Pin It

אטריות אורז מוקפצות עם ירקות

יש לפעמים רגעים קטנים אך משמעותיים בחיים, שבהם נדלקת לך נורה מעל הראש ואת מבינה שקיבלת שיעור.
כך קרה לי במפגש האחרון עם חברותיי מאחד ממקומות העבודה הקודמים שלי. כל חודשיים בערך אנחנו נפגשות בבית של אחת מאיתנו, וכל אחת מביאה עימה משהו טעים לאכול. במפגש האחרון, המארחת הכינה מעין תבשיל פסטה מוקפץ עם ירקות בסגנון אסייתי. אני לא יכולתי לאכול ממנו בגלל הגלוטן, אך שאר הבנות אמרו שהוא מאוד טעים. מסתבר שזו מנה שהם מכינים המון בבית, משקית של "סנפרוסט" שבה מגיע הכל – כולל הירקות, הפסטה והרוטב, מה שהופך אותה כמובן למאוד קלה ומהירה להכנה.
אני מאוד אוהבת תבשילי ירקות מוקפצים, אבל אני לא מכינה אותם בבית לעתים קרובות אם בכלל, כי פשוט אין לי כוח וסבלנות לעמוד ולחתוך ירקות. "הלו, גיברת", אמרתי לעצמי, "גם את יכולה לקנות לקטי ירקות קפואים, חתוכים ומוכנים! מה יש?! אם דליה סמית', כוהנת הבישול הבריטית, מאמינה בקיצורי דרך, אין שום סיבה שאת תימנעי מכך".
אז ביום הקניות השבועי שלי בסופרמרקט רכשתי לי לקט ירקות קפוא להקפצה, טיגנתי אותם קצת עם רוטב סויה וסירופ אגבה, ערבבתי עם אטריות אורז, וקיבלתי תוספת מעולה לארוחת הצהריים שהספיקה לי לכמה ימים טובים. מה לעשות, לפעמים צריך להכיר בעובדה שעדיף תבשיל אטריות אורז מוקפץ עם ירקות אחד ביד, מאשר ירקות שמחכים עד בוש במקרר עד שלמישהו יהיה כוח לחתוך אותם.

המצרכים:
1 שקית (800 גרם) לקט ירקות סיני קפוא להקפצה
1 כף שמן זית
200 גרם (חצי חבילה) אטריות אורז רחבות (מקלוני אורז)
2 שיני שום כתושות
4 כפות רוטב סויה (ללא גלוטן)
1 כף סירופ אגבה או סירופ מייפל

אופן ההכנה:
מאדים את לקט הירקות במיקרוגל כ-8 דקות, או לפי ההוראות שעל האריזה. שוטפים במים קרים ומסננים.
משרים את אטריות האורז במים רותחים לפי הוראות היצרן שעל האריזה, עד שהן מתרככות. מסננים.
מחממים את שמן הזית במחבת גדולה ורחבה, מוסיפים את השום ומטגנים עד להזהבה. מוסיפים את לקט הירקות ומטגנים עד שכל המים מתאדים. מוסיפים רוטב סויה וסירופ אגבה או מייפל ומערבבים. מוסיפים את אטריות האורז, מערבבים היטב, ומטגנים עוד כ-2-3 דקות, תוך כדי ערבוב מידי פעם.

אטריות אורז מוקפצות עם ירקות

«   |   »



תגובות

  • קרן 9 בספטמבר 2014 , 02:17

    הלקטים האלו די נחמדים וגם מגיעים built-in עם שקיות רוטב, ככה שאפשר גם רק לחזק/לשפר לפי הטעם האישי.
    הלקט הסיני טעים, אבל התאילנדי בעיניי ממש מצוין (עם אפונת שלג, ברוקולי ועוד)
    תודה על הרעיון להוסיף את כל העסק לאטריות אורז 🙂

  • רחלי - פשוט מבשלת 9 בספטמבר 2014 , 14:40

    קניתי גם את הלקט התאילנדי שבאמת נראה טוב. ברוטב העדפתי לא להשתמש כי הרכיבים לא כל כך מצאו חן בעיניי, ואני מעדיפה להיות בשליטה על מה שאני שמה 🙂

לכתוב תגובה לפוסט