Pin It

דונאטס דלעת אפויות בציפוי שוקולד לבן וקינמון

באחד מביקוריי האחרונים בסופרמרקט, מצאתי על מדפי קופסאות השימורים, קופסת שימורים של מחית דלעת, בדיוק כמו בחו"ל. ששון ושמחה! ממש התלהבתי. זו בדיוק התקופה הזו בשנה שהבלוגים הלועזיים מלאים במתכונים המכילים מחית דלעת מקופסת שימורים, ולי אף פעם אין כוח וחשק להכין מחית דלעת בעצמי כדי שאוכל לנסות אותם. כן, כן, אני יודעת שקל מאוד להכין (פשוט אופים חתיכות דלעת או דלורית בתנור או מבשלים במים עד שהן רכות), ואחר כך אפשר להקפיא ואז להשתמש. אתם בהחלט מוזמנים לעשות את זה. אני מעדיפה ללכת על הפתרון הקל….

לכבוד חג החנוכה החלטתי להשתמש במחית הדלעת להכנת דונאטס אפויות. את המתכון מצאתי בבלוג Confessions of a Cookbook Queen והכנתי את העיסה ביחד עם יאיר. אפשר להשתמש בתבנית דונאטס ואפשר גם להכין במכשיר המולטי-קייק, אם יש לכם פלטת דונאטס. במקום זיגוג סוכר, החלטתי לשדך להן ציפוי שוקולד לבן וקינמון, שהשתמשתי בו במתכון לדונאטס ג'ינג'רברד אפויות שהכנתי לפני שנתיים.

אחרי שהדונאטס התקררו (ויאיר עשה להן בקרת איכות, ואמר שהן טעימות גם בלי הציפוי), ציפיתי אותם, והילדים קישטו אותן עם סוכריות צבעוניות בצבעי סתיו-חורף. אפילו איתמר הקטן אהב אותן!

מתכוני חג ומתכוני דונאטס נוספים מחכים לכם בקטגוריית חנוכה בבלוג.

חג שמח!

מהכמות הזו יצאו לי 12 דונאטס בתבנית דונאטס, וגם 12 מיני דונאטס במולטי-קייק.

המצרכים:
2 כוסות קמח רגיל
2 כפיות אבקת אפייה
1/4 כפית סודה לשתייה
1/2 כפית מלח
1 קופסת שימורים (425 גרם) מחית דלעת
1/2 כפית ציפורן טחון
1 כפית קינמון טחון
1 כוס סוכר חום בהיר
1/2 כוס שמן
2 ביצים

לציפוי (ייתכן ותצטרכו להכין 2 כמויות):
100 גרם שוקולד לבן
1 כפית קינמון
סוכריות צבעוניות לקישוט עוגות

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 215 מעלות ומשמנים תבנית דונאטס. אפשר להשתמש גם במכשיר מולטיקייק, בפלטת הדונאטס. יש לשמן את הפלטה.
מערבבים בקערה את הקמח, אבקת האפייה, הסודה לשתייה והמלח.
בסיר קטן מחממים את מחית הדלעת ביחד עם הקינמון והציפורן, תוך כדי ערבוב, עד שהתערובת מתחילה להידבק לתחתית (זה תהליך מאוד מהיר, אז אל תזוזו מהסיר). מסירים מהאש ומעבירים לקערה.
מוסיפים למחית הדלעת את הסוכר והשמן ומערבבים. מוסיפים את הביצים ומערבבים היטב. מוסיפים את תערובת הקמח ומערבבים לעיסה חלקה, רק עד שהקמח נספג.
מעבירים את התערובת לשק זילוף ומזלפים אותה לתוך השקעים. אפשר גם לחלק את התערובת בין השקעים באמצעות כף. אופים כ-8-10 דקות, עד שהדונאטס קפיציות למגע. מוציאים מהתנור ומצננים.
אם משתמשים במולטיקייק, מזלפים או מעבירים את התערובת לתוך שקעי הפלטה, כך שיהיו מלאים עד הסוף. מכינים לפי הוראות היצרן.

להכנת הציפוי, ממיסים את השוקולד הלבן במיקרוגל. מוסיפים קינמון ומערבבים היטב. לאחר שהדונאטס התקררו, טובלים את פניהם בציפוי, מנערים ומניחים על צלחת הגשה. מקשטים בסוכריות צבעוניות.

דונאטס דלעת בציפוי שוקלד לבן וקינמון

«   |   »



תגובות

  • לירן 14 בינואר 2016 , 09:06

    באיזה סופר מצאת מחית דלעת?

  • רחלי - פשוט מבשלת 18 בינואר 2016 , 18:24

    בחצי חינם סניף שרונים בהוד השרון

לכתוב תגובה לפוסט