Pin It

מתכון מתוק שבועי: עוגת שיש גבינה ונוטלה

היום ערכנו ליאיר מסיבת יום הולדת בקרב המשפחה המורחבת וכמה חברים. עד שאתאפס ואארגן את כל התמונות וארשום על ההכנות, אספר לכם בינתיים על העוגה שהבאתי ביום חמישי לעבודה. קניתי גבינה לבנה כדי לנסות מתכון לעוגת גבינה ונקטר אפרסקים, אך ברגע האמת גיליתי כי זמן ההכנה ארוך והשעה היתה כבר מאוחרת. דיפדפתי בספר "עוגות גבינה" של רות אוליבר ומצאתי את המתכון הזה. ההכנה לא מסובכת, ולמען האמת לא ציפיתי מהעוגה לגדולות.
איך טעיתי. הגעתי לעבודה, חתכתי אותה ושלחתי מייל שיש אצלי עוגה. אנשים התחילו להגיע, ואז היה לי טלפון. דיברתי ודיברתי בלי לשים לב למה שקורה לעוגה שלידי. בסוף השיחה, שארכה אולי 5 דקות, אני מפנה מבט אל התבנית, ומגלה שנשארו רק 2 חתיכות! איזה פאדיחות! לא הספקתי לשמור לחבריי לתחום, לא הספקתי לשמור למנהלת המחלקה ולא למנהל האגף… ובעוד אני מהרהרת נלקחה לה עוד חתיכה. מיהרתי לתפוס את החתיכה האחרונה שנשארה וחילקתי אותה בין רוני ויואב מהתחום שלי שבדיוק הגיעו…
שבע דקות. זה כל הזמן שלקח כדי לחסל את העוגה הזו. קיבלתי עליה הרבה מחמאות ודי התפלאתי… יואב טען שהנוטלה זה מה שעשה את זה לאנשים… אולי.
עשיתי שינוי קטן במתכון – החלפתי את אגוזי הלוז באגוזי מלך. לא קליתי אותם כי לא היה לי כוח… אבל דווקא כדאי. גם שיניתי מעט את דרך הכנת הקלתית.
המצרכים:
לבסיס:
1 כוס קמח
1/3 כוס סוכר חום
70 גרם חמאה
1/2 כוס אגוזי מלך (רצוי קלויים, או אגוזי לוז)
למלית:
500 גרם גבינה לבנה 9% (במקור גבינת שמנת)
1 קופסא (400 גרם) חלב מרוכז ממותק
3 ביצים
1/4 כוס מיץ לימון
1 כפית תמצית וניל
1/2 כוס ממרח נוטלה
אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 180 מעלות. מרפדים תבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ בנייר אפיה ומשמנים את הנייר (אני בדרך כלל משמנת גם את התבנית כדי שהנייר יידבק).
מעבדים במעבד מזון קמח, סוכר ואגוזי מלך, עד שאגוזי המלך קצוצים דק. מוסיפים חמאה ומעבדים לבצק פירורי. משטחים בתחתית התבנית ואופים כ-12-15 דקות או עד שמזהיב (אפיתי 15 דקות).
מוציאים את הבסיס מהתנור ומשאירים את התנור דולק. מניחים לבסיס להצטנן לטמפרטורת החדר.
מערבלים במיקסר עם וו הגיטרה את הגבינה והחלב המרוכז לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים תוך כדי ערבול את הביצים, אחת אחת, וכן מיץ לימון ותמצית וניל.
מעבירים כוס אחת מהמלית לקערה נפרדת, מוסיפים נוטלה ומערבבים היטב.
יוצקים את מלית הגבינה על הקלתית. יוצקים מעליה במעגלים את תערובת הנוטלה, ויוצרים דוגמת שיש עם סכין או קיסם.
אופים כ-40-50 דקות, או עד שהעוגה יציבה במרכזה. שומרים מספר שעות במקרר עד להגשה.

«   |   »



לכתוב תגובה לפוסט