Pin It

ארוחת חג צמחונית במסעדת משק ברזילי, מושב ירקונה

לפני ראש השנה הוזמנתי לערב בלוגרים אינטימי ב"משק ברזילי" במושב ירקונה, מסעדה צמחונית אורגנית, שאני מכירה כבר שנים רבות ואוהבת מאוד. כתבתי עליהם בעבר כאן וכאן. הקונספט של הערב היה של ארוחת חג, כולל מנות ראשונות, מרק, מנה עיקרית וכו' –  אבל ארוחת חג צמחונית ואורגנית. ב"משק ברזילי" משתמשים רק במוצרים אורגניים, כשאת רוב הירקות הם מגדלים בגינה שלהם. גם את הלחמים הם אופים במקום, כשהקמח הוא ממושב שדה אליהו – קמח אורגני מקומי בטחינת ריחיים. הגבינות והיין הם מהמשק האורגני של נאות סמדר.

פתחנו את הארוחה ביין של נאות סמדר, ונשנשנו פוקצ'ת גרעינים מצוינת. אהבתי מאוד את היין הלבן ששתיתי – "סיגל", יין לבן חצי יבש של נאות סמדר, שהרגיש קצת כמו יין מוסקט (ואולי בגלל זה אהבתי אותו…).


ביחד עם הפוקצ'ה, ועם לחם שאור ולחם בירה שהם אופים במקום, הוגשה לנו גבינת לאבנה של נאות סמדר, וכן טחינת רימונים, שהמילה הטובה ביותר לתארה היא הברקה. במשק ברזילי הכינו את הטחינה ביחד עם מיץ רימונים, מה שנתן לה טעם מיוחד מאוד. את זה אני חייבת לנסות בבית.

במקום הכבד הקצוץ המסורתי, אכלנו פטה עדשים עם ריבת תאנים (על לחם של משק ברזילי), וכן סלט חצילים ורימונים. שניהם היו טעימים מאוד. גם מרק החצילים – המחליף את מרק העוף – היה מוצלח.

הסלט הירוק שהגיע אחר כך, היה נראה פשוט וסטנדרטי – חסה, נבטים ירוקים, גבינה מלוחה (של נאות סמדר) ותאנים. לא התרשמתי ממנו במיוחד, עד שטעמתי את התאנים וגיליתי שצרבו אותן על הגריל, מה שנתן להן טעם פשוט אלוהי. עוד פטנט לנסות בבית…

כשהגיעה המנה העיקרית כבר הייתי צריכה ללכת, אבל החלטתי בכל זאת לטעום קצת, ולבסוף חיסלתי את כולה: דלורית קטנה ממולאת בעדשים מונבטות אפויות ברוטב קוקוס ארומתי על מצע אורז חגיגי, עם בצל מקורמל, גרגירי רימון ועוד הפתעות. מנה ממש ממש מעולה.

אני חושבת שהארוחה הזו היא דוגמה מצוינת כיצד ניתן להכין ארוחה חגיגית שהיא גם צמחונית וגם טעימה להפליא. ארוחות החג, לפחות אצלנו האשכנזים, הן תמיד מאוד בשריות וכבדות, ובסך הכל זה די חבל לדעתי – כי זה פשוט יותר מידי.

זו פעם ראשונה שאני אוכלת במקום בשעות החשיכה. האווירה מעט אפלולית ומאוד רומנטית, במיוחד אם יושבים בחוץ. ישר דמיינתי ערב בנות עם יין של נאות סמדר, פוקצ'ה ונשנושים. עכשיו צריך ליישם 😉

דרך אגב, להורים לילדים שלא מפחדים מקצת בוץ, בחול המועד סוכות משק ברזילי פותחים שוב את המשחקיה האקולוגית שלהם. אנחנו היינו באוגוסט ומאוד נהנינו. עוד פרטים באתר שלהם.

«   |   »



תגובות

  • adina 27 בספטמבר 2012 , 19:09

    תודה על ההמלצה , מבקשת לדעת לגבי הטחינה הרימונית האם יש לך השערה לגבי כמויות האם להכין כרגיל עם שום לימון ומים ולהוסיף את מיץ הרימונים תודה ויישר כח

  • רחלי - פשוט מבשלת 27 בספטמבר 2012 , 19:47

    ההשערה שלי היא שמיץ הרימונים מחליף את המים. הייתי קודם מערבבת את הטחינה עם מיץ הרימונים וטועמת, ורק אז מוסיפה מיץ לימון לפי הצורך, אם בכלל.

  • דפנה 3 באוקטובר 2012 , 22:35

    יש פה באמת רעיונות מעולים למנות צמחוניות. אני תמיד מחפשת מנות עיקריות צמחוניות – כלומר מנה מזינה (חלבונים, ברזל) שאפשר לבשל ליום-יום ובכלל. תודה!

לכתוב תגובה לפוסט