Pin It

מסעדת בנדיקט בהרצליה

אני לא טיפוס של בוקר. אני לא מהאנשים האלה שקמים מוקדם בלב מתרונן ומספיקים מיליון ואחד דברים עוד לפני השעה 9:00. אני מעדיפה לקום מאוחר, ובהתאם מסוגלת "לסחוב" אנרגטית גם עד שעה 4 בבוקר אם צריך. הבוקר האידאלי בעיניי (אם לא הייתה שגרה או קלוריות בעולם) יהיה לקום בשעה 10 וללכת למסעדה לאכול ארוחת בוקר מפנקת. בגלל שאני לא אוכלת גלוטן, ארוחת הבוקר המפנקת שלי לא תכיל מאפים או לחמים. רק המון ירקות והמון חלבונים. מכל הסוגים.
רשת המסעדות "בנדיקט" פתוחה 24/7 ומגישה רק ארוחות בוקר, מכל הסוגים ומכל העולם. לאחרונה הוזמנתי לאירוע בלוגרים בסניף הרצליה כדי להשיק את התפריט החדש שלהם. לא אכלתי באף אחד מהסניפים (בן יהודה ורוטשילד בת"א, רח' אצ"ל פינת רמת ים בהרצליה) לפני כן, וסקרן אותי לטעום וגם לראות מה יש למסעדה כזו להציע לנמנעי-גלוטן כמוני.
כל כך נהניתי מהאוכל שהוגש לנו באירוע, ששבוע לאחר מכן חזרתי למקום עם בעלי (אחרי שפנטזתי על המנות במשך כל אותו שבוע). כשיוצא לנו לראות סרט בסינמה סיטי, אנחנו תמיד מחפשים לשבת איפשהו אחר כך, אבל אחרי חצות באמצע השבוע לא קל למצוא מקום פתוח גם באזור התעשייה של הרצליה פיתוח. בנדיקט פתוחה, כאמור, 24/7 וגם יש חניית עפר חופשית ונוחה ממש ליד. פתרון מעולה.

אירוע הבלוגרים התקיים בחדר הפרטי במסעדה. השקנו כוסות של קוקטייל דובדבן, ועוטרתי במדבקת "בוקר טוב". המלצרים מקדמים את הלקוחות ב"בוקר טוב" גם בלילה.

בינתיים הוגשו לשולחן לחמים (לא ניסיתי) וממרחים שונים – גבינת שמנת, סלט טונה (טעים מאוד) וממרח עגבניות מיובשות (טעים וטיפטיפה מלוח). פגשנו גם את גיא ארבל, השף המקסים של הרשת, שפיתח את התפריט החדש.

לשולחן התחילו לזרום המנות לטעימה. פלפל אדום ממולא בגבינת עיזים, שהיה נחמד:

פטריות פורטבלו במילוי גבינת עיזים וברוטב ויניגרט, שהיו אלוהיות. מכיוון שבאירוע נאלצתי לחלוק את המנה הזו עם עוד אנשים, בשבוע לאחר מכן הזמנתי מנה כזו אך ורק לעצמי. מנה טעימה בטירוף.

עוד מנה טעימה בצורה יוצאת דופן היא משמש ושזיף מיובשים ועטופים בבייקון, על רוטב הולנדייז. פשוט פשוט, אבל כל כך טעים. גם אותה הזמנתי שוב בביקור השני שלי.

בשלב זה התחילו לזרום לשלוחן המנות ה"כבדות" יותר.
"בוקר מוגרבי" – תבשיל בשר טחון, תפו"א וצנוברים בבהרט על חביתה מקושקשת, מוגשים עם טחינת יוגורט וסומק, עגבניות צלויות  ושתי פיתות. הבשר היה ממש ממש טעים, והשילוב עם הביצה המקושקשת, כשהפיתות בצד, ממש מצא חן בעיניי.


מצד ימין, שלישיית מיני המבורגרים מונחים על רושטי (לביבת תפוחי אדמה). לכל אחד מההמבורגרים topping שונה – ביצה עלומה, גבינת עיזים וגוואקמולי. ההמבורגרים היו מאוד טעימים, והערכתי את הגיוון שבהגשתם עם רושטי ולא בלחמניה.
מצד שמאל, "פילי צ'יז סטייק סנדוויץ'" – ג'בטה עם נתחי שייטל, בצל, פטריות, גבינת גאודה, איולי צ'יפוטלה ו2 ביצי עין. טעמתי קצת מהמילוי הבשרי שהיה ממש טעים.

מצד ימין, נקניקיות צ'וריסו מוקפצות עם פלפלים אדומים וירוקים, בצל סגול, קונפי שום ועשבי תיבול על פולנטה, וביצה עלומה. אני בדרך כלל לא אוהבת פולנטה, אבל זו היתה ממש טעימה, וגם הנקניקיות. מצד שמאל, "ברקפסט טאקו" – 3 טורטיות עם איולי צ'יפוטלה, פריחול'ס, ביצה מקושקשת עם נקניקיות צ'וריסו ובצל, רוטב חלפיניו ליים וסלסת עגבניות, מוגשים עם גוואקמולה. לא ניסיתי.

 אני טיפוס של דגים ופירות ים, ולכן התענגתי על המנות הבאות: ביצים עלומות על רושטי, שרימפס ואספרגוס עם רוטב הולנדייז, וריאציה על אגס בנדיקט.

סלמון ואספרגוס ברוטב הולנדייז על רושטי. מאוד מאוד טעים.

חוץ ממנות בשריות ומלוחות, יש גם מנות מתוקות, כמו פרנץ' טוסט ופנקייקס.

 

קונספט נוסף שממש אהבתי – מיני קינוחים. אם בא לכם בסוף הארוחה משהו מתוק קטן, אפשר להזמין מיני קינוח (אחת מהאופציות למטה) ולסגור את הפינה הזו.

בביקור השני שלי במקום, השירות היה חביב ונחמד. אני הזמנתי את פטריות הפורטבלו ואת הפירות המיובשים העטופים בבייקון. בעלי הזמין midnight breakfast – אגס בנדיקט על סלופי ג'ו, שגם היה ממש טעים.
אהבתי מאוד את המקוריות והיצירתיות של המנות. הן לא זולות, בוודאי יחסית למנות ארוחת בוקר, אבל לדעתי הן ממש ענקיות, כך שאפשר להזמין אחת ולהתחלק.  האוכל הטעים, בשילוב עם חניה נוחה ושעות הפתיחה הגמישות, הופך את סניף הרצליה של בנדיקט לאחד המקומות החביבים עליי. אני מתגעגעת לפטריות ומחכה כבר להזדמנות נוספת להגיע לשם שוב. חבל שיום ההולדת שלי הוא רק בנובמבר…

«   |   »



תגובות

  • יזרעאליה 4 בפברואר 2013 , 19:20

    רואים שנהנית
    אין מסעדות מכינות ללא גלוטן?

  • מיכל 5 בפברואר 2013 , 08:52

    הכל נראה מאוד טעים, חבל שאני רחוקה כל כך…

  • אדוה 5 בפברואר 2013 , 18:22

    איזו ביקורת מעולה ומגרה!

    לדעתי אנחנו צריכות להיפגש לארוחת טעימות באורי בורי 🙂
    גם אני מתה על דגים ופירות ים

  • פומפסית 6 בפברואר 2013 , 20:19

    מסעדה נהדרת תפריט אהוב על כול בני ביתי וחברותי.
    אפילו מנה לשומרי משקל .
    בסניף בהרצליה תמיד נתקלנו בבעיה של שרות חלש (מלבד לחדר וי אי פי)

לכתוב תגובה לפוסט