Pin It

סדנת עיצוב עוגות למתחילים במותק בוטיק סוכר

אחד הדברים שאני אוהבת גם באינטרנט וגם בבלוגינג זו ההזדמנות לפגוש אנשים חדשים ומעניינים. ליהיא מ"מותק בוטיק סוכר" היא אחת הנשים המקסימות ביותר שפגשתי. מותק אמיתית. אני מכירה אותה מהבלוג שלה, מותקייקס, היא מכירה אותי מהבלוג שלי, נפגשנו בכמה אירועי מכירה, ונהינו חברות בפייסבוק 🙂 "מותק בוטיק סוכר" היא חנות המתמחה בעולם בצק הסוכר ובקישוט עוגות, עוגיות וקאפקייקס. יש שם הכל – צבעי מאכל, חותכנים, ספרים, קופסאות, מנז'טים ועוד ועוד. במקום נערכות גם סדנאות, ולפני כמה שבועות ליהיא הזמינה אותי להשתתף בסדנה של עיצוב עוגות בבצק סוכר. אני מודה שקצת התלבטתי. עיצוב בבצק סוכר נראה לי תמיד מאוד מאוד מסובך, ומיועד לבעלי נטיות אמנותיות בלבד. מעולם לא הייתי מוכשרת במלאכת יד (בלי קשר לכך שאני אוהבת את זה…), ולא אשכח את המורה שאמרה לי "את יצירתית ויש לך רעיונות יפים, אבל כרגיל הביצוע שלך רק בסדר". מצד שני, לא ייתכן שפחדים ינהלו את חיי, ולכן הסכמתי בשמחה. מה כבר יכול לקרות?

זו פעם ראשונה לי בחנות הפיזית (יש גם חנות וירטואלית), וממבט ראשון היה לי ברור שמבחינה פיננסית מדובר בסוג החנויות שאסור לי לבקר בהן, כי ברגע שאני נכנסת אני פשוט רוצה ה-כ-ל.

 

למשל, חותכנים. אז מה אם יש לי המון. קניתי אחד בצורת דבורה ואחד בצורת קאפקייק עם נר.

מנז'טים, צבעי מאכל, ספרים, ועוד ועוד ועוד. צבעוניות שעושה שמח.

 

 

הסדנה הועברה ע"י גלית המקסימה, הסבלנית והמקצועית. גלית סיפרה והדגימה לנו בהתחלה מהו בצק סוכר ומהן התכונות השונות שלו, כיצד מאחסנים וכיצד צובעים. גלית גם הדגישה כי העוגה, שהיא הבסיס לכל העיצוב והפיסול, חייבת להיות טעימה ועשירה. "זו קודם כל עוגה!", אמרה, ואני בירכתי אותה בליבי. בסדנה לומדים כיצד לצפות עוגה בבצק סוכר ולפסל עליה דמות אנושית. על המדפים בסטודיו המרווח יש דוגמאות:

כששמעתי את המילה "פיסול" וכשראיתי את הדוגמאות, לא הצלחתי להבין איך ייתכן שגם אני אצליח ליצור יצירה כזו. נו, מסתבר שאני מסוגלת, ואם אני יכולה, אז כל אחת יכולה.
בהתחלה לשנו את בצק הסוכר לציפוי העוגה וצבענו אותו בצבע מאכל. היה לי ברור שאין מצב שאני חוזרת הביתה עם משהו ורוד או "של בנות" (אייל יעקם פרצוף), אז בחרתי בצבע טורקיז. לסדנה אפשר לבוא עם עוגה שהכנתם בבית או להזמין עוגה מהסטודיו.

לאחר מכן מרחנו את העוגה בריבה מדוללת, על מנת שבצק הסוכר יידבק אליה, ואז רידדנו את בצק הסוכר.

והנחנו אותו על העוגה.

החלקנו את הקפלים וחתכנו את העודפים.

בשלב זה החלטתי שאני הולכת להכין עוגה עם שודד ים, אז בחרתי צובטן בדוגמת גלים כדי לקשט את שולי העוגה. "אל תפחדי!", אמרה לי גלית כשראתה את ידי החוששת.

כבר בשלב זה לא האמנתי שהצלחתי להגיע לתוצאה כל כך יפה, וזה בכלל לא היה קשה.
השלב הבא היה שלב הפיסול של הדמות. "תשתחררי ותזרמי", אמרתי לעצמי.
גלית לימדה אותנו את 4 הגופים הבסיסיים בפיסול (כדור, נקניק, ביצה, טיפה), והדריכה אותנו בכל שלב של הכנת הדמות – מלמטה (מכנסיים וכפות רגליים) ועד למעלה (חולצה וראש).

קודם כל, הכנו לדמות מכנסיים. עשיתי מכנסיים חומות עם שוליים "פרועים", כיאה לשודד ים.

ואחר כך כפות רגליים חמודות. בהתחלה חשבתי לעשות לו נעליים כבדות, אבל כפות רגליים יחפות נראו לי הולמות יותר לנער הסיפון שלי.

 

הכנתי לשודד הים חולצה צהובה עם שוליים "פרועים".

אחר כך הגיע תור הידיים, השרוולים, הראש והפנים.

לאחר מכן למדנו כיצד יוצרים שיער, וכיצד יוצרים קישוטים שונים לעוגה. הכנתי לשודד הים תספורת שהזכירה לי את המלחים שראינו בספינת המלחמה HMS Belfast, וכמובן רטיה. ציירתי לו קעקוע של עוגן. הוספתי לו טלאים על הבגדים. עשיתי לתחתית העוגה גימור בכחול עם הטבעת דוגמת צדפים, ולבסוף גלית הכינה לי מטבעות עם הטבעה של פרח ואיבוק של אבקת זהב ופיזור של נצנצים. סידרתי אותן לצד השודד והוספתי כמה "אבני חן" צבעוניות. להלן התוצאה הסופית:

 

זה לא מדהים??? לא האמנתי שזו עוגה שאני הכנתי! כל הקרדיט לגלית שהצליחה להוציא מפחדנית-מלאכת-יד כמוני תוצאה כל כך מהממת.
כשהגעתי הביתה עם העוגה, התגובות של המשפחה גם הן היו נפלאות. אמא שלי ובעלי נדהמו מהיצירה ומכך שהכנתי כזה דבר בעצמי. אייל שאל אותי אם צילמתי את העוגה, כי ביום ההולדת הבא שלו הוא רוצה עוגה כזו בדיוק, ושלפסח נכין משה בתיבה מבצק סוכר.

מותק בוטיק סוכר (החנות והסטודיו) שוכנת בשד' יהודית 29 בתל אביב, רחוב מקסים, והחשוב מכל – יש בו חניה! (אמנם בכחול לבן, אבל בתל אביב גם זה לא מובן מאליו. חניתי ממש ליד החנות). יש לחנות גם דף בפייסבוק. אני ממליצה מאוד לבקר גם בבלוג של ליהיא. למשל, יש לה שם הדרכה כיצד מכינים עוגה בצורת קאפקייק, שזו לחלוטין הולכת להיות עוגת יום ההולדת שלי השנה.

«   |   »



תגובות

  • חדוה 2 באפריל 2011 , 22:03

    מדהים – מדהים- מדהים!!!!! כל הכבוד רחלי והחנות נראית סוף הדרך.

  • קטי 2 באפריל 2011 , 22:44

    ואו, נשמע ונראה כיף של ממש ! תודה על הפוסט

  • דודי 2 באפריל 2011 , 23:26

    ממש תוצאה מופלאה… נראה לי ממש כיף לפסל משהו שאח"כ אפשר לאכול אותו…

  • galit 3 באפריל 2011 , 08:24

    תודה רחלי [: , היה נעים להכיר גם אותך וגם את הבלוג שלך .
    גלית

  • יהיל 3 באפריל 2011 , 21:44

    משגע!!!!! פשוט וואו. עוגה מהממת ביותר. עכשיו זה אומר שאת יודעת גם לפסל בפימו או פלסטלינה?

  • ליאת 3 באפריל 2011 , 21:59

    מדהים ואווו כל הכבוד

  • רחלי - פשוט מבשלת 4 באפריל 2011 , 09:59

    תודה תודה תודה 🙂
    יהיל, העקרונות שגלית לימדה מתאימים גם לפיסול באופן כללי, להבנתי…

  • עדי 4 באפריל 2011 , 14:42

    מדהים!
    שאפו על היצירתיות 😀

  • רחלי - פשוט מבשלת 4 באפריל 2011 , 21:33

    תודה 🙂

לכתוב תגובה לפוסט