Pin It

פסטה ברוטב עגבניות וירקות עם פירות ים, אפונה ויוגורט

התחלתי להקליט את התכנית "מאסטר שף ילדים" , ולראות אותה עם אייל אחרי הגן. אייל ממש אוהב את התכנית, ומאוד מתרגש כשהוא צופה בה. בפרק האחרון שראינו, הילדים קיבלו משימה להכין מנה משפחתית שמזכירה להם את הבית. שאלתי את אייל מה הוא היה מכין אם הוא היה משתתף במשימה, והוא ענה – "פסטה עם פירות ים!", בכוונו למנה הזו, שהכנתי לנו בשבת לפני שבוע, וכשאכל אותה אמר לי שהוא עומד להתעלף מרוב שהיא טעימה…
אני משתדלת שתמיד תהיה לי במקפיא שקית של פירות ים קפואים, כי זו תוספת חלבון קלה ומהירה לפסטה או לאורז. בשבת שעברה הלכתי על פסטה (שהילדים מאוד אוהבים), ושילבתי כמה מרכיבים סודיים ברוטב: גזר וקולורבי מגוררים, גם כדי לנטרל את החמיצות של העגבניות וגם כדי להעשיר את התבשיל.  בגלל שהירקות מגוררים, הם מתמוססים בתבשיל, כך שגם הילדים החשדניים ביותר לא ישימו לב… עוד טריק חדש שלמדתי לאחרונה – רוטב כאילו "רוזה" (עגבניות ושמנת) אפשר להכין גם בלי שמנת מתוקה – עם גבינת שמנת 5% או יוגורט. האפקט אותו אפקט, אבל המנה הרבה פחות שמנונית וגם רזה יותר קלורית.
יצאה מנה מעולה, שלקחתי לי גם לצהריים לעבודה 🙂
אפשר כמובן להכין ללא פירות הים.

המצרכים:
2 כפות שמן
1 בצל, קצוץ
2 שיני שום כתושות (השתמשתי בקוביות קפואות)
1 גזר, קלוף ומגורר
1 קולורבי, קלוף ומגורר
6 כפיות בזיליקום קצוץ (השתמשתי בקוביות קפואות)
1 קופסת שימורים גדולה (800 גרם) עגבניות מרוסקות
500 גרם פסטה
500 גרם מיקס פירות ים קפואים, מופשרים (או במקרר או תחת זרם מים קרים)
1 כוס גרגירי אפונה מוקפאים
1 כוס יוגורט לשתיה – השתמשתי ביוגורט עיזים של משק יעקבס
מלח, פלפל שחור

אופן ההכנה:
מכינים את הפסטה לפי הוראות היצרן. מסננים ושומרים 1/2 כוס ממי הבישול.
מחממים את השמן במחבת גדולה, ומטגנים את הבצל והשום עד להזהבה. מוסיפים גזר, קולורבי ובזיליקום ומטגנים תוך כדי ערבוב עוד כ-2-3 דקות.
מוסיפים עגבניות מרוסקות ואת מי הבישול, מתבלים במלח ופלפל, ומביאים לרתיחה. מוסיפים אפונה, פירות ים ויוגורט ומבשלים ברתיחה עדינה עד שהרוטב מסמיך.
מעבירים את הפסטה לקערת הגשה, יוצקים עליה את הרוטב ומערבבים.

«   |   »



תגובות

  • יהיל 6 במאי 2012 , 11:14

    נשמע קל ומעולה. מתכוונת לנסות. לאייל יש טעם כלבבי!

  • מיכל 6 במאי 2012 , 22:14

    הפסטה נראית טעימה, ואני לא רוצה לקלקל את השמחה, אבל סתם שתדעי, פירות ים זה לא חלבון כל כך בריא. הם מאוד עשירים בכולסטרול, ואין בהם את האומגה 3 שיש בדגים.
    אם כבר אז לא אוכלים דג – עדיף בשר בקר (רזה כמובן) שלפחות יש בו קצת B12.

  • רחלי - פשוט מבשלת 7 במאי 2012 , 14:54

    בשרימפס באמת יש תכולת כולסטרול גבוהה יותר ביחס לדגים, אבל תכולת הברזל והחלבון בהם גבוהה יחסית, ואחוזי השומן נמוכים. וחוץ מזה הם טעימים ואני מאוד אוהבת 🙂

לכתוב תגובה לפוסט