Pin It

מתכון מתוק שבועי: ביסקוטי שקדים ושוקולד צ'יפס

השבוע האחרון היה שבוע לא משהו. כל השבוע הייתי מתוסכלת, עייפה, עצבנית וחסרת מצב רוח. אייל היה חולה במשך כמה ימים, וגם הוא עצבני וחסר מצב רוח בעצמו. לאחר יומיים של חום, הסתבר שלאייל יש תולעים (לא ברור אם יש קשר בין הדברים), והיום כבר מצבו טוב. ניצלתי את המצב כדי להדגיש בפניו עד כמה חשוב לשטוף ידיים אחרי שיוצאים מהשירותים. הוא הבטיח לי – "אמא, מעכשיו אני תמיד אשטוף ידיים, ואז התולעים האלו לא יחזרו!!".  באותה נשימה גם ביקש שנכין כדורי שוקולד, ושנתחיל לגדל דגים באקווריום ותרנגולות בבית, כי יש לו רק "שתי חיות" וזה לא מספיק (הכוונה לדקסטר וז'אן לוק, שני החתולים שלנו). יש מצב לגבי כדורי השוקולד, לא יודעת לגבי הדגים, בטוח שלא לגבי התרנגולות… 😉
השיחה הזו היתה סיום קטן ומתוק לשבוע מבאס. אני מקווה שסוף השבוע יהיה יותר נחמד.

הבטחתי לכולם בעבודה שביום חמישי אני מביאה ביסקוטי, והבטחות צריך לקיים, גם אם זה אומר להתחיל לאפות ב-23:00 בלילה וללכת לישון ב-2:00 בלילה (לקום ב-6 וחצי בבוקר). טוב, האמת היא שגם ראיתי תוך כדי הקלטה של "כוכב נולד" ובגלל זה הלכתי לישון כל כך מאוחר…
כבר הכנתי ביסקוטי בעבר, אבל רציתי לנסות את המתכון הנחמד שמצאתי בבלוג Baking Bites. היא הכינה אותם עם שקדים וחתיכות של סוכריות טופי, ואני החלפתי את הטופי בשוקולד צ'יפס. הביסקוטי האלו פשוט מעולים, ממש מלכודת נשנושים.
ו…. לא, אין פה טעות. בביסקוטי אין שומן.

התמונה האחרונה התאפשרה בזכות יואב, שיושב בקיוביקל מולי, והשאיר את כוס הקפה שלו על השולחן שלו…

המצרכים:
1/2 2 כוסות קמח
1/2 כפית אבקת אפיה
1/2 כפית סודה לשתיה
1/2 כפית מלח
3 ביצים
1 כוס סוכר
1 כפית תמצית וניל אמיתית
1/2 כפית תמצית שקדים
1 כוס שקדים טבעיים שלמים
1 כוס שוקולד צ'יפס

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 175 מעלות. מרפדים תבנית תנור בנייר אפיה ומשמנים אותו.
מערבבים בקערה קמח, אבקת אפיה, סודה לשתיה ומלח. בקערה נפרדת, מקציפים את הביצים, תוך כדי הוספת הסוכר בהדרגה, עד לקבלת עיסה בהירה וקרמית, כ-2-3 דקות. מוסיפים תמצית וניל ותמצית שקדים ומערבבים. שופכים את תערובת הקמח לקערת הביצים, ומערבבים בעדינות עד שהקמח נספג בעיסה. מוסיפים את השקדים והשוקולד צ'יפס ומערבבים כך שיתפזרו בעיסה.
מעבירים את העיסה לתבנית, מחלקים לשני חלקים ומעצבים גליל מכל חלק. שומרים על מרווח גדול בין הגלילים, הם יתפשטו באפיה. אופים כ-20 דקות, עד שהגלילים מזהיבים קלות, וכשלוחצים עליהם בעדינות באצבע, הבצק חוזר למקומו (לא נשאר סימן).
מוציאים מהתנור. מצננים לחלוטין. מנמיכים את חום התנור ל-150 מעלות. מרפדים תבנית תנור בנייר אפיה לא משומן.
בסכין חדה מאוד או בסכין משוננת, חותכים את הגלילים לפרוסוות. ניתן לחתוך ישר או באלכסון (באלכסון הפרוסות יהיו ארוכות יותר). משכיבים את הפרוסות בתבנית כשהצד החתוך כלפי מעלה. ניתן לצופף אותן – הן לא יתרחבו.
אופים 15 דקות עד שהביסקוטי מזהיבים קלות. מוציאים מהתנור, הופכים את כל הביסקוטי לצד השני (אפשר להעזר במזלג כדי לא להיכוות באצבעות), מחזירים לתנור ואופים 15 דקות נוספות.
מוציאים מהתנור ומצננים על רשת.

«   |   »



תגובות

  • חדוה 22 ביולי 2010 , 23:43

    וואי! וואי! וואי! רחלי – תענוג של ממש – יאמי!!!! תודה – נראה סוף הדרך.
    מאחלת לכם שתרגישו טוב ושיהיה לכם אחלה של סופ"ש.

לכתוב תגובה לפוסט