Pin It

עוגיות מדלן ווניל

בגן של יאיר התחילו ללמוד נושא חדש וממש מגניב – "מסביב לעולם" – בעקבות דמותו הספרותית של הארנב פליקס. בשבוע הראשון הם למדו על אנגליה, יאיר הביא לגן מגוון ממורביליה מלונדון, וערכו עם הילדים מסיבת תה עם עוגה ותה. השבוע הילדים למדו על צרפת. מי שקורא גם את הבלוג האישי שלי, עפיפונים,  יודע שיאיר מאוד מתלהב מצרפת, פריז ומגדל אייפל. עד כדי כך, שבפסח ערכתי לילדים יום "קייטנת אימא" בנושא פריז ומגדל אייפל. יאיר הביא לגן דגם של מגדל אייפל שהיה לנו בבית, ובאחד הימים הצעתי לו שנכין ביחד עוגיות צרפתיות שיוכל להביא לגן – עוגיות מדלן.
עוגיות מדלן הן מעין מיני עוגת ספוג בצורה שדומה לצדף, שמתקבלת על ידי שימוש בתבנית שקעים מיוחדת.  קניתי תבנית כזו לפני שלוש וחצי שנים ומעולם לא השתמשתי בה – עד עצם היום הזה. אז לכבוד שבוע צרפת בגן, אני ויאיר חנכנו את התבנית והכנו את העוגיות האלו, לפי מתכון שמצאתי בבלוג Baking Bites. מכיוון שהתבנית שלי היא תבנית של מיני-שקעים, קיבלנו כמות עצומה של עוגיות קטנות וחמודות – בסביבות 65 עוגיות. הילדים ממש ממש אוהבים אותן, והן רכות, חמודות וטעימות.

המצרכים:
2 ביצים
2/3 כוס סוכר
2 כפיות תמצית ווניל אמיתית
1/8 כפית מלח
1 כוס קמח
1/4 כפית אבקת אפייה
113 גרם חמאה מומסת

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 190 מעלות, ומשמנים תבנית לעוגיות מדלן.
מקציפים את הביצים והסוכר במשך 1-2 דקות, במיקסר או במטרפה ידנית, לתערובת סמיכה וחלקה. מוסיפים תמצית וניל ומלח. מנפים קמח ואבקת אפייה לקערה ומערבבים רק עד שהקמח נספג. יוצקים את החמאה לקערה בהדרגה ובזרם איטי, תוך כדי ערבוב.
מחלקים את התערובת בין שקעי התבנית. אופים כ-12 דקות עד שהעוגיות מזהיבות. מוציאים מהתנור, מניחים להצטנן בתבנית כ-3-5 דקות, ומחלצים ממנה את העוגיות, להמשך צינון על רשת. יוצקים את שארית הבלילה לתבנית ואופים באותה צורה, במחזורים, עד לסיום הבלילה.

«   |   »



תגובות

  • פרנסס 20 ביולי 2013 , 10:28

    היי
    מאד יפות
    טיפ קטן מצרפתיה להגשתן על השולחן: להפוך אותם ככל הקטע הוא שיש להן גיבנת יפה ומוזבת 🙂
    מצ"ב תמונה :
    http://ts3.mm.bing.net/th?id=H.4667698534809762&pid=15.1
    🙂 פרנסס

  • רחלי - פשוט מבשלת 20 ביולי 2013 , 16:02

    היי פרנסס, אבל אז לא רואים את צורת הצדף…

לכתוב תגובה לפוסט