Pin It

ממתק תמרים ואגוזים וספר העוגיות החדש של מיקי שמו

הקונדיטור הידוע מיקי שמו הוציא ספר בישול חדש בהוצאת "על השולחן" – ספר שמוקדש כולו לעוגיות ונקרא "אוצר העוגיות של מיקי שמו". הספר מכיל 100 מתכונים של עוגיות מכל הסוגים והמינים, כולל פרקים על עוגיות מלוחות, עוגיות ללא גלוטן (עם כמה מתכונים באמת מקוריים), מקרונים ועוד. כרגיל בהוצאת "על השולחן" (שבה יצאו גם ספריו הקודמים – את הספר "שבתות וחגים" סקרתי כאן בבלוג), הספר קריא וידידותי למשתמש. יש אינדקס מצרכים מפורט, הכמויות מופיעות גם בגרמים וגם בכוסות, הצילומים (של דניאל לילה) מרהיבים, ויש פירוט של שלל טכניקות. בסך הכל, מתנה נהדרת ומהודרת לחג עבור האופה החביב/ה עליכם.

לרגל השקת הספר הוזמנתי למפגש בלוגרים עם מיקי בסניף "ספייסס" בא.ת. יהוד, ואף לקחתי איתי את אייל, שמכיר את מיקי מתכנית הטלוויזיה שלו "סוד המאפים הטובים" (ואף ציטט באוזניי כמה משפטי קאלט מהתכנית, כגון "מתבשל לי רעיון"). מיקי סיפר לנו על מפעל הקונדיטוריה שלו על שלל סניפיו (מיקי, אני מכירה בהוד השרון כמה מעריצות שרופות שלך – מתבקש סניף גם פה!), סיפר על הספר החדש, והדגים לנו הכנה של 3 סוגי עוגיות: עוגיות סבלה וניל, עוגיות "פיצוחים" וחיתוכיות מוזלי עם צימוקים כהים וחמוציות. את שלושת סוגי העוגיות קיבלנו בסוף לטעימה ואייל חיסל.

מיקי הוא באמת מקסים מקסים, וגם הצטלם עם אייל בשמחה (ומסתבר שיש לו בת באותו גיל). ספייסס אירחו אותנו למופת ופינקו בלחמים טעימים (שאייל חיסל עוד ועוד פרוסות שלהם), ארטישוקים טובים בשמן זית ועוד.

בחרתי להכין מהספר עוגיות תמרים ללא גלוטן, שהפכתי לטבעוניות סתם בשביל הקטע (החלפתי את הדבש בסירופ מייפל). השתמשתי בפחות אגוזים ממה שהיה רשום (כי זה מה שהיה לי) והוספתי חמוציות מיובשות. זה ממתק ממש ממש טעים, ויהיה גם מאוד מוצלח כמתנה.

המצרכים:
100 גרם סוכר דמררה
120 גרם סירופ מייפל או דבש
200 גרם תמרים מגולענים בוואקום
קורט אגוז מוסקט טחון
1/2 כפית קינמון
קורט הל טחון
קורט מלח
100 גרם אגוזי מלך
100 גרם אגוזי פקאן
50 גרם פיסטוקים קלופים
100 גרם חמוציות מיובשות
לציפוי: שומשום

אופן ההכנה:
שמים את הסוכר וסירופ המייפל בסיר ומביאים לרתיחה. מוסיפים תמרים ומערבבים לעיסה אחידה. מסירים מהאש.
מוסיפים את כל שאר החומרים ומערבבים היטב. מקררים במקרר למשך 30 דקות.
מוציאים מהמקרר ומחלקים את העיסה ל-4 חלקים. מעצבים כל חלק לצורת גליל ומגלגלים בשומשום.
מאחסנים במקפיא לשעה. מוציאים וחותכים לפרוסות. שומרים במקרר.

 

זה הספר של מיקי. אני משתמשת בוואשי טייפ לסימון מתכונים שאני רוצה לנסות.

 

מיקי מכין עוגיות בסדנה

מיקי מצטלם עם אייל

«   |   »



תגובות

  • טלי 26 באוגוסט 2013 , 14:42

    אז זה אייל המפורסם! חמוד! ולגבי המתכון – מתכון כמו שאני אוהבת!

לכתוב תגובה לפוסט