Pin It

שומרי משקל: שבוע 2

בגלל החגים והחופש הארוך לא הספקתי עד כה להעלות פוסט המשך לתהליך הדיאטה שלי במסגרת "שומרי משקל", אלא רק לעדכן בדף הפייסבוק. בלי התמהמהויות מיותרות אגש ישר לעניין – ירדתי 2 ק"ג!
כשמתחילים מחדש תהליך של דיאטה, הירידה בשבוע הראשון בדרך כלל מפתיעה לטובה, ונותנת boost להמשך. מצד שני, חשוב לקחת הכל בפרופורציות. קצב הירידה במשקל לא יישאר כזה. אני יודעת שאני צריכה לצפות לקצב ירידה של כחצי קילו בשבוע, ולא להשוות לשבוע הראשון כדי שלא להתאכזב ולהישבר בהמשך.
חשוב לי לנהל את ההצלחה הזו בצורה טובה, כך שאלמד ממנה ואמשיך בדרך חיובית. בנוסף לכך, אני חוששת שמא אסתנוור ואתחיל להקפיד פחות, או לחילופין שההצלחה "תשתק" אותי ואכנס ללחץ מהציפיות שלי מעצמי להמשך.

אז מה עבד בשבילי השבוע?

א. רישום, רישום, רישום
באחת התגובות לפוסט על השבוע הראשון הועלה החשש שהרישום וספירת הנקודות מהווים התעסקות רבה, מורכבת ומתישה, ויכולים להכשיל את התהליך או לכל הפחות למנוע מאנשים להתחיל בו בכלל. אני יכולה להעיד שזה הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה. הרי בכל מקרה ברוב הימים אנחנו פחות או יותר אוכלים אותו דבר, כך שאחרי שבודקים כמה פעמים בחוברת הנקודות כמה כל מאכל "עולה", מתחילים כבר לזכור זאת בעל פה. מכיוון שאני גם ככה מחוברת כמו אינפוזיה לסמארטפון שלי – אני פשוט מבצעת את הרישום בו, באמצעות אפליקציה בשם iWatchr. באפליקציה אני מתעדת מה אני אוכלת (אני מקפידה לעשות זאת בסמוך לפעולת האכילה, כי אחרת אני שוכחת), וכמה נקודות זה "עלה" לי. האפליקציה מסכמת לי את הנקודות ומציגה לי כמה נקודות נשארו לי לאותו יום. זה כבר הפך עבורי לפעולה אוטומטית שאני מבצעת לפני/אחרי הארוחות (אני משתדלת לאכול בשעות פחות או יותר קבועות).

ב. תכנון, תכנון, תכנון
בשבוע שעבר אכלתי שלוש פעמים במסעדות, יצאתי עם בעלי לסרט וכמובן שהייתה ארוחת חג בלתי נמנעת. לפני כל אחד מהאירועים האלו, הקפדתי לחשב כמה נקודות הם "יעלו" לי. במקרה של אכילה במסעדות, עברתי על התפריט באתר האינטרנט של המסעדה ותכננתי מראש מה אוכל. בהתאם לכמות הנקודות הצפויה, תכננתי את הארוחות שלפני. בערב חג סוכות, למשל, הקפדתי לאכול ארוחה קלה (סלט) בצהריים ולהשאיר את מרבית תקציב הנקודות לארוחת החג בערב. נכון, זה דורש השקעה של זמן ומחשבה. נכון, זה יכול להיות מעצבן ומעיק. מצד שני, עבורי להיות בעלת עודף משקל זה מעצבן ומעיק יותר.

ג. בקשת עזרה, עידוד ותמיכה
זהו תחום שאני יחסית חלשה בו. בפעמים הקודמות שבהם עשיתי דיאטה, לא קיבלתי תמיכה מהסביבה שלי, ופעמים רבות אפילו להפך. אנשים יכולים להיות מאוד שיפוטיים, וגם כשהכוונה היא טובה (ולמרבה הצער, היא לא תמיד טובה), פעמים רבות העצות שהם נותנים וההערות שלהם רק גורמות לאפקט הפוך.
הפעם הבנתי שבלי תמיכה יהיה לי קשה מאוד להצליח, כי האכילה שלי מאוד מאוד רגשית, ואני בעצמי אדם רגיש מאוד. אם לא אקבל עידוד ותמיכה, בטוח שאשבר. התגובות הנהדרות והלייקים שקיבלתי בבלוג ובפייסבוק מאוד עוזרים לי ומעודדים אותי. הם גורמים לי להרגיש שלאנשים אחרים אכפת וחשוב שאצליח, וזה מאוד מדרבן ומרגש. גם בעלי (שמבחינתו אני יפה ונהדרת בכל משקל וגודל) התגייס הפעם, והוא תומך בי ומעודד אותי, ואפילו וויתר על הפופקורן הענק המסורתי כשיצאנו לסרט 🙂

מחר בבוקר יש לי פגישה של הקבוצה ושקילה. אני לא יודעת כמה ארד השבוע, אבל אני מתחילה כבר להרגיש בהבדל, גם בחגורת המכנסיים שקצת התרופפה, וגם קצת במראה הפנים. אני מתרגשת. הנה, לאט לאט זה קורה.

«   |   »



תגובות

  • אלה 11 באוקטובר 2012 , 08:50

    קודם כל בהצלחה, גם אני יוצאת שומרי משקל בעברי ועכשיו לצערי צריכה להתחיל שוב.
    הטיפים שלך מצוינים ונכונים, אני משתמשת בהם בעצמי.
    לגבי האפליקציה שציינת iWatchr חיפשתי ב App Store ולא מצאתי כזאת אפליקציה, את יכולה לבדוק מה השם הנכון? הייתי רוצה להשתמש בזה גם.

  • מיכל 11 באוקטובר 2012 , 09:00

    בהצלחה, מכל הלב!

  • יסמין 11 באוקטובר 2012 , 09:19

    בהצלחה ממני. תודה על העדכון.

  • רחלי - פשוט מבשלת 11 באוקטובר 2012 , 10:04

    תודה לכן.
    אלה, עדכנתי את הפוסט עם קישורים להורדת האפליקציה לאייפון ולאנדרואיד.

  • יהיל 11 באוקטובר 2012 , 10:19

    יש! איזו התחלה נהדרת. אני איתך.
    גם אני מהשבוע מנסה עד מאוד להכנס לשגרת שמירה על משקל. אתמול אכלתי סלט גדול ומשביע לארוחת ערב בשעה 19:00. הלכתי לישון ממש מאוחר והצלחתי לא לנשנש כלום. היום בבוקר כבר הרגשתי שהבטן קצת יותר שטוחה (או יותר נכון – קצת פחות בולטת..). מקווה שזה לא רק הדימיון שלי. אין ספק שירידה התחלתית היא בוסט נהדר להמשך שמירה.
    בהצלחה רבה ומחכה לשמוע את ההמשך.
    תגידי – יש לך במקרה מתכון של רוטב לסלט בלי שמן (אבל עדיין טעים..)?

  • לילך 11 באוקטובר 2012 , 10:47

    גם אני כאחת ששומרת שמחה לשמוע על מתכונים פשוטים להכנה (כמו מרק הירקות) וללא יסורי מצפון של הרבה נקודות. מחכה למתקונים נוספים…

  • אמא ברשת - עדי 11 באוקטובר 2012 , 10:49

    כל הכבוד!! לגבי בקשת תמיכה – כשהייתי בשומרי משקל הרשיתי לעצמי להיות "חסרת בושה" ולבקש הרבה עזרה פרקטית, זה אומר שחמותי ואמא שלי התבקשו להכין לארוחות שישי תבשיל אחד שממנו אוכל לאכול חופשי (מבוסס על ירקות ועם מעט שמן), זה אומר שאם הזמינו אותנו חברים לארוחת בוקר הייתי מבקשת בנימוס שידאגו שתהיה גבינה אחת רזה, הייתי תמיד מביאה בתיק פריכיות וסוכרזית – ולא מתביישת להוציא אותם – במקרה שלמארחים אין…התגובות היו מאוד חמות ועוזרות, אני ממליצה בחום, ותזכרי – את בטח היית שמחה לתמוך באותה צורה באחרות, אז תני גם להן לשמוח 🙂

  • נוית 11 באוקטובר 2012 , 11:04

    רחלי, גם אני כבר חודש בשומרי משקל ומסכימה עם כל מה שאמרת.
    אני משתמשת בתוכנה weight watchers diary והיא נהדרת. היא כוללת database של כל הנקודות אז אני לא צריכה לחשב בכלל או להחזיק את הספרון של הנקודות. היא מכינה לי גרפים ועוקבת אחרי המשקל שלי. אני מוסיפה נקודות התעמלות וזה לוקח בחשבון גם נקודות שבועיות. בקיצור תוכנה ממכרת 🙂 היא עולה 10 ש"ח אבל שווה.
    חוץ מזה אני יכולה לאמר מהניסיות הקצר שלי שהפעילות הגופנית שאני עושה ממש עוזרת ואני מרגישה את זה על בסיס יומי וזה פשוט נהדר.
    עוד דבר שעושה לי את זה, זה המחשבה שלי שהדיאטה הזו היא לא למטרת יעד מאוד ספציפי אלא שינוי של אורח חיים והרישום הזה ממש עוזר לי. אני משדתלת לא להגיע למצב של "סבל" ומפצה את עצמי גם בדברים טעימים ומושחתים כשיש לי נקודות ספייר. וכמה שזה מפתיע, גם ב – 26 נקודות לפעמים נותרים לי קצת….
    בהצלחה, ואם את מחפשת פרטנרית וירטואלית אני זמינה 🙂

  • יוכי 11 באוקטובר 2012 , 11:44

    רחלי כל כך כייף לי לקרוא את הפוסטים שלך וגם את התגובות.
    את משמשת דוגמא ועידוד להרבה אנשים.
    מסכימה מאוד עם המסקנה שלך בנושא עידוד. בלי תמיכה ועידוד מהסביבה התהליך הופך להיות יותר קשה.
    שהסביבה הקרובה לא יכולה מכל מיני סיבות לתת תמיכה פונים לסביבה במעגל השני. לקבוצה, למדריכה, לאתר ולא לשכוח את גברת פלוס.
    אחת הדרכים הטובות להצלחה בתהליך היא להשתדל לראות את כל השינויים לטובה ושהמשקל לא יהווה קנה מידה יחיד.
    גם אם שבוע מסויים לא ירדנו אבל הקפדנו על רישום, פעילות גופנית וכל שינוי אחר הרי שהתקדמנו למקום טוב יותר
    להתראות מחר
    יוכי

  • ליאת 11 באוקטובר 2012 , 12:24

    איזה כיף לקרוא אותך רחלי!
    לא מצליחה למצוא את האפליקציה….

  • צליל 11 באוקטובר 2012 , 13:11

    איזה כיף, איזה כיף לשמוע!!!!
    אני מאחלת לך שתמיד תהיה סביבה תומכת עם אנרגיות חיוביות סביבך!
    אני ממש תופסת ממך ונהנית לקרוא ולהזדהות עם כל מה שאת מספרת!

    תמשיכי להאמין בעצמך, כל השאר קטן עלייך!
    אלופה אמיתית

    בהצלחה!
    צליל

  • דניאל 11 באוקטובר 2012 , 13:45

    רחלי כל הכבוד לך! את בדרך הנכונה ואני מאוד שמחה בשבילך ומסכימה עם כל מה שכתבת תמשיכי כך …אני רוצה להמליץ לך ולכל הקןראים על התזונאית שלי שהיא גם שפית שמתמחה באוכל בריא ושווה ניתן למצוא אותה בפייסבוק תחת השם עינב הלוי. וגם ממליצה על האתר של מירי בלקין שאותה לא צריך להציג תחת הכותרת מתכונים דיאטטים שיהיה המון הצלחה.,דניאל.

  • לילך 11 באוקטובר 2012 , 22:14

    מוזר לי שאין אפליקצייה ייעודית של שומרי משקל עם הנקודות כבר בפנים 🙂
    כיף לקרוא שירדת ושאת בדרך הנכונה- מחזיקים לך אצבעות 🙂
    לילך

  • יונית 11 באוקטובר 2012 , 23:21

    מעולה. זה טיפ מעולה להסתכל על התפריט בבית לפני שהולכים למסעדה.
    אני איישם את זה.
    כל הכבוד – תמשיכי ככה!!!!
    אוהבת אותך

  • רחלי - פשוט מבשלת 12 באוקטובר 2012 , 01:57

    המון המון המון תודה לכם על התגובות המקסימות והמעודדות. אין לי מילים לתאר עד כמה זה חשוב לי. אני מתרגשת לקרוא כל אחת ואחת.
    בהצלחה לכל מי שגם נמצא/ת בתהליך דומה 🙂 מחזקת אתכם בחזרה.

    יהיל, ראי מתכון לרוטב כאן: http://mevashelet.com/72/diet-salad-dressing/
    האמת היא שאני בדרך כלל מסתפקת רק במיץ לימון (0 נק') או בכף סלט טחינה (1 נק')

    נוית, תודה על ההמלצה. אני אבדוק את האפליקציה הזו. מסכימה איתך לגבי הדברים "המושחתים". אני מקפידה לאכול לפחות 2 קוביות שוקולד ביום, בשביל חלילה וחס לא "לסבול" יותר מידי 😉

    דניאל, תמשיכי להשאיר לי כאלו תגובות מקסימות בכל רחבי הבלוגים 🙂

    יונית, אוהבת בחזרה 🙂

  • סיגל 18 באוקטובר 2012 , 08:10

    כיף לקרוא מה שאת כותבת, מעודד להבין שאני לא היחידה שמתמודדת עם ה"מתיש" שברישום.

    לגבי האפליקציה שציינת – אני מקבלת הודעה מהAPP STORE שהאפליקציה שביקשתי אינה זמינה לחנות בישראל. איך הורדת את האפליקציה הזו לאייפון ??

  • רחלי - פשוט מבשלת 7 בנובמבר 2012 , 21:00

    יש לי סמסונג גלקסי, אבל חברה הורידה לאייפון לפני חצי שנה בערך… אולי מאז היא הוסרה מה-app store…

לכתוב תגובה לפוסט