Pin It

מאסטר שף – הגמר

"ננננווווווו????? ראית את הגמר של מאסטר שף????? אז מה את אומרת?????" – אלו היו השאלות שליוו אותי מכל עבר היום בעבודה.
אז מה אני אומרת?
היה חביב. היה קשקשני. היו דמעות. היה ראוי. אני שמחה בשביל אינה על הזכייה (הצפויה), למרות שגם אם אלקנה היה זוכה הייתי שמחה. היה בסדר גמור. לא להיט, אבל בסדר.

כשאני ובעלי סיימנו לצפות בחצי הגמר ביום חמישי, פניתי אליו ואמרתי לו – הלוואי!!! הלוואי שבגמר הם יכינו מקרונים!!!
לאור ההצלחה אני שוקלת לצאת בסיבוב הופעות בסגנון "אורן הקטן". בקרוב בהיכל התרבות הקרוב לביתכם.

אהבתי את המשימה התלת-שלבית, שבה הותקלו המתמודדים בכמה משימות בהפתעה אחת אחרי השניה. שאפו לאלקנה על מנת סביצ'ה הדג, שאפו לאינה על קרם החציל, ושאפו לסמדי על המקרונים. אמנם היה ברור שאינה ואלקנה צריכים לעלות לשלב הבא, לפחות לי, אבל השופטים לא היו כאלו משכנעים. כשבעלי, שפספס את החלק הראשון, שאל אותי למה הדיחו את סמדי, לא ממש ידעתי מה להגיד לו.

מנות הגמר היו מעניינות וראויות, למרות שלא מרגשות במיוחד. זה היה מרענן שההכרעה הסופית היא לא ב-SMS-ים או רק על פי הקהל, אלא רשמית בהחלטה של השופטים. הגיע לאינה לזכות, אין ספק.

זהו. תמה לה עונה במהירות הבזק ובקול מעט חלוש מבחינתי. נראה מה יהיה בעונה הבאה.
ולא, אין לי כוונה לגשת לאודישנים.

כמה דברים לסיום:

  1. מיכל אנסקי נראתה כמו הר בשמלה (המהממת) שלבשה. היא בסך הכל בהריון, לא צריך להפוך אותה למוניומנט. חוץ מזה, אני מבקשת להעביר את כל השמלות שהיא לבשה העונה לארוני הפרטי, תודה.
  2.  שופטים יקרים, במיוחד אתה חיים כהן, תשתדלו בפעם הבאה לא להישמע כאילו אתם מקריאים מפלקט. זה ממש הרגיש כמו טקס מסיבת סיום ביסודי.
  3. הקונסטרוקציה של סמדי עם המלון ועוגיות המקרון על השיפודים… אין לי מילים, ולא מהצד החיובי של השתיקה. הזכיר לי את קישוטי פירות ההדר שהיינו עושים בכיתה ד'. התנצלותי בפני המקרונים עלי אדמות, וספציפית פייר הרמה.
  4.  הייתי היום בקניון "שרונים" בהוד השרון לביקור בלוגרים ב"פסטה דלה קזה". התקיימה בקניון השקה של חנות שעונים חדשה, כשלפתע חלפו על פניי גבר שחום בחולצה מחויטת, ואחריו אישה בשמלת ג'ינס, סוודר אדום, נעליים אדומות וסרט עם פרח אדום לראשה… ניחשתם נכון. אלקנה וסמדי. פתאום ירדה עליי ההבנה. זה הזמן של סמדי. כמו שאמרה באודישנים – כל החיים נתנה ונתנה, עכשיו מגיע גם לה ליהנות ולחגוג. וואלה? לחלוטין מכבדת, מבינה ומפרגנת. תיהני מותק!
    ואלקנה? ללא סמדי (וללא מדי הכבאי) בכלל לא הייתי מזהה אותו. אני אוהבת את הצניעות והשקט שלו. כשמכינים אוכל באהבה, בשקט, בריכוז, ולא מתקתקים 4 סירים על הכיריים בלי להתרכז ובלי לחשוב (מקרה החיטה), זה פשוט יוצא יותר טעים.

לפוסטים נוספים על "מאסטר שף":
שבוע ראשון – אודישנים
שבוע שני – אודישנים
שבוע שלישי – מחנה אימונים
שבוע רביעי – משימות
שבוע חמישי – עוד משימות
שבוע שישי – רבע הגמר
שבוע שביעי – חצי הגמר

«   |   »



תגובות

  • עמית - מדבר מהבטן 28 בנובמבר 2010 , 23:06

    ואני דווקא חושב שלאלקנה הגיע לזכות.
    וגם – כמו שביקשת – הזווית שלי על מאסטר שף…
    http://thefoodblog.co.il/?p=701

    עמית אהרנסון

  • MAGI 28 בנובמבר 2010 , 23:30

    בושה מה שהלך במסטר שף …. מענין כמה טועמים היו בשולחנות מרוסיה בכדי לתת לה לנצח…. והכי מצחיק ששופטת מוציאה מהפה שלה קוץ ונותת לה לזכות ….. בושה הכול היה מכורררררררררר וחבל שככה

  • רחלי - פשוט מבשלת 28 בנובמבר 2010 , 23:33

    מסכימה איתך מאוד לגבי מה שכתבת על אלקנה. הוא מאוד התפתח במהלך התוכנית והוא באמת מקסים. מבחינתי שניהם ראויים.
    באמת יש מצב שתיגש שוב? 🙂

  • דודי 28 בנובמבר 2010 , 23:38

    שאפו על הפוסט!!
    עוד מיסתורין שההפקה לא גילתה – מאין הוקרצו 100 האזרחים הטועמים?
    למוריה ("יש לי הפרעת קשב") אולי הפתרונים…

  • אולגה 29 בנובמבר 2010 , 07:57

    רחלי, העלת לי חיוך על הפנים על הבוקר 🙂
    שאפו על הכתיבה, מסכימה איתך בהחלט בקשר לשופטים.

    וחייבת להגיב ל MAGI – אצבעותייך קלות על המקלדת, אה? סייג לחוכמה שתיקה

  • אורנה לזריאן 29 בנובמבר 2010 , 08:59

    אינה לא הייתה צריכה לזכות!!!!!איך הדיחו את אביבה שיודעת לבשל ויודעת ואוהבת לאפות,ואילו אינה שאומרת שלא אוהבת לאפות ולא אוהבת מתוק,נתנו לזכות בתואר מאסטר שף?!מאסטר שף לא אמור לדעת/לאהוב לבשל ולאפות?!ואלקנה המקסים הזה,שמעולם לא אפה,הוכיח את עצמו במשימות האפייה והבישול ואפילו שמעולם לא התעסק עם זה,ואפילו שעולם הגבינות רחוק ממנו,עמד בכבוד ובאהבה מול המשימות האלו!
    תודה לחיים כהן שלא אכזב אותי והבין שלאלקנה הגיעה הזכייה,ולמיכל שאכזבה מאוד אחרי שכמעט נחנקה מהקוץ של הדג(שכחה שכמעט התעלפה מהלחם של אלקנה)ואילל שני,אותו בכלל לא הבנתי.בקיצור,מעצבנת מאוד הבחירה שנעשתה,אני מקווה שלא אתפתה לראות את העונה הבאה.חבל!

  • קרן 29 בנובמבר 2010 , 11:36

    לדודי – 100 האורחים הם אנשים ששלחו SMS בעקבות הודעה שנמסרה בחצי גמר וקיבלו הזמנה מההפקה

    מגי ואורנה – לדגים יש עצמות ולא קוצים.. תרשו לי לחלוק עליכן ולומר, שטעות טכנית לא מקרינה על איכויות הבישול והטעמים של המנות עצמן. הם לא אמורים להיות שפים מקצועיים, אלא בשלנים חובבים. זו אולי פאדיחה, אבל לא מוכיח שום נקודה לקריטריונים החשובים באמת.

    אלקנה התפתח מאוד, הרשים ביכולות שלו וכו', אבל לאורך כל התוכנית (כמעט ללא חריגות), כל המנות של אינה קיבלו תשבוחות על אסתטיקה, תיבול, טעמים, שילובים וכו'.

    ברור שיש אנשים שמתחברים לטיפוסים מסוימים, אך גם לי לא היה משנה מי יבחר – אהבתי את אינה ואת אלקנה. כך שנראה לי שההחלטה נפלה בסופו של דבר על טעם אישי…

  • אורנה לזריאן 29 בנובמבר 2010 , 11:50

    לקרן.צודקת,מתקנת טעות-עצם ולא קוץ.
    עדיין אני עומדת על כך שבין אינה לאביבה,אביבה הייתה צריכה להישאר לפי היכולות שציינת של אסתטיקה,תיבול,טעמים וכו.וביבה אלופה ומכניסה את אינה בכיס הקטן.אולי המראה היפה של אינה תרם פה.אני לא חולקת על כך שהיא מבשלת טוב,אבל מה עם אפייה?
    הבחירה לא מוצדקת,אכזבה רבה!!!
    אגב,בגמר היו אצלי כל החברים ומעולם לא דיברנו על הפייבוריט שלנו במאסטר שף,אך כשאינה הוכרזה כמנצחת כולם התבעסו ולא אהבו את הבחירה.תשע נשים ושלושה גברים שמבינים במטבח.אני בטוחה שאם היו מסמסים,הבחירה הייתה לכיוון אלקנה.אני מאחלת לו שיצליח בדרך שלו ושהתכנית תפתח לו שער להצלחה.

  • גיליה 29 בנובמבר 2010 , 13:29

    התאכזבתי כששלחו את אביבה. היא הרבה יותר טובה מסמדר.
    סמדר מבשלת אך ורק את מה שהיא למדה בבית ובעידה שלה. אינה פתוחה לדברים חדשים.
    הגיעה לאלקנה להיות המאסטר שף ולאינה סו שף.
    אני מעריצה את כבאי האש על התעוזה וטוב הטעם.
    כמובן שאיני יודעת מה הלך מאחורי הקלעים וההפקה. בהנחה שהכל היה כשר.

    לבסוף – תחליפו את מיכל אנסקי שרק בזכות הוריה הגיעה להיות שופטת. שתחכה עוד כמה שנים. יש שפים נפלאים שראויים לשפוט לפני גב. אנסקי מבית היוצר של אבלא ואמאלה. זו פרוטקציה מכוערת.

  • אורנה לזריאן 29 בנובמבר 2010 , 14:13

    לגיליה.לפחות סמדר אוהבת לעשות הרבה דברים שאינה לא אוהבת לעשות.אוף,לא תיארתי לעצמי שזה כ"כ יעצבן אותי.מסכימה איתך בכל מילה.למי שהגיע להגיע לגמר זה ולאביבה ולאלקנה.

  • קרן 29 בנובמבר 2010 , 15:23

    אם כבר פתחנו דיון…

    מסכימה שאביבה הייתה צריכה להישאר, אבל בעיניי במקום סמדי ולא אינה. לדעתי, סמדי נשארה כיוון שהיא הייתה דמות צבעונית, מצחיקה ועממית. היא התחילה ונותרה עם בישוליה הביתיים (שאין לי ספק שהם טעימים, אבל מאוד מעולמה הצר), מלבד משימות מובנות כמו המקרונים.

    בעניין תואר המסטר שף ונושא האפייה – למיטב הבנתי, שף עוסק בבישולים, קונדיטור באפייה. אחי למד להיות שף, והם לא עסקו ולו שיעור אחד בתחום האפייה, לעומת גיסתי שלומדת קונדיטוריה ושם ממש רוקחים ולומדים את הכימיה של כל תהליך ותהליך. לכן, יש להפריד בין הדברים. עצם העובדה שנתנו משימות מתחום הקונדיטוריה הייתה לטעמי הדרך לבחון אנשים "מחוץ לקופסא", אך אין בכך כדי להעיד על יכולותיהם כשף.

    לראייה, במידה ואת רואה "טופ שף" – בכל משימה שיש צורך להכין קינוח, השפים מקללים ורושפים, מנסים להתחמק או להפיל את החלק הזה על אחר, ולרובם אין מושג קלוש באפייה או קונדיטוריה.

  • עמית - מדבר מהבטן 29 בנובמבר 2010 , 17:18

    רחלי: לגבי לגשת שוב – לא יודע… אני עוד משתעשע בינתיים ברעיון, אבל לא חושב שאחרי שראיתי איך זה עובד (ידעתי מראש אולי איך זה יעבוד, אבל בחרתי להתעלם או לקוות שיהיה אחרת) אני אסכים לעבור שוב את כל התהליך. מה גם שבטח המיונים לעונה הבאה יהיו הרבה יותר ארוכים ומתישים, כי מספר האנשים יהיה גדול הרבה יותר.

    וקרן: נקודה מאוד יפה ומדויקת, ההערה לגבי הקונדיטוריה. לא חשבתי על זה עד שהעלת את זה. אין ספק ששף וקונדיטור צריכים להיות שני דברים נפרדים עם מיומנויות שונות. נכון שקונדיטוריה מאפשרת הצבת אתגרים מרשימים יותר (קרוקומבוש למשל) אבל אני בטוח שגם בעולם המטבח אפשר למצוא דברים דומים.

  • יעל 2709 29 בנובמבר 2010 , 19:26

    רחלי היקרה

    אהבתי את הפוסטים שלך על התוכנית!
    אני חושבת שההדחה של סמדי הייתה מובנת, היא לא הכינה אוכל מתוחכם, בכל זאת מנה של פיינליסטית הייתה צריכה להיות יותר מתוחכמת מדג חריף, וגם האופן שבו היא הגישה את המקרונים…נו באמת, זה היה ילדותי (למרות שמשום מה השופטים החמיאו על אופן ההגשה)
    אהבתי את אביבה והיה לי חבל שהיא לא הגיעה לגמר.
    רחלי האם יש מתכון מהתוכנית שהיית מכינה בבית?

  • רחלי - פשוט מבשלת 29 בנובמבר 2010 , 22:15

    איזה כיף לקרוא כל כך הרבה תגובות!
    אני מניחה שלכל אחד יש את ההשקפה שלו על הדברים ואת הפייבוריטים שלו.
    לגבי נושא הבישול והקונדיטוריה, אם אני לא טועה, בחו"ל עשו מאסטר שף קונדיטורים באחת העונות. אני מקווה שיעשו את זה גם בארץ.
    יעל, אהבתי את מה שאלקנה הכין במשימת עגלת המשפחה הבריאה, זה נראה לי מתאים למשפחה שלי. גם את הניוקי סולת של אביבה אני רוצה לנסות, וגם במשימת המאפה המתוק והמאפה המלוח היו כמה דברים מעניינים.
    בלי קשר – מתישהו (אולי קרוב לפסח) ארצה להתנסות בהכנת פבלובה.

  • עדנה 30 בנובמבר 2010 , 07:13

    רחלי בוקר טוב,
    מאסטר שף כמו כוכב נולד מיועד לאנשים שיוכלו ללמוד ולהתפתח.
    התאכזבתי שאלקנה לא לקח, לא בגלל שאינה לא היתה ראויה. אינה מקסימה, מוכשרת….
    אלקנה עבד בשקט, התמודד, למד, התפתח ואחד כזה יכול היה ללמוד ולהתפתח.
    אני מאמינה שעוד נשמע עליו ובגדול….!!!!

לכתוב תגובה לפוסט