Pin It

ריזוטו כרישה וכל מיני פטריות

בזמן האחרון אני מרגישה מאוד מאוד מוצפת. התקופה הזו של סוף שנת הלימודים ותחילת חופשת הקיץ מציפה אותי ברגשות (גם טובים וגם לא), דאגות, לחצים, משימות ופרטים פרטים פרטים… אני קצת מאבדת את המקום שלי בין שלל האירועים והדברים שקורים, ובכלל, מרגישה שאני עושה יותר מידי ומלחיצה את עצמי יותר מידי.
אתמול החלטתי לעשות פסק זמן, לדאוג גם קצת לעצמי, ולהכין ריזוטו כדי שיהיה לי מה לאכול לארוחת צהריים.  קיבלתי מחוות תקוע כמה מוצרים שלהם להתנסות – שורש כורכום, לקט פטריות מיובשות לפסטה, ושקית להכנת ריזוטו פטריות. מכיוון שבמקרר היו לי כרישות (הן היו כל כך יפות, אז לא יכולתי להתאפק וקניתי), החלטתי לשלב כרישה ופטריות מיובשות וגם טריות בריזוטו שלי. אני מאוד מאוד מאוד אוהבת פטריות.
זו מנה טבעונית טעימה מאוד, עם קצת מתקתקות, משביעה ומנחמת.

המצרכים:
1 שקית (25 גרם) לקט פטריות מיובשות (יער, פורצ'יני, שמפיניון – השתמשתי כאמור ב"לקט פטריות לפסטה" של חוות תקוע)
1 ליטר מים רותחים
2 כפות שמן קנולה
1 בצל, קצוץ
2 שיני שום, כתושות
2 כרישות, רק החלק הלבן והירוק בהיר
1 סלסלה של פטריות שמפיניון, חתוכות לקוביות
2 כוסות אורז מלא עגול
1 כוס יין לבן יבש
מלח

אופן ההכנה:
משרים את הפטריות המיובשות במים רותחים ל-20 דקות לפחות. מסננים את הפטריות ושומרים את מי ההשריה.
חוצים את הכרישות לאורך וקוצצים.
מחממים את השמן בסיר רחב ועמוק. מטגנים את הבצל, הכרישות והשום עד להזהבה. מוסיפים את הפטריות הטריות והפטריות המיובשות, ומטגנים תוך כדי ערבוב מידי פעם, עד שהפטריות מפרישות נוזלים והם מתאדים. מוסיפים את האורז, מערבבים ומטגנים כחצי דקה.
בינתיים, משלימים את כמות המים ששמרנו מהשריית הפטריות ל-1100 מיליליטר, ומביאים אותם לרתיחה (במיקרוגל או בסיר).
יוצקים לסיר האורז כוס יין לבן, ומבשלים תוך כדי ערבוב עד שהיין מתאדה.  יוצקים לסיר כוס ממי ההשריה שהרתחנו, ומבשלים תוך כדי ערבוב עד שהנוזלים מתאדים. חוזרים על כך עוד פעמיים, סך הכל 3 פעמים – 600 מ"ל.
יוצקים את שאר מי ההשריה לסיר, מתבלים במלח, מכסים ומבשלים עד שהנוזלים נספגים באורז. מכבים את האש ומשאירים את  הסיר סגור עוד 10 דקות לפחות.

 

 

 

«   |   »



לכתוב תגובה לפוסט