהכנתי לערב הנשים אצלי במרפסת 🙂 וגם כאן ההשראה היא מהכתבה של "על השולחן". אני לקחתי את ההצעה שלהם למקום יותר פשוט, של סלט חסה, ושילבתי עם רוטב הסלט הקלאסי שלי. יצא טעים טעים טעים.

המצרכים:
חבילת עלי חסה שטופים
מעט שמן זית, לטיגון
6 תחתיות ארטישוק קפואות
150 גרם גבינת גורגונזולה (אפשר להחליף בגבינה כחולה אחרת, כמו רוקפור)

לרוטב:
1 כף שמן זית
1 כף חומץ בלסמי
1 כף דבש
1 כף רוטב סויה

אופן ההכנה:
קורעים את עלי החסה לחתיכות, ושמים בקערת הגשה. שמים את תחתיות הארטישוק עם מעט מים בכלי המתאים למיקרוגל, ומאדים במיקרוגל במשך כ-7 דקות, עד שהתחתיות מתרככות. שוטפים וחותכים לקוביות.
מחממים מעט שמן זית במחבת, ומטגנים את קוביות הארטישוק עד להזהבה. מוסיפים לסלט. מפוררים מעל את גבינת הגורגונזולה. מערבבים.
לפני ההגשה, מערבבים בקערה את כל מרכיבי הרוטב. יוצקים על הסלט ומערבבים.

סלט חסה, משמשים ורוקפור

 הכנתי את הסלט הזה לערב שבועות. הוא דומה מאוד לאחד הסלטים האהובים עליי – סלט חסה, אפרסמונים ורוקפור, רק שעכשיו המשמשים בעונה, ולכן בחרתי להשתמש בהם. הניגוד בין הגבינה החריפה למשמשים המתוקים הוא שעושה את כל הסלט הזה. סלט מעולה שכיף לטרוף.

המצרכים:
1 חבילה של עלי חסה
5 משמשים
100 גרם גבינת רוקפור

לרוטב:
2 כפות שמן זית
2 כפות רוטב סויה
2 כפות חומץ בן יין אדום
2 כפות דבש

אופן ההכנה:
קורעים את החסה לפיסות לתוך קערת הגשה. חוצים ומגלענים את המשמשים. חותכים כל חצי לרבעים. מוסיפים לחסה.
מערבבים את כל חומרי הרוטב בצנצנת, ומנערים היטב.
לפני ההגשה, מפוררים מעל הסלט את גבינת הרוקפור. יוצקים את הרוטב ומערבבים.

סלט חסה, אבוקדו ואשכולית אדומה

 אחרי כל הקלוריות של הפוסטים האחרונים, הגיע הזמן למתכון מעט שפוי יותר 🙂 הכנתי את הסלט הזה לארוחת ליל הסדר. הקומבינציה של אבוקדו ואשכולית אדומה נראתה לי מעניינת, צבעונית ומרעננת. שידכתי לה את הרוטב הקלאסי שלי, והתקבל סלט ממש ממש טעים, ואף ייצוגי 🙂

המצרכים:
1 חבילה עלי חסה שטופים
1 אבוקדו גדול
1 אשכולית אדומה גדולה
מעט מיץ לימון, לטפטוף על האבוקדו

לרוטב
2 כפות שמן זית
2 כפות רוטב סויה
2 כפות מיץ לימון
2 כפות דבש

אופן ההכנה:
קורעים את עלי החסה לפיסות ושמים בקערת הגשה. חוצים ומגלענים את האבוקדו, ומסירים את קליפתו. חותכים את האבוקדו לקוביות ומטפטפים עליו מעט מיץ לימון, כדי למנוע השחרה. מוסיפים לחסה.
מפלטים את האשכולית: חותכים את הבסיס והתחתית של האכולית, ומעמידים אותה על משטח עבודה. חותכים את הקליפה בסכין חדה, מלמעלה למטה, כולל החלק הלבן. מפרידים לפלחים, ללא הקליפה הלבנה השקופה שעוטפת אותם (באשכולית אדומה הקליפה נפרדת בקלות). מפרקים כל פלח ל-3-4 חלקים, ומוסיפים לקערה. מערבבים.
מערבבים את כל חומרי הרוטב בצנצנת עם מכסה. סוגרים ומנערים היטב לקבלת מסה אחידה. לפני ההגשה, יוצקים את הרוטב על הסלט ומערבבים.

סלט חסה, רצועות סטייק אנטריקוט, פלחי תפוז וחמוציות מיובשות

לפני שבוע הייתי באירוע בלוגרים ב"לגעת באוכל" בראשל"צ, שבמסגרתו גם השתתפנו בסדנת "חגיגת בשרים" עם השף עדי שוורץ. על כל החוויות מהסדנה אפרט בפוסט מאוחר יותר (בינתיים תוכלו לראות תמונות באלבום בדף של "פשוט מבשלת"  בפייסבוק). בסוף הסדנה קיבלנו מתנות מהמקום, וביניהם נתח של סטייק אנטריקוט.
חשבתי וחשבתי מה אפשר לעשות איתו (מלבד הברור מאליו – לאכול אותו ככה), ועלה לי לראש רעיון של סלט חסה עם רצועות אנטריקוט. צליתי את הסטייק וחתכתי לרצועות. החלטתי להוסיף פילטים של תפוז, כי זה נראה לי קונטרה טובה לבשר. הוספתי גם חמוציות לתוספת מתיקות וצבע.
הסלט יצא ממש ממש מעולה, ויש עליו גם את הלוק ה"יוקרתי" משהו 🙂

המצרכים:
עלים מ-1/2 ראש חסה (או כמה חסה שבא לכם)
סטייק אנטריקוט, צלוי לפי מידת העשייה הרצויה
1 תפוז
1/2 כוס חמוציות מיובשות

לרוטב:
2 כפות חומץ בלסמי
2 כפות סירופ רימונים
1 כפית דבש
2 כפות שמן זית
2 כפות רוטב סויה

אופן ההכנה:
קורעים את עלי החסה לפיסות ושמים בקערת הגשה. פורסים את סטייק האנטריקוט לנתחים דקים ומוסיפים לקערה. מוסיפים את החמוציות המיובשות.
מפלטים את התפוז: חותכים בסכין חדה את הקליפה ואת החלק הלבן מכל הצדדים, מפרידים לפלחים ומורידים את הקליפה השקופה. חותכים לקוביות ומוסיפים לסלט. 
מערבבים את כל חומרי הרוטב בצנצנת או בקערית. לפני ההגשה, יוצקים את הרוטב על הסלט ומערבבים.

 

סלט חסה, תירס, אבוקדו ועדשים שחורות

נותרו לנו 2 אבוקדואים בשלים, והתחלתי לחשוב מה לעשות איתם. הכי פשוט כמובן זה להוציא את בשרם, למעוך עם לימון ולאכול על טוסט, אבל רציתי משהו מיוחד יותר. נזכרתי בסלט עדשים שחורות, אננס, אבוקדו וגזר שהכנתי בעבר, והחלטתי להכין משהו דומה. הפעם ערבבתי עדשים שחורות ואבוקדו יחד עם תירס ועלי חסה, כדי ליצור מעין סלט ירוק – אבל עם טויסט מקסיקני משהו. הסלט גם טעים, גם בריא, וגם חגיגה לעיניים. הכי כיף 🙂

המצרכים:
עלי חסה (בערך 1/2 ראש חסה), קרועים לפיסות (או כמה חסה שאתם רוצים)
1 כוס עדשים שחורות, שטופות
1 כוס גרגירי תירס
2 אבוקדו, קלופים וחתוכים לקוביות

לרוטב:
1 כף שמן זית
2 כפות מיץ לימון
2 כפות רוטב סויה
2 כפות דבש

אופן ההכנה:
שמים את העדשים השחורות בסיר ומוסיפים מים לכיסוי. מבשלים עד שהעדשים מתרככות אך עדיין נגיסות ("אל דנטה"), כ-20 דקות. מסננים ושוטפים במים קרים.
מערבבים בקערת הגשה את קרעי החסה, תירס, קוביות אבוקדו ועדשים שחורות. מערבבים את חומרי הרוטב בקערית או בצנצנת. יוצקים את הרוטב על הסלט ומערבבים.