Pin It

סיור בשוק רמלה

בשבוע שעבר הוזמנתי לסיור בלוגרים בשוק רמלה. אני מאוד אוהבת שווקים, למרות שאם להיות כנה, יוצא לי לבקר בהם בעיקר בחו"ל… איכשהו פה בארץ לא יוצא לי להגיע אליהם, וקניות זה משהו שאני עושה "בין לבין". לכן קפצתי על המציאה ואישרתי את השתתפותי ביום הזה.
שוק רמלה הוא שוק מקסים מקסים, אחד השווקים השווים שאתם לא מכירים. השוק מקורה. הכל מרווח, מסודר יפה, נקי, שקט – תענוג להסתובב. המחירים זולים והכל נראה מעולה ובשפע.

את הסיור הנחה השף שאול בן-אדרת, שאף צילם בעבר תכניות לערוץ האוכל על השוק. הסוחרים מכירים אותו ונראה שיש לו קשר מיוחד איתם.

התחלנו את הסיור בדוכן "מקור הגבינות", בו נמכרות גבינות מיוחדות וגם לקרדות ודגים מעושנים. הלקרדה היתה טעימה שאין דברים כאלה.

בחנות הדגים של אפריים, שאול הכין לנו סביצ'ה לוקוס מעולה עם נקטרינות, פלפל חריף וכוסברה.

כשיצאנו מהחנות חיכה לנו סיר ענק של משקה רוזטה צונן ואלוהי, מ"קפה רוג'ה". הוא היה טעים בטירוף ואני נשבעתי שאני הולכת להכין כזה גם בבית.

ביקרנו בחנות המדהימה "פפריקה", חנות הודית שמלאה במוצרים ותבלינים הודיים: גי (ghee), עלי קארי, משחות קארי, גראם מסלה, תערובת טנדורי, חטיפים הודיים מקמח חומוס ומקמח אורז, קטניות מיוחדות, ירקות מיוחדים, ועוד ועוד. התהלכתי שם בעיניים נוצצות, והיה כיף לראות מוצרים שעד כה רק קראתי עליהם במגזינים (בריטים) או ראיתי בטלוויזיה. חובה לבקר.

בירקניית האחים סולטנה פינקו אותנו בכל מיני פירות, כמו סברס, אננס טרי, פיטאיה, פרי עץ הדומים (התמונה האמצעית מימין), תאנים עם רוקפור וסילאן, ענבים ועוד.

שם גם פגשנו את כרמל שבו, יו"ר ועד סוחרי השוק, שהוא גם הבעלים של חמוצי כרמל ובניו. כרמל איש מקסים, שהיה פעיל מאוד בעבודות לשדרוג השוק.

מול דוכן הפירות יש דוכן ממתקים משגע עם סוכריות גומי וליקריץ' מכל הסוגים והמינים. טעמנו שם סוכריות ליקריץ' קוקוס. התלהבתי גם מסוכריות בצורת כדורגל וכדורסל – נורא מתאים לדוכן קינוחים ביום הולדת של חובב ספורט.

שתינו לימונדה נהדרת בדוכן הבורקס התורכי של אבי וג'קי מלוקה, ושאר החבר'ה אף טעמו מהבורקס (אני לא אוכלת גלוטן).

באטליז דהן העמידו מנגל עם נקניקיות, לבבות (נראו מדהים. אני לא אוכלת בשר) וטחינה מצוינת מהדוכן של חמוצי כרמל – טחינה ביתית שעורבבה עם עמבה (גם מהדוכן של חמוצי כרמל – הם מכינים אותה בעצמם). שיחוק! עוד משהו שהחלטתי שאני חייבת לנסות בבית.

שתינו משקה תמרינדי צונן ומרווה מקפה רוג'ה, ואחר כך קפה.

אני מניחה שהבנתם כבר שנהניתי מאוד !!! (וזה בלשון המעטה). מומלץ בחום!

לשוק יש אתר אינטרנט יפה ומפורט עם המון מידע, שבו ניתן גם לקנות כרטיסי טעימות לסיור בשוק (שזה קונספט ממש מגניב בעיניי). אני כבר הבטחתי לאמא שלי שאני לוקחת אותה בקרוב לסיור בשוק, והפעם גם תהיה לי הזדמנות לצאת עם סלים גדושים 🙂

«   |   »



תגובות

  • אדל 20 באוגוסט 2013 , 21:16

    וואו! נראה ונשמע מרתק! תודה על השיתוף!
    שווקים זה אחד הדברים המרתקים…

לכתוב תגובה לפוסט