Pin It

סלט גזר מתוק עם אננס וצימוקים – והמשחק "מי השף?" לעידוד תזונה נבונה בקרב ילדים

תזונה נכונה ואורח חיים בריא הוא נושא שחשוב לי להנחיל לילדיי. אני משתדלת להקפיד על בישול בריא בבית, גם עבור המשפחה וגם עבור עצמי. זו אחת הסיבות שהתחברתי מיד למשחק "מי השף", שקיבלתי לסקירה. את המשחק פיתחה הדס יריב, שהיא טכנולוגית מזון ובעלת תואר שני בתזונה, והמטרה שלו היא להקנות לילדים ערכים בנושאי תזונה בריאה ונבונה. המשחק הוא למעשה משחק "רביעיות", כאשר כל רביעיה מייצגת תהליך הכנת מאכל מסוים – המצרכים, כיצד מכינים, כיצד מגוונים, והסבר בריאותי הקשור למאכל (למשל אלו ויטמינים הוא מכיל וכיצד הם תורמים לגוף). בצורה כזו הילדים גם לומדים על תהליך הכנת מזון והמחשבה שיש להשקיע בו, וגם על ההיבטים הבריאותיים השונים הקשורים למזון שאנו אוכלים.
אייל ויאיר שיחקו במשחק ביחד עם סבתא שלהם ונהנו מאוד. מכיוון שהמשחק כולל למעשה מתכונים שונים של מנות המתאימות לילדים, חוץ מלשחק "רביעיות", אפשר גם לתת להם לבחור את אחד המתכונים ולהכין ביחד. ילדים גדולים יותר יכולים אפילו להכין בעצמם.
לחלופין, אפשר להחליט שהמנצח במשחק בוחר את אחד המתכונים והמפסיד צריך "לפנק" אותו ולהכין לו את המנה שבחר 🙂

במתכונים שכלולים במשחק יש דגש על פירות וירקות ומה שניתן להכין מהם – כגון סלטים, משקאות שונים, נשנושים ועוד.

 לדף הפייסבוק של המשחק

לאתר המשחק ולרכישה

לאתר של הדס יריב

משחק  "מי השף?" לעידוד תזונה נבונה בקרב ילדים

אני בחרתי מתוך המשחק את המתכון לסלט גזר מתוק, כי אייל אוהב גזר ורציתי לפנק אותו 🙂 זה מתכון קלאסי שאני בטוחה שרבים מכם מכירים. בחרתי לשדרג את המתכון שבמשחק ולהוסיף אננס. החלפתי את החמוציות בצימוקים כי זה מה שהיה לי בבית.
הסלט הזה טעים מאוד, ואייל ממש אהב אותו. הגדרנו אותו כקינוח, אבל אין ספק שזה קינוח בריא שאין לי בעיה שהילדים יאכלו כל יום.

המצרכים:
6 גזרים, קלופים ושטופים
מיץ מ-4 תפוזים
1 קופסת שימורים קטנה (137 גרם לאחר סינון) של חתיכות אננס, מסוננת מהסירופ
חופן צימוקים או חמוציות
1 כף סוכר חום

אופן ההכנה:
מגררים את הגזרים במגררת דקה. מוסיפים מיץ תפוזים, חתיכות אננס, צימוקים וסוכר ומערבבים היטב.

סלט גזר מתוק עם אננס וצימוקים

 

 

«   |   »



לכתוב תגובה לפוסט