Pin It

מתכון מתוק שבועי: ריבועי חמאת בוטנים ושוקולד צ'יפס – והזוכה בהגרלה!

תודה לכל מי שהשתתף בהגרלה של הספר "שוקולד ושושנים" של דנית סלומון לכבוד 1000 מעריצים לבלוג בפייסבוק. היה ממש מחמם לב לקרוא את התגובות של כולכם. שימחתם אותי מאוד!
לכבוד ההגרלה, המתכון המתוק השבועי נלקח מתוך הספר. הוא קל להכנה (הכל במיקסר) ולפי דיווחי הקולגות שלי – הריבועים האלו מאוד טעימים.
לצערי לא הספקתי לצלם אותם (הייתי עסוקה בעבודה ולפתע גיליתי שהם נגמרו ולא הספקתי לצלם), אבל אני מצרפת את התמונה מתוך הספר. הריבועים שלי יצאו אותו דבר, רק בלי השרשראות והמלאכים…
ועכשיו לזוכה בהגרלה:
<תופים בבקשה>
תמי!
בבקשה שלחי לי במייל את כתובתך כדי שאוכל לשלוח לך את הספר.
ועכשיו למתכון:
המצרכים:
100 גרם חמאה, רכה
3/4 כוס סוכר
2 כפות מחוקות חמאת בוטנים
1 כפית תמצית וניל אמיתית
1 ביצה
2 כוסות קמח תופח
3/4 כוס שוקולד צ'יפס + עוד חופן לקישוט
אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 170 מעלות, ומשמנים תבנית מלבנית 18×28 (השתמשתי בתבנית חד פעמית 15×27).
שמים בקערת המערבל עם וו הגיטרה את החמאה, הסוכר וחמאת הבוטנים, ומקציפים במהירות בינונית-גבוהה לקבלת בלילה בהירה ואוורירית. מוסיפים תמצית וניל וביצה וממשיכים להקציף היטב עד שהתערובת אחידה. מנמיכים את מהירות המערבל, מוסיפים את הקמח ומערבלים עד שנוצרים פירורים גדולים ורכים. מפסיקים את פעולת המערבל. מוסיפים את השוקולד צ'יפס ומערבבים היטב. מעבירים את התערובת לתבנית ומשטחים בצורה אחידה. מפזרים מעל את חופן השוקולד צ'יפס הנוסף ומהדקים קלות לתוך הבצק.
אופים 30-40 דקות, עד שפני העוגה מזהיבים קלות והיא יציבה למגע. מוציאים מהתנור ומצננים במשך 15 דקות. חותכים לריבועים בסכין חדה. מוציאים את הריבועים מהתבנית בעדינות וממשיכים לצנן על רשת.
אם רוצים שהריבועים יהיו יותר קשים ופריכים, מחזירים לתנור הכבוי ומשהים שם את הריבועים למשך 20-30 דקות (אני לא עשיתי את זה).

ריבועי חמאת בוטנים ושוקולד צ'יפס מהספר שוקולד ושושנים של דנית סלומון

«   |   »



תגובות

  • תמי 9 במרץ 2010 , 10:39

    תודה, תודה, תודה על הזכייה וברכות לבלוג המקסים.
    תמי

לכתוב תגובה לפוסט