Pin It

קאפקייקס קוקוס ותפוחים בציפוי מרשמלו דבש

אימא שלי בת 56 היום. זה מעניין, ימי ההולדת של משפחתי הקרובה חלים כולם בין ספטמבר לנובמבר: אמא ואבא בספטמבר, אחיותיי באוקטובר, ואני בנובמבר. ממממ…..
לכבוד יום הולדתה קניתי לה חולצה יפה בקרייזי ליין, אייל הכין ברכה עם ציור, וכמובן הכנתי קאפקייקס, כמו לאבא (אחיותיי היקרות – תתכוננו! בקרוב יגיע גם תורכן לחלוק עימי את שיגעון הקאפקייקס!).
גם הפעם רציתי להכין קאפקייקס ברוח ראש השנה, והחלטתי שאחד המרכיבים יהיה תפוחים. רציתי להכין קאפקייקס שהם פרווה, כדי שיתאימו לארוחה בשרית, ולכן אחרי מחשבה רבה, לקחתי את מתכון הקאפקייקס של coconut & lime, שהכנתי ממנו כבר כמה וכמה ואריאציות בעבר. החלפתי את השמנת החמוצה בחלב קוקוס, הוספתי רסק תפוחים, קינמון, קוביות תפוחים וקוקוס טחון. לציפוי הקאפקייקס החלטתי לנסות את המתכון ל-"ציפוי ב-7 דקות" של מרת'ה סטיוארט, שהוא ציפוי לא חלבי שדומה ל-marshmellow fluff, והוא טעים שאין דברים כאלו. מהמם פשוט!  במקום סירופ תירס השתמשתי בדבש וקיבלתי ציפוי מרשמלו עם טעם דבש משגע… בשביל הלוק חרכתי מעט את הציפוי עם מצית לכיריים.

אלו קאפקייקס מיוחדים מאוד, עם טעם מעולה, ושוב – ציפוי משגע 🙂

אימאל'ה, אני רוצה לאחל לך יום הולדת שמח. תודה רבה על כל העזרה והתמיכה שאת מגישה לי, ועל תשומת הלב והאהבה (והגלידה, והמיץ, והבייגלה, והקוטג', ויוגורט תות… שאוכלים רק אצל סבתא) שאת מעניקה לאייל ויאיר. אני מאחלת לך שהשנה הקרובה תהיה מאושרת, רגועה ושלווה, וכמובן המון בריאות והמון נחת מהנכדים, וגם מאיתנו – הבנות. נשיקות וחיבוקים מכולנו.

המצרכים:
1/2 1 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפיה
1/2 כפית סודה לשתיה
1/4 כפית מלח
1/4 1 כוסות חלב קוקוס
3/4 כוס סוכר
2 ביצים
1/4 כוס שמן קנולה
1/3 (113 גרם) כוס רסק תפוחים
1/4 כפית קינמון
1 תפוח, קלוף, מגולען, וחתוך לקוביות
1/4 כוס קוקוס טחון

לציפוי:
3 חלבונים
3/4 כוס + 1 כף סוכר
1/3 כוס מים
1 כף דבש (או סירופ תירס)

לקישוט: קוקוס טחון, דבש

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום של 175 מעלות. מרפדים תבנית של 12 שקעים ועוד 4 תבניות שקעים אישיות במנז'טים ומשמנים.
מערבבים בקערה קמח, אבקת אפיה, סודה לשתיה ומלח.
בקערה נפרדת טורפים חלב קוקוס, סוכר, ביצים, רסק תפוחים, קינמון ושמן, לקבלת עיסה אחידה. מוסיפים את עיסת הקמח ומערבבים רק עד שהקמח נספג. מוסיפים קוביות תפוח וקוקוס טחון, ומערבבים.
מחלקים את העיסה בין השקעים. אופים כ-25 דקות, עד שהקאפקייקס יציבים, מזהיבים, וקיסם המוכנס במרכזם יוצא יבש.
מוציאים מהתנור ומניחים להצטנן לחלוטין (רצוי על רשת).

להכנת הציפוי, שמים את המים, 3/4 כוס סוכר ואת הדבש בסיר קטן, ומביאים לרתיחה. מנמיכים מעט את האש ומבשלים עד שהסוכר נמס והסירופ מקבל צבע זהוב.
בינתיים מקציפים את החלבונים במיקסר עד לקבלת גבעות רכות (soft peaks). מוסיפים כף סוכר ומקציפים. יוצקים את הנוזל הרותח לקערת המיקסר ומקציפים במהירות בינונית-גבוהה, עד שהקערה כבר אינה חמה (בודקים בתחתיתה), כ-7 דקות.
מזלפים מיד את הציפוי על הקאפקייקס, או לחילופין מעבירים מיד לכלי סגור ומאחסנים במקרר (אחרת הציפוי מתקשה). ניתן לחרוך אותו מעט עם ברנר (אני עשיתי זאת עם מצית של כיריים). ניתן לזלף מעל דבש ולקשט עם מעט קוקוס טחון.

«   |   »



תגובות

  • דודי 24 בספטמבר 2011 , 21:52

    הקרם חבל על הזמן ש… חבל על הזמן… 🙂

  • עדי 29 בספטמבר 2011 , 13:51

    ואו.. אין לי מילים!
    זה נראה פשוט נהדר 🙂
    כמה קאפקייקס יוצאים?
    בהזדמנות זו ארצה לאחל לך, רחלי יקרה,
    שנה טובה ומתוקה כדבש,
    שתמשיכי לעניין בכל מילה שאת כותבת,
    שנה של נחת, צחוק והרבה בריאות לך ולבני משפחתך!
    תודה רבה על כל ההשקעה, שאצלך היא ממש מכל הלב 😀

  • רחלי - פשוט מבשלת 29 בספטמבר 2011 , 19:31

    תודה עדי! יוצאים 12 קאפקייקס. שנה טובה ומתוקה גם לך 🙂

לכתוב תגובה לפוסט