Pin It

אטריות שעועית עם בשר טלה טחון, בצל ירוק וגזר

בעבודה החדשה שלי אין חדר אוכל כמו בעבודה הקודמת. רוב האנשים מזמינים משלוח מאחת ממסעדות האיזור, אבל אני החלטתי להשתדל להביא דווקא אוכל מהבית, גם לשם החיסכון וגם כדי שזה יגרום לי לבשל יותר. בשבת הכנתי שוב קציצות טלה אפויות בתנור עם ירקות, כשהמטרה היתה לקחת את מה שיישאר לעבודה למחרת. הבעיה היא שלא נשאר מספיק בשביל ארוחת צהריים… אך מכיוון שנשארו לי עוד 500 גרם של בשר טלה טחון, החלטתי להכין מהם משהו חדש. בהתחלה חשבתי על פסטה בולונז טלה, אבל אחרי דפדוף במגזין GoodFood שקניתי בדיוטי פרי בנסיעה לפריז, מצאתי מתכון לאטריות אורז מוקפצות עם בשר חזיר טחון. במקום החזיר השתמשתי בטלה (ולדעתי אפשר להשתמש גם בבקר), במקום אטריות אורז השתמשתי באטריות שעועית (שפשוט היו במזווה), וחוץ מזה פעלתי פחות או יותר לפי הוראות המתכון, עם עוד כמה שינויים (הוספתי ג'ינג'ר וכוסברה, החלפתי את הליים בלימון). המנה קלה להכנה ומאוד מאוד טעימה, והיא אפילו כשרה לפסח!

את בשר הטלה קנינו בסניף ת"א של מרינדו, בעזרת שובר של אחד מאתרי הקופונים. עשיתי הזמנה בטלפון (יש באתר שלהם פירוט של כל המוצרים כולל מחיר, ואפשר גם להזמין אונליין), ובעלי אסף אותה מהחנות. אני חייבת לציין לטובה גם את השירות וגם את האיכות של הבשר. קניתי 1 ק"ג של בשר טלה טחון, באיכות מצוינת, וגם האריזה היתה ממש טובה ונוחה. הבשר היה אפילו מופרד לשתי מנות בלי שהייתי צריכה לבקש.

זו הפעם הראשונה שאני לוקחת ארוחה חמה לעבודה (בשבוע שעבר אכלתי בעיקר סלט חסה וירקות עם טונה), ולכבוד זאת חנכתי את הסיר התרמי שקיבלתי במתנה לצורך התנסות. מדובר בכלי איחסון שפועל על עיקרון של תרמוס. יש לו 3 שכבות: החיצונית מפלסטיק, האמצעית שכבת בידוד, והפנימית ממתכת. יש לו מכסה שננעל וידית אחיזה שמאפשרת לנייד את הסיר בקלות. אידיאלי גם לטיולים וגם ללקיחת אוכל לעבודה. הסיר אמור לשמור על טמפרטורת המזון למשך 5 שעות. למעשה אני השהיתי את ארוחת הצהריים שלי בסיר במשך קצת יותר מ-7 שעות (ככה יצא), והמזון כבר לא היה ממש חם אבל הוא גם לא היה קר. את העיצוב לא כל כך אהבתי (סבתאי משהו ולא לטובה), אבל לדעתי זה פטנט פשוט מעולה, ואין לי ספק שנשתמש בו המון בטיולים (עד כה עשינו כל מיני אילתורים כמו שימוש בבקבוקים חמים ובכריות שמחממים במיקרו כדי לשמור על האוכל חם). יש לציין שהסיר גם קל משקל בצורה מפתיעה.
את סירי התרמוס ניתן לרכוש באתר האינטרנט: www.sirtermi.co.il , בחנות היבואן ברח' הבנים  50 בהוד השרון או  בחנויות שונות ברחבי הארץ ( "סמבירה" בנתניה, "כהן יצחק" בכפר סבא).

כך הוא נראה (יש עוד עיצובים ועוד גדלים):

המצרכים:
1 חבילה (250 גרם) אטריות שעועית
500 גרם בשר טלה טחון
4 בצלים ירוקים, חתוכים למקלות
2 גזרים, חתוכים לגפרורים
1 כפית ג'ינג'ר טרי מגורר (או קוביה קפואה)
5 כפיות כוסברה קצוצה דק (או קוביות קפואות)
5 כפות רוטב סויה
1/2 1 כפות סוכר
3 כפות מיץ לימון או ליים
3 כפות חומץ אורז או חומץ בן יין
מלח

אופן ההכנה:
מכינים את אטריות השעועית לפי הוראות היצרן (במקרה של האטריות בהן השתמשתי, השריתי במים רותחים ל-5 דקות, סיננתי ושטפתי במים קרים).
מחממים מחבת גדולה ללא שומן. מוסיפים את הבשר הטחון, מתבלים במעט מלח, ומטגנים תוך כדי שמפוררים את הבשר במזלג או כף עץ, עד שהבשר משנה צבעו לחום (7-10 דקות). מוסיפים ג'ינג'ר, כוסברה, בצל ירוק וגזר, ומטגנים כ-2 דקות נוספות. מוסיפים את האטריות ומערבבים היטב. טורפים בקערה רוטב סויה, סזכר, חומץ ומיץ לימון, יוצקים למחבת ומערבבים היטב.

 

«   |   »



תגובות

  • גלית 28 בדצמבר 2012 , 20:21

    איך מצטרפים לבלוג האוכל לקבלת מתכונים ועדכונים?

  • רחלי - פשוט מבשלת 29 בדצמבר 2012 , 20:29

    היי גלית,
    את יכולה להצטרף לקבלת עדכונים בעמוד "רישום לעדכונים" – בתפריט העליון למעלה
    או להצטרף לדף הפייסבוק של הבלוג.

לכתוב תגובה לפוסט