Pin It

אירוע השקת מלון אלגרה בעין כרם – הצד הקולינרי

הוזמנתי לאירוע ההשקה של מלון אלגרה, מלון בוטיק יוקרתי וחדש בעין כרם. אני תוהה אם הזמינו אותי בטעות, כי באירוע נכחו המון אנשי עסקים בכירים, מלווים בנשותיהם הרזות והלבושות היטב (בניגוד אליי). בכל מקרה, המלון ממש ממש מקסים, רומנטי, נינוח ויוקרתי, ותוכלו לקרוא עליו ולראות תמונות בפוסט שפרסמתי בבלוג האישי שלי, עפיפונים. כאן אני דווקא רוצה להתעכב על הצד הקולינרי של האירוע, ועל כל הדברים הטעימים שטעמנו ושתינו.

כשאני מגיעה לאירוע, אני מקפידה גם לפתוח את העינים, ללמוד ולשאוב השראה – מעיצובי השולחן, סידור המנות, וכמובן המנות עצמם. האירוע במלון היה מחולק לשלושה איזורים: מפלס החצר התחתון, המרפסת העליונה, והמטבח הפתוח של המלון.

בחצר התחתונה הגישו לנו משקה עראק בטעמים שונים: אניס ותמרים, אניס ותאנים ואניס נקי. אני אוהבת מאוד טעמי אניס בכלל, ועראק בפרט, ואהבתי מאוד את עראק האניס והתמרים (את התאנים פחות).

בברים הוגשו יינות של יקב קסטל, וכן בירה אלכסנדר – בירת בוטיק ישראלית. אני אהבתי את הבירה הבהירה, בעלי אהב את הבירה הכהה. צפוי.

במרפסת העליונה הוגש קפה ממכונת אספרסו חדישה, לחמים של שף המקום, ירון וינקלר (טעמתי לחם תפוחי אדמה), וכן גבינות מעולות של משק יעקבס. מעולות זו מילה קטנה מידי. הן היו מדהימות. פשוט מדהימות. הלוואי שהייתי יכולה לאכול מהן מידי יום בלי הגבלה.

בחצר התחתונה היה מזנון פוקצ'ות מקסים, שממש ממש התלהבתי ממנו. על השולחן הונחו כדורים כדורים של בצק שמרים. כל אחד מהם רודד בתורו, נמרח והועמס בתוספות מבר התוספות הסמוך, והונח לצלייה בטאבון. המראה של כדורי הבצק ממש משך את העין. דימיינתי לי אירוע ביתי או בטבע עם מזנון פוקצ'ות DIY – כל אחד לוקח כדור, מרדד, מעמיס תוספות כאוות נפשו ומניח על הסאג' או בטאבון. הפעלה מעולה גם לילדים (בליווי מבוגר שיתפעל את הסאג', כמובן).

במטבח הפתוח של המלון עמלו השפים ירון וינקלר, ז'יל בן ישי ועוזריהם על האכלת האורחים. ההתמקדות היתה על מנות קטנות לאכילה ביד, שחלקן גם הוגשו בכפות למרבה הסטייל. לא כל כך הצלחתי לצלם כי המנות פשוט נחטפו כהרף עין ישר כשהונחו על השולחן. אהבתי את הסביצ'ה ואת שבלולי הפיתות הדרוזיות המגולגלות עם מלית יוגורט או גבינה ועלי גפן קצוצים (כך נדמה לי). חבל שלא הצלחתי לדבר עם אף אחד מהשפים. הם היו ממש עסוקים. את המלית עם עלי הגפן אני חייבת לנסות בבית.

«   |   »



תגובות

  • marjorie morningstar 6 ביוני 2011 , 20:33

    ערק תמרים? נשמע מעניין. אני לא מתה על אניס, אבל השילוב דווקא יכול להצליח.
    בכלל האוכל נראה דרימי.. כל הגבינות האלה, והמנות הקטנטנות. הממ..
    (אגב, אני קוראת כל פוסט שלך בזמן האחרון בדריכות, מקווה שהבאסה מבישול ואפייה תחלוף. יהיה נורא חבל אם תפסיקי לכתוב פה)

  • רחלי - פשוט מבשלת 7 ביוני 2011 , 00:38

    תודה מרג'ורי 🙂 אני עוברת תקופה בעייתית, אבל לא אפסיק לכתוב בבלוג. כמות העדכונים אולי תרד אבל לא לגמרי… ותודה על הדאגה 🙂

לכתוב תגובה לפוסט