Pin It

ביקור במחלבת משק יעקבס בכפר הרא"ה

 

אני בת מושב. אולי בגלל זה חקלאות, ייננות, גבנות ושאר המלאכות המייצרות, בסופו של דבר, את חומרי הגלם של האוכל שאותו אנחנו אוכלים, מרגשות ומרתקות אותי כל כך. כשהוזמנתי לבקר עם בעלי במשק יעקבס בכפר הרא"ה, נעניתי בשמחה (אני חובבת גבינות אדוקה – במיוחד מהזן של הקשות והמסריחות), ולא ציפיתי שאצא מהסיור כל כך נרגשת, עם עיניים נוצצות, מנסה לתזמן בראשי מתי נבוא לבקר שוב.

כפר הרא"ה שוכן בעמק חפר, פחות מחצי שעה נסיעה מהוד השרון, מקום מגוריי. ניווטנו לעבר החנות של המחלבה, אותה היא חולקת עם "אגדת לחם", מאפיית הבוטיק של ניבי ושני (ניבי נשואה לאחד מבני יעקבס, כך שיש גם קשר משפחתי ולא רק עסקי 🙂 ). ל"אגדת לחם" אקדיש פוסט נפרד, כי ללחמים המופלאים של ניבי ושני מגיעה במה משלהם.

יום שישי, והמקום הומה. אנשים קונים לחמים, גבינות ושאר מוצרים (שמן זית, פסטות ועוד). בכניסה עגלת גלידה, שערן הגבן של המחלבה מכין מידי פעם. אסף יעקבס מספר לי שהמקום קיים מ-1996, הם מתמחים בגבינות קשות ומשווקים למגוון רשתות (כמו ארקפה, לחם ארז, מגה, שופרסל) וגם לבתי קפה ומסעדות (כמו "קובה ולולה" ו-"פיצה זאזא" בהוד השרון… ואני נזכרת שטעמתי מהגבינות המעולות שלהם גם באירוע במלון אלגרה). המושב הוא מושב דתי (של "הפועל המזרחי") והמקום סגור בשבת. הכל כמובן כשר.
אסף שולח אותנו עם ערן הגבן לביקור במחלבה. ערן מראה לנו את הרפת ומתקני החליבה, ומספר לנו שהכל התחיל כשהם חיפשו מה לעשות עם עודפי החלב שנשארו להם. הוא מסביר לנו על תהליך הייצור של הגבינות – הזרמת החלב, הגבן, הפיסטור… ואני נזכרת פתאום בבית הספר היסודי, ובלימודים על משק החלב, הכנת גבינות, חקלאות, בית האריזה של התפוזים ועוד… אני מתרגשת מאוד, ותוהה אם גם אייל ילמד את הדברים האלו בבית הספר. בעלי מצלם ומצלם ואני מתפעלת בקול רם, וגם קצת מצטערת שהמקום לא פתוח לסיורים, כי כל כך הייתי רוצה להביא לפה את הילדים, שילמדו כיצד מייצרים את הגבינות שהם בסופו של דבר רואים בסופרמרקט.

אנחנו מציצים לכל מקררי הגבינות: גאודה, רוקפור, קממבר, סנט מור ועוד.

קיבלתי במתנה מוצרים של המחלבה: גבינות קשות – גאודה, סנט מור, רוקפור, קממבר – שאת כולן אכלתי לגמרי לבדי (במשך שבוע, אני לא עד כדי כך גרגרנית! טוב, האמת היא שבכל מה שקשור לגבינות – דווקא כן קצת..), בעונג גדול ובליווי של לחם מעולה של "אגדת לחם" (ומידי פעם גם אבוקדו מהחצר של ההורים שלי); יוגורט לשתייה מעולה, שבחלקו השתמשתי לפסטה ברוטב עגבניות וירקות עם פירות ים, אפונה ויוגורט, ואת השאר גמא בעלי בהנאה. נותרו במקרר גבינת עיזים, גבינת לבנה וקרם פרש (מסתבר שאפשר להשיג קרם פרש בארץ!) שעוד מחכות לקצת השראה 🙂

ערן המליץ לנו לבקר במקומות נוספים באזור, כמו למשל אצל אלעד שמגדל ירקות אורגניים בכפר חוגלה, וכן במכוורת אופיר בכפר חוגלה. אנחנו עוד נגיע לשם.

בסוף החודש, בין ה-22-25 במאי, מחלבת משק יעקבס ומאפיית אגדת לחם מקיימים יריד ביכורים לשבועות, בבית העם בכפר הרא"ה, עם גבינות עזים ובקר, לחמים ומאפים, יין, דבש, שמן זית, פרחים ועוד. אני כמובן לא מתכוונת לפספס את זה 🙂 כל הפרטים בדף האירוע של גבינות יעקבס בפייסבוק.
הנה ההזמנה:

לגבינות משק יעקבס יש גם אתר אינטרנט, שניתן למצוא בו מתכונים (הכנתי משם את המתכון המוצלח של מיני מאפינס גבינות), וגם דף פעיל בפייסבוק. למחלבה יש גם מועדון לקוחות שמקנה הטבות שונות.

«   |   »



תגובות

  • אירית 13 במאי 2012 , 12:21

    הי,

    את כותבת נהדר. תענוג לקרוא.

  • ריקי לוינסון 13 במאי 2012 , 16:23

    מה מיספר הטלפון של משק יעקובס בבקשה ריקי מי דנור תודה

  • רחלי - פשוט מבשלת 13 במאי 2012 , 17:09

    תודה אירית!
    ריקי, חפשי בדף הפייסבוק או באתר שלהם.

  • לאה 2 ביוני 2012 , 00:31

    תודה על הכתבה הנהדרת

לכתוב תגובה לפוסט