Pin It

ריבועי שוקולד, נוטלה, פצפוצי אורז ומרשמלו

בגן של יאיר יש בובת דובי בשם "דובי מושי". הדובי הוא כביכול העוזר של הגננת והיא משתמשת בו כדי להמחיש לילדים כל מיני דברים. בתחילת השנה חגגו לדובי מושי יום הולדת (כדי להמחיש לילדים איך חוגגים יום הולדת בגן), ואני התנדבתי להכין לדובי מושי עוגת יום הולדת. מכיוון שבגן של יאיר יש ילד צליאקי, הכנתי עוגת טורט שוקולד ללא קמח, כדי שגם הוא יוכל לאכול מהעוגה.
בשבוע שעבר  הייתה לי שיחת הורים אישית עם הגננת לפתיחת השנה, והיא ניצלה את ההזדמנות להודות לי על העוגה הטעימה. "בכל מה שקשור לעוגות, את תמיד יכולה לסמוך עליי שאתנדב", השווצתי. "באמת?", אמרה הגננת, "כי בשישי הקרוב יש לנו בגן מסיבה לפתיחת הספרייה, וחשבתי שיהיה נחמד לחלק לילדים עוגיות…". נו, אז שאני לא אתנדב שוב?
בגן יש 34 ילדים. בהתחלה חשבתי להכין עוגיות מדלן וניל, כי מהמתכון שלהן יוצאת כמות גדולה של עוגיות, אבל גם לא הייתה לי סבלנות, וגם רציתי להכין משהו ללא גלוטן. לקחתי מתכון מאתר babble.com לריבועי שוקולד, ביסקוויטים ומרשמלו (מעין ריבועי s'more), והחלפתי את הביסקוויטים בפצפוצי אורז ואת סירופ התירס במייפל. לא היו לי מיני מרשמלו בבית, אז פשוט חתכתי במספריים מרשמלו רגילים לפיסות.

ההכנה ממש פשוטה ומהירה, והריבועים האלו טעימים בטירוף, ברמה של אסון לאומי. יצאו לי בערך 40 ריבועים, אז שמרתי כמה לי ולבעלי 😉 הם ממש ממכרים.

המצרכים:
250 גרם שוקולד מריר
100 גרם חמאה
3 כפות נוטלה
1/4 כוס סירופ מייפל
2 כוסות פצפוצי אורז
2 כוסות מרשמלו, חתוכים לפיסות

אופן ההכנה:
שמים בסיר את השוקולד, חמאה, נוטלה וסירופ מייפל. מחממים, תוך כדי ערבוב, עד שהשוקולד והחמאה נמסים והעיסה חלקה ואחידה. מניחים להצטנן. מוסיפים פצפוצי אורז וחתיכות מרשמלו ומערבבים היטב.
מרפדים תבנית מלבנית בנייר אפייה ומשטחים בה את התערובת. מקררים במקרר למשך כמה שעות עד שהתערובת יציבה. מחלצים מהתבנית וחותכים לריבועים.

 

«   |   »



תגובות

  • יעל 28 באוקטובר 2013 , 11:55

    נשמע מעולה!!! (בתור אמא לשני צליאקים 🙂
    האם אפשר להחליף מייפל לסירופ אחר שיש בבית?

  • רחלי - פשוט מבשלת 28 באוקטובר 2013 , 21:34

    כן, בהחלט. את יכולה לשים גם אגבה או דבש במקום המייפל.

  • x 13 בנובמבר 2013 , 09:39

    המתכון הזה קורץ לי להכין אותו ולהיפטר משאריות ביסקוויטים שיש לי בבית. את חושבת שאפשר לוותר על הנוטלה?

  • רחלי - פשוט מבשלת 14 בנובמבר 2013 , 09:50

    כן, אפשר בהחלט.

  • קיגי 15 באפריל 2014 , 20:08

    וואו! הכנתי לליל הסדר והתחסל בשניה! מתכון מצוין וקליל ביותר, גם לילדים וגם למבוגרים, ואני בעצמי שלא אוהבת פצפוצי אורז, מייפל או מרשמלו זללתי שישה כאלה. תודה רחלי על המתכון המעולה:)

  • רחלי - פשוט מבשלת 16 באפריל 2014 , 15:42

    תודה קיגי 🙂 שמחה לשמוע!

  • נורית 21 ביוני 2014 , 22:40

    מעולה! שמתי את המרשמלו כשהתערובת הייתה חמה והוא חצי נמס ויצא מדהים!
    מתכון מצויין!

  • רחלי - פשוט מבשלת 22 ביוני 2014 , 14:58

    יופי 🙂 שמחה לשמוע!

לכתוב תגובה לפוסט