Pin It

שיפודי טופו "על האש"


לאסם יש מוצר חדש בשם "רוטב בסיס לבישול להכנת 5 רטבים". מדובר בבסיס לבישול, שמכיל סילאן, דבש, סוכרים, פלפל שאטה, שום וכל מיני תבלינים, שאליו מוסיפים טעמים נוספים על מנת ליצור את הרוטב המשמש לבישול. לדוגמה, הוספה של רוטב סויה וחלב קוקוס לרוטב הבסיס תהפוך אותו לרוטב אסייתי. הוספה של קוביות תפוז ולימון תהפוך אותו לרוטב הדרים, הוספה של אורגנו ופלפל חריף תהפוך אותו לרוטב יווני, וכו'.
באתר "בישולים" ניתן למצוא כל מיני דוגמאות לשימוש ברוטב הבסיס.

רוטב בסיס לבישול להכנת 5 רטבים, של אסם

קיבלתי את המוצר החדש להתנסות והתבקשתי להמציא מתכון שמשתמש בו.
אני מאוד אוהבת קיצורי דרך במטבח. פעם הרגשתי כאילו מצופה ממני לעשות הכל מ-scratch ובעצמי, כי אחרת, חלילה וחס, זה לא באמת נחשב בישול. מאז התבגרתי והחכמתי, וגיליתי שלמרות שאני מאוד אוהבת לבשל, אני גם אוהבת שזה קל ופשוט ומהיר, ולא דורש ממני להקריב נתח ניכר מזמני או לאמץ יותר מידי תאים במוחי. אני גם אוהבת להשתמש במעט מרכיבים ובכאלו שבדרך כלל יש לי בבית. לכן, אני מאלו שמשתמשים בירקות קצוצים מראש, אני מאלו שמתבלים את הסלט שלהם ברוטב מוכן (לייט! 15 קלוריות לכף), אני משתמשת במצרכים מקופסאות שימורים (למשל של עגבניות מרוסקות ושל גרגירי חומוס) וכו' וכו'. אמנם לפעמים המרכיבים המוכנים יקרים יותר, אבל המחיר של לא לבשל הוא בדרך כלל יותר גבוה, בין אם כספית (כי מתקשרים להזמין טייק אווי) ובין אם קלורית (כי חוטפים איזה משהו משמין ולא בריא במקום). ההבדל בטעם, לדעתי, הוא ברוב המקרים זניח עד בלתי קיים כשמדובר בבישולים ביתיים. מהמקום הזה התחברתי לקונספט של רוטב בסיס לבישול, למרות שלא כל כך ידעתי מה לעשות איתו. רוב הדוגמאות באתר "בישולים" היו של מאכלים בשריים, ולכן מיד החלטתי שאני מכינה משהו עם טופו. אחת הדוגמאות לרטבים שניתן ליצור מרוטב הבסיס היא רוטב גריל אמריקאי ל"על האש". חשבתי על כך שלצמחונים בדרך כלל אין מה לחפש בארוחת "על האש", כי שיפודי ירקות או פטריות פורטובלו על הגריל, עם כל הכבוד, זה לא ממש אוכל משביע. גם לצמחונים מגיע! אז החלטתי להכין שיפודי טופו, להשרות אותם במרינדה שהולמת מנגל ולצלות אותם. נעזרתי בדוגמה, אבל שיניתי את הכמויות של הרכיבים והשתמשתי בבזיליקום מיובש כדי לשדרג את הטעם. שיפדתי את קוביות הטופו לסירוגין עם בצל, כדי שזה ירגיש לגמרי "על האש"-סטייל.

יצאה לי מנה מהממת, שקודם כל נראית מאוד "בשרית" (אני מודה שזה דווקא קצת הפריע לי… היא נראתה ממש כמו שיפודי הודו!) וממש טעימה. נתתי לבעלי (שאינו צמחוני כלל) לטעום ממנה וגם הוא שיבח.
ההכנה קלי קלות – רק שימו לב שצריך לתת לשיפודים זמן לשרות במרינדה.
רוטב הבסיס אינו מכיל חומרים משמרים וצבעי מאכל. הוא אינו מכיל גלוטן. מכיוון שהוא מכיל דבש הוא אינו טבעוני.

המצרכים:
400 גרם טופו, חתוך לקוביות בינוניות
1 בצל, חתוך לקוביות בינוניות

למרינדה:
5 כפות רוטב בסיס לבישול של אסם
1 כף בזיליקום מיובש
1 כפית שום כתוש
1 כפית כמון

אופן ההכנה:
משפדים את קוביות הטופו והבצל על שיפודים לסירוגין.
מערבבים בקערה את כל חומרי המרינדה. מברישים את שיפודי הטופו במרינדה ומשרים במשך חצי שעה לפחות (השרתי כשעתיים).
מחממים מחבת פסים ומרססים אותה בתרסיס שמן. צולים את השיפודים במחבת מכל הצדדים, עד שהטופו משחים. אם נותרה מרינדה, יוצקים אותה על השיפודים תוך כדי הצלייה.
אפשר גם לצלות את השיפודים על המנגל ולהבריש במרינדה תוך כדי הצלייה.

שיפודי טופו "על האש"

«   |   »



לכתוב תגובה לפוסט