Pin It

דונאטס ג'ינג'רברד אפויות בציפוי שוקולד לבן וקינמון

חנוכה הוא באמת חג מאוד נחמד, והיה בקלות יכול לזכות בתואר החג האהוב עליי, אילולא בכל השנים הקודמות תמיד היו מעורבים בתקופה הזו בלת"מים מסוגים שונים, עומס יתר בעבודה, לחץ והיסטריה כלליים. השנה בעלי היה בחו"ל במשך רוב החג, ואני מצאתי את עצמי מתזזת ממקום למקום ומפעילות אחת לשנייה. העובדה שאייל היה בחופש ויאיר בקייטנת היול"א (יום לימודים ארוך בגן) דווקא הקלה עליי, כי ככה משכתי את הבקרים, התעוררנו מאוחר והתארגנו בלי לחץ. החלטתי שאני לא מוותרת על הדלקת נרות בבית בכל יום, גם אם זה יקרה בתשע בערב.
כרגיל היו לי תכניות לנסות מאכלי חג שונים כגון סופגניות וצ'ורוס, וכרגיל לא ממש הגעתי לזה. הכנתי לילדים לביבות תפוחי אדמה מהפירה שנשאר מהכנת הוורניקי תפוחי אדמה. הכנתי לעצמי לביבות בטטה ושעועית מאש טבעוניות ואפויות שיצאו בלתי פוטוגניות בעליל (ממש תמונת פוסטר לטבעונים שמדכאים אותי) אבל חביבות. רציתי מאוד לנסות גם כמה מתכוני דונאטס, ומכיוון שארגנו מפגש צוות של חבריי לעבודה ב-AnalyzIT (אמנם יום אחרי שהחג נגמר, אבל לא נורא), הייתה לי הזדמנות לכך. עברתי על לוחות ה-pinterest שלי ושלפתי כמה מתכונים לדונאטס שנראו לי קלים להכנה, לא שמנים מידי ובעלי לוק שווה ומקושט. המתכון הזה הוא מהבלוג Mess Makes Food ועשיתי בו קצת שינויים ותרגומי כמויות. ההכנה לא מסובכת, הלוק הורס (קישטתי בגוונים מנצנצים וחגיגיים) ולפי תגובות הסביבה (במיוחד של אייל) אלו דונאטס ממש טעימות.

אם אין לכם תבנית דונאטס, תמיד אפשר להכין מאפינס.

המצרכים:
1 כוס קמח
1 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית סודה לשתייה
1 כפית קינמון טחון
1/2 כפית ג'ינג'ר טחון
1/2 כפית פלפל אנגלי
1/3 כוס סוכר דמררה
1 ביצה
1/4 כוס + 3 כפות שמן
2 כפות סירופ מייפל (או דבש)
6 כפות חלב

לציפוי:
100 גרם שוקולד לבן
1 כפית קינמון

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 180 מעלות ומשמנים היטב תבנית דונאטס.
מערבבים בקערה את החומרים היבשים: קמח, אבקת אפייה, אבקת סודה לשתייה, תבלינים וסוכר.
בקערה נפרדת טורפים את החומרים הרטובים: שמן, ביצה, סירופ מייפל וחלב. מוסיפים את החומרים היבשים ומערבבים. אם התערובת סמיכה מידי, מוסיפים עוד כף חלב.
מזלפים את התערובת לשקעי התבנית. אופים במשך כ-15 דקות, עד שהדונאטס יציבות וקפיציות למגע.
מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן לחלוטין.

להכנת הציפוי, ממיסים את השוקולד הלבן במיקרוגל. מוסיפים קינמון ומערבבים היטב. טובלים את פני הדונאטס בציפוי ומנערים מעודפים. מקשטים בסוכריות צבעוניות לקישוט עוגות.

«   |   »



לכתוב תגובה לפוסט