Pin It

סלט חצילים, עגבניות ובצל שרופים על האש

לדירה שלנו יש מרפסת מאוד גדולה. כל מי שרואה אותה אומר לי – אתם בטח מארחים המון ועושים כל הזמן "על האש". אז זהו, שלא ממש… יש לנו מנגל קטן ונייד שעובד על גז. קנינו אותו מזמן, הוא שכב לפחות חצי שנה באריזה לפני שבכלל פתחנו אותה. ניסינו אותו לראשונה לפני כמה חודשים כשאירחנו את הצוות מהעבודה שלי. וזהו. במשך הקיץ בקושי השתמשנו במרפסת והיא הייתה די מבולגנת ומלוכלכת.
לקראת סוכות, החלטנו לעשות מעשה. בעלי עמל וניקה את המרפסת וסידר אותה. קנינו סוכה והוא הרכיב אותה ביחד עם הילדים, ואני הכנתי קישוטים. הזמנו חברים להתארח אצלנו גם בערבי החג וגם במהלך השבוע. סוף סוף ניצלנו את המרפסת כמו שצריך, והיינו מאוד גאים בעצמנו.
במהלך חול המועד הלכתי עם אייל לקניות בסופרמרקט. הוא טעם שם קבב רומני וממש התלהב, אז קניתי והחלטתי שבחג השני אנחנו פותחים את המנגל ועושים "על האש" ויהי מה.
מכיוון שאנחנו לא מנוסים בהלכות המינגול, הלכנו על בטוח וצלינו את הקבב הרומני ונקניקיות. צלינו גם נתחים של פילה דג שתיבלתי בשמן זית, תימין, מלח, פלפל שחור ופרוסות של עגבניות שרי, ועטפתי בנייר כסף. גם ירקות הגיעו למנגל שלנו – חצילים, עגבניות, בצל, פטריות פורטובלו ותירס גמדי (האחרון מוצלח באופן מפתיע).
ראיתי מתכון של השפים אילן פנחס ואבי ג'מילי לסלט ירקות שרופים חריף, והחלטתי לאלתר משהו דומה (ולא חריף) מהירקות שנשארו.  זה סלט מדליק ביותר שנהניתי לאכול עם כף טחינה.

המצרכים:
1 חציל
3 עגבניות
1 בצל
חופן עלי כוסברה, קצוצים
1 שן שום, כתושה
3 כפיות בזיליקום קצוץ דק
1 כף שמן זית
3 כפות מיץ לימון
מלח

אופן ההכנה:
צולים את הירקות על המנגל או על הגז. חותכים לקוביות ומעבירים לקערה. מוסיפים את כל שאר החומרים ומערבבים.

 

«   |   »



לכתוב תגובה לפוסט